Luktar svett!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Luktar svett!

    Trots att jag duschar och använder deo tycker jag att jag luktar svett på en gång typ! Som att det inte går att tvätta bort gammal lukt ordentligt! Känns så trist!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  2. 1
    Luktar svett! Trots att jag duschar och använder deo tycker jag att jag luktar svett på en gång typ! Som att det inte går att tvätta bort gammal lukt ordentligt! Känns så trist!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Är det svetten som luktar då? Om du är storbystad KAN det vara svamp under brösten - kan lukta hemskt! Apoteket har ett puder som hjälper!
  4. 2
    Är det svetten som luktar då? Om du är storbystad KAN det vara svamp under brösten - kan lukta hemskt! Apoteket har ett puder som hjälper!
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Använd mild scrub under armarna, raka bort håret. Använd absolut torr (men inte direkt efter att du rakat dig!).
    Det allra bästa är att tvätta ordentligt så att det inte bildas bakterier där, det är det som luktar. Deodorant kan kännas fräscht, men viktigast är att du är ren.
  6. 3
    Använd mild scrub under armarna, raka bort håret. Använd absolut torr (men inte direkt efter att du rakat dig!).
    Det allra bästa är att tvätta ordentligt så att det inte bildas bakterier där, det är det som luktar. Deodorant kan kännas fräscht, men viktigast är att du är ren.
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4
    Jag brukar duscha eller tvätta varje dag, så jag tycker att det borde bli rent!
    Ska testa med en scrub! Rakar gör jag redan...
  8. 4
    Jag brukar duscha eller tvätta varje dag, så jag tycker att det borde bli rent!
    Ska testa med en scrub! Rakar gör jag redan...
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5
    Jag trooor attd et är svett och att det kommer från armhålorna! Direkt nrä jag tvättat är det ju bättre, men luktar snabbt igen...
  10. 5
    Jag trooor attd et är svett och att det kommer från armhålorna! Direkt nrä jag tvättat är det ju bättre, men luktar snabbt igen...
  11. Medlem sedan
    May 2008
    #6
    Det är inte deon som fått svett på sig så att det är den som luktar då? Kan vara dags att slänga den och köpa en ny när det blir sådär.
  12. 6
    Det är inte deon som fått svett på sig så att det är den som luktar då? Kan vara dags att slänga den och köpa en ny när det blir sådär.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    Har varit med om det förut, men nu har jag en helt ny, men samma problem...
  14. 7
    Har varit med om det förut, men nu har jag en helt ny, men samma problem...
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Har du gamla tröjor? Jag har märkt att svettlukten kan fastna i tröjorna och så fort den då blir lite varm (som när man har den på sig även om man inte ens hunnit börjat svettats) så luktar det svett om en.
    Jag har kastat flera gamla tröjor för att det inte kändes som att de blev ordentligt rena längre.
  16. 8
    Har du gamla tröjor? Jag har märkt att svettlukten kan fastna i tröjorna och så fort den då blir lite varm (som när man har den på sig även om man inte ens hunnit börjat svettats) så luktar det svett om en.
    Jag har kastat flera gamla tröjor för att det inte kändes som att de blev ordentligt rena längre.
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9
    Nope! Precis som du har jag kastat de som luktar och int eblir rena... Har oftast ärmlöst dessutom...
  18. 9
    Nope! Precis som du har jag kastat de som luktar och int eblir rena... Har oftast ärmlöst dessutom...
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Fast jag tycker inte det hjälper att ha ärmlöst,,svettlukten sätter sig liksom i tyget som finns precis under ramhålan ändå,,,,,,,,,,,,,jo om har extremt stora ärmhålor på kläderna så hjälper det ju

    Nej men allvar, då har jag inga fler tips tyvär, mer än de du redan fått. Raka armhålorna, använd "absolut torr" från apoteket (men inte på helt nyrkad hud), köp ny roll-on och kasta gamla tröjor
  20. 10
    Fast jag tycker inte det hjälper att ha ärmlöst,,svettlukten sätter sig liksom i tyget som finns precis under ramhålan ändå,,,,,,,,,,,,,jo om har extremt stora ärmhålor på kläderna så hjälper det ju

    Nej men allvar, då har jag inga fler tips tyvär, mer än de du redan fått. Raka armhålorna, använd "absolut torr" från apoteket (men inte på helt nyrkad hud), köp ny roll-on och kasta gamla tröjor
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11
    Skit då... har ju redan testat allt det där, typ! Tycker öht att jag luktar mer ju äldre jag blir. Mer svett från ljumskar och armhålor och så... Har blivit värre för varje barn!
    Inte så att jag tvättar hysteriskt, men det är ju kul att lukta gott länge!
  22. 11
    Skit då... har ju redan testat allt det där, typ! Tycker öht att jag luktar mer ju äldre jag blir. Mer svett från ljumskar och armhålor och så... Har blivit värre för varje barn!
    Inte så att jag tvättar hysteriskt, men det är ju kul att lukta gott länge!
  23. Medlem sedan
    Apr 2002
    #12
    jag använder inte deo ens.. duschar bara med schampo.. jobbigt... vet inte om jag luktar nått.
  24. 12
    jag använder inte deo ens.. duschar bara med schampo.. jobbigt... vet inte om jag luktar nått.
  25. Medlem sedan
    Dec 1998
    #13
    Jag har samma problem vissa dagr. För min del svänger det helt klart med menscykeln. Vissa dagar under den så spelar det ingen roll vad jag gör, jag tycker iaf att jag luktar apa
    Det som jag har märkt nu är att ett nytt deo jag köpte på Hälsokost är kanon. Helt luktfritt i sig, nåt med kristaller i, Thai Kristall heter det. Sååå bra tycker jag o den dödar lukten ytterst effektivt iaf på mig. Tom de dagar då jag tidigare kännt att jag luktade illa är numera betydligt bättre.

    I linnen fastnar svettlukten oxå, i kanten på linnet. Så det hjälper inte mot svettlukt, såna har jag oxå slängt några av som började lukta svett när jag blev varm trots att jag i mig annars var luktfri
  26. 13
    Jag har samma problem vissa dagr. För min del svänger det helt klart med menscykeln. Vissa dagar under den så spelar det ingen roll vad jag gör, jag tycker iaf att jag luktar apa
    Det som jag har märkt nu är att ett nytt deo jag köpte på Hälsokost är kanon. Helt luktfritt i sig, nåt med kristaller i, Thai Kristall heter det. Sååå bra tycker jag o den dödar lukten ytterst effektivt iaf på mig. Tom de dagar då jag tidigare kännt att jag luktade illa är numera betydligt bättre.

    I linnen fastnar svettlukten oxå, i kanten på linnet. Så det hjälper inte mot svettlukt, såna har jag oxå slängt några av som började lukta svett när jag blev varm trots att jag i mig annars var luktfri
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Ja det är ju kul att känna sig nyduschad när man är det
  28. 14
    Ja det är ju kul att känna sig nyduschad när man är det
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    Har just köpt en ny deo till maken från "känslig hy-hyllan". Cristal något hette den och den verkar vara bra...
  30. 15
    Har just köpt en ny deo till maken från "känslig hy-hyllan". Cristal något hette den och den verkar vara bra...
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Har du testat att tvätta dig med olivolja och skrapa bort smutsen - à la antika bad? Det kan hjälpa...
  32. 16
    Har du testat att tvätta dig med olivolja och skrapa bort smutsen - à la antika bad? Det kan hjälpa...
  33. Medlem sedan
    Apr 2002
    #17
    jag ska kolla där sen och prova, nu har jag ingen psoriasis längre där.. så jag kan ta deo utan att det svider... kan raka mig nu oxå.. så skönt vet jag
  34. 17
    jag ska kolla där sen och prova, nu har jag ingen psoriasis längre där.. så jag kan ta deo utan att det svider... kan raka mig nu oxå.. så skönt vet jag
  35. Medlem sedan
    Aug 2000
    #18
    Äter du någon medicin? En del mediciner tycker jag verkar utlösa mer svettlukt även om ajg aldrig sett några vetenskapliga belägg för det. Eller om det är ångesten som luktar? I vilket fall så luktar det alltidväldigt mycket svett på psykiatriska slutenvårdsavdelningar, speciellt psykos.
  36. 18
    Äter du någon medicin? En del mediciner tycker jag verkar utlösa mer svettlukt även om ajg aldrig sett några vetenskapliga belägg för det. Eller om det är ångesten som luktar? I vilket fall så luktar det alltidväldigt mycket svett på psykiatriska slutenvårdsavdelningar, speciellt psykos.
  37. Medlem sedan
    Feb 2000
    #19
    Intressant! Det ska jag testa! Tack!
  38. 19
    Intressant! Det ska jag testa! Tack!
  39. Medlem sedan
    Aug 2000
    #20
    VA??
    Klarar du dig utan att använda deo kvinna?!
    Kanske säkrast du frågar någon vänlig (och pålitlig) själ i omgivningen om du verkligen inte luktar
  40. 20
    VA??
    Klarar du dig utan att använda deo kvinna?!
    Kanske säkrast du frågar någon vänlig (och pålitlig) själ i omgivningen om du verkligen inte luktar
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Bebis luktar svett..
    By Minone in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-29, 07:13
  2. Luktar svett...
    By Christine & William in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 09:23
  3. Luktar svett?
    By Nissa in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-07, 16:55
  4. 5½ åring som luktar svett
    By Anonym in forum _02 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 12:53
  5. Luktar svett!
    By tejja in forum _00 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 11:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar