Hur hitta gammal vän?
Efterlysningar
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Hur hitta gammal vän?

    Hejsan på er!
    Jag har länge tänkt på min gamla kompis från skolan. Vi tappade kontakten när jag flyttade ut på landet och hon flyttade till Göteborg för att plugga till läkare.
    Jag vet att hon är färdig och har jobbat i Skövde (tror jag det var) för nåt år sedan, men hon har gift sig och jag vet inte hennes nya namn.
    Vad är lämpligaste sättet att försöka hitta henne, få kontakt!?
    Har sökt på internet så gott jag kan...inget spår.
  2. 1
    Hur hitta gammal vän? Hejsan på er!
    Jag har länge tänkt på min gamla kompis från skolan. Vi tappade kontakten när jag flyttade ut på landet och hon flyttade till Göteborg för att plugga till läkare.
    Jag vet att hon är färdig och har jobbat i Skövde (tror jag det var) för nåt år sedan, men hon har gift sig och jag vet inte hennes nya namn.
    Vad är lämpligaste sättet att försöka hitta henne, få kontakt!?
    Har sökt på internet så gott jag kan...inget spår.
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    www.birthday.se kan man söka på olika parametrar. Om ni var goda vänner vet du kanske när hon fyller år och samtliga förnamn? Jag skulle söka på personer med hennes förnamn och födelsedatum i Skövde. Skulle även testa med hennes gamla efternamn, har du tur så har hon behållt det i mellannamn. Det är bara att testa olika kombinationer och hoppas på tur! Ju fler uppgifter och ju ovanligare namn desto större chans till napp!
  4. 2
    www.birthday.se kan man söka på olika parametrar. Om ni var goda vänner vet du kanske när hon fyller år och samtliga förnamn? Jag skulle söka på personer med hennes förnamn och födelsedatum i Skövde. Skulle även testa med hennes gamla efternamn, har du tur så har hon behållt det i mellannamn. Det är bara att testa olika kombinationer och hoppas på tur! Ju fler uppgifter och ju ovanligare namn desto större chans till napp!
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Tack för hjälpen! Hittade henne i Göteborg, det visade sig dock att adressen var fel då hon och hennes familj flyttat. Själva kontakten gick genom att jag fick tag på ett av hennes syskon på Facebook (!) som vidare befordrade min önskan om kontakt och min e-adress mm.
    Så det är ju jätte kul!!
  6. 3
    Tack för hjälpen! Hittade henne i Göteborg, det visade sig dock att adressen var fel då hon och hennes familj flyttat. Själva kontakten gick genom att jag fick tag på ett av hennes syskon på Facebook (!) som vidare befordrade min önskan om kontakt och min e-adress mm.
    Så det är ju jätte kul!!
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4
    vad roligt! Härligt med solskenshistorier...!!!!!!
  8. 4
    vad roligt! Härligt med solskenshistorier...!!!!!!

Liknande trådar

  1. OT Hitta en gammal bok?
    By "Es mamma" in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 21:39
  2. Hitta en gammal bok.
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 19:46
  3. Hitta en gammal bok.
    By SessanP in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 19:31
  4. Hitta gammal vän utomlands!?
    By Sjuksyrran in forum Hitta nya vänner
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 10:46
  5. Hitta gammal brevvän
    By MartaH in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 15:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar