I dag har jag hört ditt lilla hjärta slå
_1001 Januaribarn
  1. Liten-2010
    #1

    I dag har jag hört ditt lilla hjärta slå

    ...så underbart!! Var på inskrivning idag, v 12+5 och lyckades "tjata" mig till att få lyssna efter hjärtljud. De hördes jättetydligt och det är inte utan att man blev lite gråtfärdig, fantastiskt Mitt Hb låg på 108 och blodtrycket på 90/60 så det är kanske inte så konstigt att man är lite pömsig vissa dagar och känner sig svimmfärdig. Rul om ca en månad, shit det börjar bli verkligt nu
  2. 1
    I dag har jag hört ditt lilla hjärta slå ...så underbart!! Var på inskrivning idag, v 12+5 och lyckades "tjata" mig till att få lyssna efter hjärtljud. De hördes jättetydligt och det är inte utan att man blev lite gråtfärdig, fantastiskt Mitt Hb låg på 108 och blodtrycket på 90/60 så det är kanske inte så konstigt att man är lite pömsig vissa dagar och känner sig svimmfärdig. Rul om ca en månad, shit det börjar bli verkligt nu
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Va kul! =) Visst känns det mer verkligt efter första milstolpen (inskrivningen).
    Fick du järntabletter att knapra på? Hoppas det blir bättre!
    E dålig på det där med blodtryck, men är inte ganska högt?
    Hoppas som sagt att du snart piggnar till!
    Kram/MiMA
  4. 2
    Va kul! =) Visst känns det mer verkligt efter första milstolpen (inskrivningen).
    Fick du järntabletter att knapra på? Hoppas det blir bättre!
    E dålig på det där med blodtryck, men är inte ganska högt?
    Hoppas som sagt att du snart piggnar till!
    Kram/MiMA
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Jag fick också höra idag. Ljuvligt ljud... Jag var på tidig glukosbelastning (allt ok) och helt oväntat blev jag erbjuden att lyssna. Tänk att en puls på 152 slag i minuten kan låta så fint...
  6. 3
    Jag fick också höra idag. Ljuvligt ljud... Jag var på tidig glukosbelastning (allt ok) och helt oväntat blev jag erbjuden att lyssna. Tänk att en puls på 152 slag i minuten kan låta så fint...
  7. Medlem sedan
    Jun 2009
    #4
    Hjärta och små söta rörelser här med idag! Det gör det hela lite mer verkligt. Nu väntar jag på UL 6 augusti.
  8. 4
    Hjärta och små söta rörelser här med idag! Det gör det hela lite mer verkligt. Nu väntar jag på UL 6 augusti.
  9. Medlem sedan
    Dec 2008
    #5
    Jag bara undrar om du dumpar lättare som gravid? För jag kan inte äta hälften av det jag kunde innan utan att dumpa, man känner sig som nybörjare igen alltså, som inte lärt sig vart gränserna går...
  10. 5
    Jag bara undrar om du dumpar lättare som gravid? För jag kan inte äta hälften av det jag kunde innan utan att dumpa, man känner sig som nybörjare igen alltså, som inte lärt sig vart gränserna går...
  11. Medlem sedan
    Jun 2009
    #6
    Japp japp! Visst gör jag det. Mat som funkat bra, funkarplötsligt halvbra. Det som funkat halvbra funkar inte alls. Och vissa saker som inte funkat tidigare funkar bra nu. Lätt förvirrande är det! Back to basic... Men det som är allra värst är ändå känslan av att GÅ UPP igen. Mår så psykiskt dåligt av det men kan ju som inte försöka undvika det även om jag kanske skulle vilja. När gjorde du din? Maj 2007 för min del.
  12. 6
    Japp japp! Visst gör jag det. Mat som funkat bra, funkarplötsligt halvbra. Det som funkat halvbra funkar inte alls. Och vissa saker som inte funkat tidigare funkar bra nu. Lätt förvirrande är det! Back to basic... Men det som är allra värst är ändå känslan av att GÅ UPP igen. Mår så psykiskt dåligt av det men kan ju som inte försöka undvika det även om jag kanske skulle vilja. När gjorde du din? Maj 2007 för min del.
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7
    Va kul! =) Gick det bra på belastningen?
    Kram/Mima
  14. 7
    Va kul! =) Gick det bra på belastningen?
    Kram/Mima
  15. Medlem sedan
    Dec 2008
    #8
    Blir också helt schizofren av att hålla koll på vad som funkar och inte funkar... Tar det som det kommer och försöker hålla det ganska lugnt bara...
    Jag gjorde min i mars 2006, och jag håller med om att det är att gå upp som är det värsta av allt... Håller på att få slag varje gång jag ser vågen bara... Men det får man väl ta tag i när bebisen är född antar jag... Ångest verkligen...
  16. 8
    Blir också helt schizofren av att hålla koll på vad som funkar och inte funkar... Tar det som det kommer och försöker hålla det ganska lugnt bara...
    Jag gjorde min i mars 2006, och jag håller med om att det är att gå upp som är det värsta av allt... Håller på att få slag varje gång jag ser vågen bara... Men det får man väl ta tag i när bebisen är född antar jag... Ångest verkligen...
  17. Medlem sedan
    Jun 2009
    #9
    Mmm. Vi kan ju inte motarbeta det. Jag försöker tänka lite extra på att inte äta fet mat och godsaker, och fokusera än mer på nyttigheter. I februari 2010 får vi spotta oss i nävarna riktigt rejält kan jag tänka. Nu VET vi ju att vi KAN iallafall! =)
  18. 9
    Mmm. Vi kan ju inte motarbeta det. Jag försöker tänka lite extra på att inte äta fet mat och godsaker, och fokusera än mer på nyttigheter. I februari 2010 får vi spotta oss i nävarna riktigt rejält kan jag tänka. Nu VET vi ju att vi KAN iallafall! =)
  19. Medlem sedan
    Dec 2008
    #10
    Jag försöker också tänka så mycket jag kan fast när suget sätter in så har jag inte mycket till försvar... Men jag är mest orolig för att inte kunna gå ner själv efteråt... Men det är ju sånt man lär märka och såååå onödigt att oroa sig för egentligen...
  20. 10
    Jag försöker också tänka så mycket jag kan fast när suget sätter in så har jag inte mycket till försvar... Men jag är mest orolig för att inte kunna gå ner själv efteråt... Men det är ju sånt man lär märka och såååå onödigt att oroa sig för egentligen...
  21. Medlem sedan
    Oct 2008
    #11
    Tack, ja det gjorde det. Alla värden helt OK, så jag får behålla mina älskade kolhydrater. Skönt. Hade INTE velat få höra att jag redan höll på att utveckla diabetes. Ingen vet ju vad som kommer längre fram, men det hade varit jobbigt att ha det hängande över sig så här länge. Särskilt när det inte finns något godare än chips och sånt och man just börjat återupptäcka godissuget igen efter tre månaders paus...

    kram!
    /Gunnel
  22. 11
    Tack, ja det gjorde det. Alla värden helt OK, så jag får behålla mina älskade kolhydrater. Skönt. Hade INTE velat få höra att jag redan höll på att utveckla diabetes. Ingen vet ju vad som kommer längre fram, men det hade varit jobbigt att ha det hängande över sig så här länge. Särskilt när det inte finns något godare än chips och sånt och man just börjat återupptäcka godissuget igen efter tre månaders paus...

    kram!
    /Gunnel
  23. Medlem sedan
    Oct 2008
    #12
    Hoppsan! Där dök visst mitt riktiga namn upp! Rackarns. Nåväl, så kan det gå!
  24. 12
    Hoppsan! Där dök visst mitt riktiga namn upp! Rackarns. Nåväl, så kan det gå!
  25. Medlem sedan
    Jul 2000
    #13
    Åh, vad mysigt!
    Tänk att det där ljudet av tickandet, kan kännas så stort! Både blodtrycket och hb:t var ju lite lågt, så jag förstår att du känner dig som du gör ibland .
  26. 13
    Åh, vad mysigt!
    Tänk att det där ljudet av tickandet, kan kännas så stort! Både blodtrycket och hb:t var ju lite lågt, så jag förstår att du känner dig som du gör ibland .

Liknande trådar

  1. bebis lilla hjärta!
    By tuffinghund in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 12:34
  2. Mitt hjärta är ditt... Hjälp!
    By tingeling in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 21:27
  3. mitt lilla hjärta
    By saraulrika in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 08:19
  4. Mitt lilla hjärta:)
    By m00n in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 22:20
  5. Hört Bebis hjärta nu :-)
    By Ulrika med Jonathan in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 10:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar