Hejsan!
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Hejsan!

    Hej här kommer ännu en ny till er grupp! Var på rutinultraljudet idag och fick Bf-datumet satt till den 1/1-2010. Tänker hänga med i både dec-gruppen och hos er med tanke på att sonen kikade ut lite tidigare än beräknat.

    Nu när jag kommer in lite såhär nästan efter första perioden, vilka är ni? En av er känner jag ju redan
    ~*~ Felix 071125 ~*~
    ~*~ Alva 091219 ~*~

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
    lillaskruttan.blogspot.com
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
  2. 1
    Hejsan! Hej här kommer ännu en ny till er grupp! Var på rutinultraljudet idag och fick Bf-datumet satt till den 1/1-2010. Tänker hänga med i både dec-gruppen och hos er med tanke på att sonen kikade ut lite tidigare än beräknat.

    Nu när jag kommer in lite såhär nästan efter första perioden, vilka är ni? En av er känner jag ju redan
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Hej!! ja en känner du ju redan, hihi.. Men välkommen ändå till vårt lilla krypin, här har vi det sååå trevligt..
    Behöver kanske inte presentera mig närmare..
  4. 2
    Hej!! ja en känner du ju redan, hihi.. Men välkommen ändå till vårt lilla krypin, här har vi det sååå trevligt..
    Behöver kanske inte presentera mig närmare..
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Nicket är 3mirakel...
    36 år gammal från norraste Norrland. Väntar trean 1/1-2010. Ska på RUL 7/8 och väntar med skräckblandad förtjusning. Har varit på många UL redan, eftersom jag väntade tvillingar från början, men förlorade den ena i början av sommaren. Eventuellt tror de att jag hamnar i dec. eftersom fostret har varit svårmätt...men jag har bestämt mig för att hänga här i januarigruppen.
    Varmt välkommen hit till oss!!!
  6. 3
    Nicket är 3mirakel...
    36 år gammal från norraste Norrland. Väntar trean 1/1-2010. Ska på RUL 7/8 och väntar med skräckblandad förtjusning. Har varit på många UL redan, eftersom jag väntade tvillingar från början, men förlorade den ena i början av sommaren. Eventuellt tror de att jag hamnar i dec. eftersom fostret har varit svårmätt...men jag har bestämt mig för att hänga här i januarigruppen.
    Varmt välkommen hit till oss!!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Hej hej!
    Hmm ja jag borde väl tillhöra december gruppen för jag blev framflyttad på KUB men jag har BF 31/12 och jag gick över med sonen så jag stannar här

    Hur mår du nu? Spännande å höra när vi bara har 1 dag mellan BF.
  8. 4
    Hej hej!
    Hmm ja jag borde väl tillhöra december gruppen för jag blev framflyttad på KUB men jag har BF 31/12 och jag gick över med sonen så jag stannar här

    Hur mår du nu? Spännande å höra när vi bara har 1 dag mellan BF.
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    Tackar! Tror inte heller du behöver presentera dig ytterligare!
    ~*~ Felix 071125 ~*~
    ~*~ Alva 091219 ~*~

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
    lillaskruttan.blogspot.com
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
  10. 5
    Tackar! Tror inte heller du behöver presentera dig ytterligare!
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6
    Tack för välkomnandet! Vilken resa du varit med om hittills! Förstår till fullo om det är nervöst inför Rul, jag håller iaf tummarna för att allt ser bra ut när du kommer iväg!
  12. 6
    Tack för välkomnandet! Vilken resa du varit med om hittills! Förstår till fullo om det är nervöst inför Rul, jag håller iaf tummarna för att allt ser bra ut när du kommer iväg!
  13. Medlem sedan
    Jul 2005
    #7
    Tänker oxå hänga i båda grupperna, sonen kom ju lite tidigare så risken finns att även denna lilla tänker göra likadant

    Just nu mår jag helt ok! Det klassiska illamåendet samt tröttheten innan men de har gått över. De är väl nu en period man mår prima innan man blir lite större och otympligare Hur mår du själv?
  14. 7
    Tänker oxå hänga i båda grupperna, sonen kom ju lite tidigare så risken finns att även denna lilla tänker göra likadant

    Just nu mår jag helt ok! Det klassiska illamåendet samt tröttheten innan men de har gått över. De är väl nu en period man mår prima innan man blir lite större och otympligare Hur mår du själv?
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Hej och välkommen!
    Jag är 34 år och bosatt i Sundsvall , man och två barn sen innan (födda 2000+2004).
    Väntar nu tvillingar som är beräknade till 10-01-21. Har rutinultraljud bokat den 27/8 som jag längtar till.
    Mår för övrigt jättebra och har börjat känna lite små buffar inifrån
  16. 8
    Hej och välkommen!
    Jag är 34 år och bosatt i Sundsvall , man och två barn sen innan (födda 2000+2004).
    Väntar nu tvillingar som är beräknade till 10-01-21. Har rutinultraljud bokat den 27/8 som jag längtar till.
    Mår för övrigt jättebra och har börjat känna lite små buffar inifrån
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Jo jag mår jättebra. Är fortfarande ganska trött men med en tupplur om dagen så funkar det. Jag har äntligen kommit igång med träningen igen så det gör ju också att jag mår bättre.

    Glömde ju skriva välkommen förra gången
  18. 9
    Jo jag mår jättebra. Är fortfarande ganska trött men med en tupplur om dagen så funkar det. Jag har äntligen kommit igång med träningen igen så det gör ju också att jag mår bättre.

    Glömde ju skriva välkommen förra gången
  19. Medlem sedan
    Feb 2009
    #10
    Hej!
    Välkommen!
    Sofia här, 28 år o väntar fjärde barnet i slutet på januari.
    har en kille född april-02, en tjej född jan.-04 o en tjej född mars-08..
    Va hade du för bf innan rul då ?? var det i dec eller ??
    Hur gammal e sonen ??

    Kul me nytt folk..
  20. 10
    Hej!
    Välkommen!
    Sofia här, 28 år o väntar fjärde barnet i slutet på januari.
    har en kille född april-02, en tjej född jan.-04 o en tjej född mars-08..
    Va hade du för bf innan rul då ?? var det i dec eller ??
    Hur gammal e sonen ??

    Kul me nytt folk..
  21. Medlem sedan
    Dec 2008
    #11
    Välkommen hit! Jag bor i Göteborgstrakten Heter Hanna och är 34 år. Har en son född -04 och väntar mitt andra barn 5/1-2010. Har mitt RUL 13/8 som jag väntar spänt på.
  22. 11
    Välkommen hit! Jag bor i Göteborgstrakten Heter Hanna och är 34 år. Har en son född -04 och väntar mitt andra barn 5/1-2010. Har mitt RUL 13/8 som jag väntar spänt på.
  23. Medlem sedan
    Feb 2006
    #12
    Hej och välkommen!

    Marie heter jag, 24 år från västerbotten. Har en son född 060901 sen innan, och väntar nu vår lilla tvåa!
    Bf för mig är 29/1, men det blir säkert ändrat på RUL som vi ska på den 1/9, på sonens födelsedag *S*
    Vi ska kolla kön om det går att se på RUL, inte för att det spelar någon roll, utan för att vi är så otroligt nyfikna jag och min karl Har mått riktigt piss-dåligt framtills v 12, och nu är jag inne i tröttheten utan slut. Men det ska väl ge sig det med
  24. 12
    Hej och välkommen!

    Marie heter jag, 24 år från västerbotten. Har en son född 060901 sen innan, och väntar nu vår lilla tvåa!
    Bf för mig är 29/1, men det blir säkert ändrat på RUL som vi ska på den 1/9, på sonens födelsedag *S*
    Vi ska kolla kön om det går att se på RUL, inte för att det spelar någon roll, utan för att vi är så otroligt nyfikna jag och min karl Har mått riktigt piss-dåligt framtills v 12, och nu är jag inne i tröttheten utan slut. Men det ska väl ge sig det med
  25. Medlem sedan
    Dec 2008
    #13
    Korrigering, min son Elias är född 05. Slant lite på tangenten.
  26. 13
    Korrigering, min son Elias är född 05. Slant lite på tangenten.
  27. Medlem sedan
    Jun 2000
    #14
    Välkommen! 36-årig blekingebo här (hinner bli 37...). En son född -01 från ett tidigare förhållande, så det här är min tvåa och sambons första.
    Bf 12/1, rul 5/8 (tror jag det var...).
    Gruppens enda ivf-graviditet, som jag har fattat det.

    Jag har klarat mig rätt bra från illamående, och nu tror jag att tröttheten håller på att ge med sig med. Fast det kan ju bero på att jag har semester med...
  28. 14
    Välkommen! 36-årig blekingebo här (hinner bli 37...). En son född -01 från ett tidigare förhållande, så det här är min tvåa och sambons första.
    Bf 12/1, rul 5/8 (tror jag det var...).
    Gruppens enda ivf-graviditet, som jag har fattat det.

    Jag har klarat mig rätt bra från illamående, och nu tror jag att tröttheten håller på att ge med sig med. Fast det kan ju bero på att jag har semester med...
  29. Medlem sedan
    Jul 2005
    #15
    Va roligt med tvillingar, grattis! Har ni varit på flera ultraljud innan? Har ni nån aning om det är enäggs eller tvåäggs? Antar att du kommer få extrakontroller för att se så de växer som de ska etc?

    Visst är de mysigt med rörelser, själv känner jag varje dag sen nån vecka tillbaka, helt underbart! =)
  30. 15
    Va roligt med tvillingar, grattis! Har ni varit på flera ultraljud innan? Har ni nån aning om det är enäggs eller tvåäggs? Antar att du kommer få extrakontroller för att se så de växer som de ska etc?

    Visst är de mysigt med rörelser, själv känner jag varje dag sen nån vecka tillbaka, helt underbart! =)
  31. Medlem sedan
    Jul 2005
    #16
    Vi vet inte när jag hade mensen sist men vi gissade på att det var i december det var dags. Vår gissning felade på en dag Kommer dock hänga i båda grupperna då sonen kikade ut lite förtidigt och jag ligger ju i skarven nu

    Sonen är 20 månader nu så han hinner fylla 2 år innan de är dags för lillasyster att titta ut
  32. 16
    Vi vet inte när jag hade mensen sist men vi gissade på att det var i december det var dags. Vår gissning felade på en dag Kommer dock hänga i båda grupperna då sonen kikade ut lite förtidigt och jag ligger ju i skarven nu

    Sonen är 20 månader nu så han hinner fylla 2 år innan de är dags för lillasyster att titta ut
  33. Medlem sedan
    Jul 2005
    #17
    Tackar! Visst är de härligt med ultraljud, skulle gärna kunna gå flera gånger om jag fick
  34. 17
    Tackar! Visst är de härligt med ultraljud, skulle gärna kunna gå flera gånger om jag fick
  35. Medlem sedan
    Jul 2005
    #18
    Då är de som oss, vi(läs:mest jag) är riktigt nyfiken på vem som bor där inne så därför tog vi reda på de. Med sonen så respekterade jag sambons önskan om att inte göra det så denna gången var de min önskan som gällde

    Gott att du får må bra nu iaf, de är drygt då man inte mår ok. Själv fick jag illamående men lindrigt ändå mot hur de kunnat vara.

    Går tröttheten nånsin över, speciellt när man har barn sen innan?
  36. 18
    Då är de som oss, vi(läs:mest jag) är riktigt nyfiken på vem som bor där inne så därför tog vi reda på de. Med sonen så respekterade jag sambons önskan om att inte göra det så denna gången var de min önskan som gällde

    Gott att du får må bra nu iaf, de är drygt då man inte mår ok. Själv fick jag illamående men lindrigt ändå mot hur de kunnat vara.

    Går tröttheten nånsin över, speciellt när man har barn sen innan?
  37. Medlem sedan
    Jul 2005
    #19
    Visst spelar semestern in på tröttheten har jag märkt! Nu kan man ju ta sig en tupplur på dagen så man inte däckar framför tv´n vid 21-snåret

    Skönt att det funkade med Ivf, får man fråga om ni fick göra många försök?
  38. 19
    Visst spelar semestern in på tröttheten har jag märkt! Nu kan man ju ta sig en tupplur på dagen så man inte däckar framför tv´n vid 21-snåret

    Skönt att det funkade med Ivf, får man fråga om ni fick göra många försök?
  39. Medlem sedan
    Dec 2003
    #20
    Hej och tack!
    Vi var p åett tidigt ultraljud som skulle fastställa graviditetens längd pga att vi skulle göra fvp. Men efter tvillingbeskedet så har vi valt att backa med fvp , så nu har jag avbokat tiden.
    Barnmorskan kunde se en tydlig tjock skiljevägg så beskedet vi fick var att det är tvåäggstvillingar. Hoppas på att få se lite mer nu på rutinultraljudet i slutet av augusti.
    Lycka till nu själv med din lill*
  40. 20
    Hej och tack!
    Vi var p åett tidigt ultraljud som skulle fastställa graviditetens längd pga att vi skulle göra fvp. Men efter tvillingbeskedet så har vi valt att backa med fvp , så nu har jag avbokat tiden.
    Barnmorskan kunde se en tydlig tjock skiljevägg så beskedet vi fick var att det är tvåäggstvillingar. Hoppas på att få se lite mer nu på rutinultraljudet i slutet av augusti.
    Lycka till nu själv med din lill*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hejsan morsan hejsan stabben...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 20:58
  2. hejsan morsan, hejsan stabben,här e brev
    By nallemamma in forum Autismspektrum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 14:26
  3. hejsan
    By Moses_blomma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 10:07
  4. hejsan på er..
    By linolja in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 11:42
  5. Hejsan hejsan, länge sedan nu :o)
    By mamma_mina in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 19:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar