bebis sparkar neråt?
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    bebis sparkar neråt?

    Godkväll! Jag har en undran. Är det fler en min lilla tjej som oftast sparkar och sprallar neråt mot blåsan? mestadels av sparkarna är alltså där och jag undrar om det är normalt (känns lite obehagligt och hrm.....det känns som att jag ska kissa på mig ibland) eller om det kan vara att moderkakan ligger för som gör det på något sätt? Bör jag kolla upp det?

    Hoppas ni har en fin kväll! det är VÄLDIGT lugnt på AFF-fronten nu här inne känner jag, Många på semester och annat =))

    Kram
    *** - 46 kilo***
  2. 1
    bebis sparkar neråt? Godkväll! Jag har en undran. Är det fler en min lilla tjej som oftast sparkar och sprallar neråt mot blåsan? mestadels av sparkarna är alltså där och jag undrar om det är normalt (känns lite obehagligt och hrm.....det känns som att jag ska kissa på mig ibland) eller om det kan vara att moderkakan ligger för som gör det på något sätt? Bör jag kolla upp det?

    Hoppas ni har en fin kväll! det är VÄLDIGT lugnt på AFF-fronten nu här inne känner jag, Många på semester och annat =))

    Kram
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Hej

    Jag känner likadant. Den sparkar nästan bara neråt i bäckenet och blåsan:-) Min BM sa att min moderkaka ligger i framvägg, vet inte om det har någon betydelse. Kan håll amed om att det känns obehagligt men tror inte det är någon fara. Fråga nästa gång om du är orolig.
    Kram
  4. 2
    Hej

    Jag känner likadant. Den sparkar nästan bara neråt i bäckenet och blåsan:-) Min BM sa att min moderkaka ligger i framvägg, vet inte om det har någon betydelse. Kan håll amed om att det känns obehagligt men tror inte det är någon fara. Fråga nästa gång om du är orolig.
    Kram
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3
    Det är samma här. Får kraftiga sparkar mot blåsan hela tiden. Får se till att den aldrig är riktigt välfylld. När jag var gravid med sonen hände det faktiskt att jag kissade på mig lite vid något tillfälle. Som tur var vände han sig ganska tidigt men då var det revbenen som fick ta emot sparkarna i stället.
  6. 3
    Det är samma här. Får kraftiga sparkar mot blåsan hela tiden. Får se till att den aldrig är riktigt välfylld. När jag var gravid med sonen hände det faktiskt att jag kissade på mig lite vid något tillfälle. Som tur var vände han sig ganska tidigt men då var det revbenen som fick ta emot sparkarna i stället.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Oh ja! Hela tiden! Måste se till att aldrig bli jättekissnödig för det är obehagligt redan långt innan om bebben får in en fullträff.
    Jag har moderkakan i framvägg, men vet inte om det har betydelse, förmodligen inte.
    Längtar lite tills bebben parkerar sig med huvudet neråt. Föredrar helt klart sparkar uppåt.
  8. 4
    Oh ja! Hela tiden! Måste se till att aldrig bli jättekissnödig för det är obehagligt redan långt innan om bebben får in en fullträff.
    Jag har moderkakan i framvägg, men vet inte om det har betydelse, förmodligen inte.
    Längtar lite tills bebben parkerar sig med huvudet neråt. Föredrar helt klart sparkar uppåt.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Min sparkar åt alla håll...Den är väldigt livlig i perioder och då kommer det sparkar både uppåt i sidorna och neråt ja...och neråt är nog det mest obehagliga!

    Jag kan bli akut nödig när den gör så, fast jag nyss varit på toa...=)
    haha, just nu när jag skrev om det så började den igen...rätt på kissblåsan! Busbebis...=)
  10. 5
    Min sparkar åt alla håll...Den är väldigt livlig i perioder och då kommer det sparkar både uppåt i sidorna och neråt ja...och neråt är nog det mest obehagliga!

    Jag kan bli akut nödig när den gör så, fast jag nyss varit på toa...=)
    haha, just nu när jag skrev om det så började den igen...rätt på kissblåsan! Busbebis...=)
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    Jahaaa, men för 1v sen så började jag känna sparkar åt alla håll o kanter, även väldigt högt upp sen tar väl i, men nu är de mest neråt igen, håller med om att de är lite obehagligt. Tycker de låter helt normalt.
  12. 6
    Jahaaa, men för 1v sen så började jag känna sparkar åt alla håll o kanter, även väldigt högt upp sen tar väl i, men nu är de mest neråt igen, håller med om att de är lite obehagligt. Tycker de låter helt normalt.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Oooo jaaa, det sparkar mest åt det hållet, känns väldigt konstigt. Har inte vant mig ännu. Som tur är så sparkas det även framåt mot magen så kissblåsan får sig en paus emellanåt
  14. 7
    Oooo jaaa, det sparkar mest åt det hållet, känns väldigt konstigt. Har inte vant mig ännu. Som tur är så sparkas det även framåt mot magen så kissblåsan får sig en paus emellanåt
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    o ja, mest hela tiden sparkar han neråt! e väl mysigt?
  16. 8
    o ja, mest hela tiden sparkar han neråt! e väl mysigt?
  17. Medlem sedan
    Oct 2008
    #9
    Samma här, den vill nästan bara sparka ner mot blåsan o där livmodern "brukade" sitta
    Den gör väldigt många kullebyttor oxå, känns som om hela magen sugs in.

    //Sabina med Nellie
  18. 9
    Samma här, den vill nästan bara sparka ner mot blåsan o där livmodern "brukade" sitta
    Den gör väldigt många kullebyttor oxå, känns som om hela magen sugs in.

    //Sabina med Nellie
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    God kväll allesammans! Tack för att ni svarade på min fråga. Nu är jag inte alls orolig för det längre!!!!

    Kramen på er alla!
  20. 10
    God kväll allesammans! Tack för att ni svarade på min fråga. Nu är jag inte alls orolig för det längre!!!!

    Kramen på er alla!

Liknande trådar

  1. Sparkar neråt...
    By Yahoo in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 19:17
  2. Sparkar neråt.
    By Jennie, Iza & 2:an in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 12:06
  3. Sparkar neråt...
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 11:48
  4. Nu vet jag varför det sparkar neråt
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 17:16
  5. Nu sparkar min bebis :)
    By JohannaJ in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 07:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar