Simskola
Öronbarn
  1. Anonym
    #1

    Simskola

    Sonen går på simskola och har börjat klaga på att det gör ont i ena örat en stund efteråt. Han har inga rör och det var längesen han hade öi. Finns det något skydd man kan använda, vanliga öronproppar?
  2. 1
    Simskola Sonen går på simskola och har börjat klaga på att det gör ont i ena örat en stund efteråt. Han har inga rör och det var längesen han hade öi. Finns det något skydd man kan använda, vanliga öronproppar?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Tror du inte att han bara fått vatten i örat som inte vill ut? Testa att han ligger platt på rygg en stund, så kan vattnet lättare rinna ut.
    Han kanske har mycket vax som gör det svårare att bli av med vatten i örat.

    Vanliga simproppar hade min dotter då hon tappat ett rör och fortfarande hade hål på trumhinnan. Funkade utmärkt!
  4. 2
    Tror du inte att han bara fått vatten i örat som inte vill ut? Testa att han ligger platt på rygg en stund, så kan vattnet lättare rinna ut.
    Han kanske har mycket vax som gör det svårare att bli av med vatten i örat.

    Vanliga simproppar hade min dotter då hon tappat ett rör och fortfarande hade hål på trumhinnan. Funkade utmärkt!
  5. Anonym
    #3
    Skydd mot vad?

    Kondom?
  6. 3
    Skydd mot vad?

    Kondom?
  7. Medlem sedan
    Jan 1999
    #4
    Moget...
  8. 4
    Moget...
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5
    Det finns örondroppar som heter Terracortil (eller ngt liknande, minns inte exakt).

    Min son har samma problem som din son. Han har iofs haft rör i många år, men inte nu sedan ngt år tillbaka. Han får hur som helst lätt en slags eksem i örongången. Det botas fort och lätt med denna salva som man droppar i örat. Dock är den inte receptfri, så du får nog vända dig till läkare.
  10. 5
    Det finns örondroppar som heter Terracortil (eller ngt liknande, minns inte exakt).

    Min son har samma problem som din son. Han har iofs haft rör i många år, men inte nu sedan ngt år tillbaka. Han får hur som helst lätt en slags eksem i örongången. Det botas fort och lätt med denna salva som man droppar i örat. Dock är den inte receptfri, så du får nog vända dig till läkare.

Liknande trådar

  1. Det där med simskola
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-23, 19:58
  2. Simskola
    By Kusin 5 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 16:11
  3. Simskola
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 19:54
  4. Simskola?
    By mariamed4 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 19:11
  5. Simskola..
    By Pricken in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 19:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar