utomkvedshavandeskap-livrädd
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2009
    #1

    utomkvedshavandeskap-livrädd

    Idag vaknade jag och hade ont i magen. Jag är van att ha ont i magen och har sedan barn besvärats av enorma smärtor utan att läkarna hittat exakt vad som är fel. Så detta skulle jag vanligtvis kunna skaka av mig och veta att det går förr eller senare över "bara att härda ut". MEN nu har ju inte mensen kommit trots 2 negativa gravtest. Jag har haft lättare feber i en vecka. Vad ska jag göra? Jag har läst att man vid utomkvedshavandeskap får negativa gravtest men då har man fruktansvärda buksmärtor. Jag känner inte igen symptomen som mensvärk heller, annars hade jag kunnat gissa att mensen är påväg. Är det någon som gått igenom utomkvedshavandeskap och kan säga om graden av smärta ökar från lättare och senare kan bli värre?
  2. 1
    utomkvedshavandeskap-livrädd Idag vaknade jag och hade ont i magen. Jag är van att ha ont i magen och har sedan barn besvärats av enorma smärtor utan att läkarna hittat exakt vad som är fel. Så detta skulle jag vanligtvis kunna skaka av mig och veta att det går förr eller senare över "bara att härda ut". MEN nu har ju inte mensen kommit trots 2 negativa gravtest. Jag har haft lättare feber i en vecka. Vad ska jag göra? Jag har läst att man vid utomkvedshavandeskap får negativa gravtest men då har man fruktansvärda buksmärtor. Jag känner inte igen symptomen som mensvärk heller, annars hade jag kunnat gissa att mensen är påväg. Är det någon som gått igenom utomkvedshavandeskap och kan säga om graden av smärta ökar från lättare och senare kan bli värre?
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Hej, vid utomkvedesskap brukar man få positiva gravtest, men ofta samtidigt ha småblödningar. Värken kan upplevas som huggande, stickande och ofta stråla ner i benet eller uppåt. Man känner smärta på antingen hö eller vä sida lågt ner i buken. Jag tycker att du ska åka till närmaste gynakut om du känner dig orolig, där kan man även ta ett blodprov för att se om du är gravid. Detta blodprov mäter halten HCG mer exakt än vanliga gravtest. Lycka till!
  4. 2
    Hej, vid utomkvedesskap brukar man få positiva gravtest, men ofta samtidigt ha småblödningar. Värken kan upplevas som huggande, stickande och ofta stråla ner i benet eller uppåt. Man känner smärta på antingen hö eller vä sida lågt ner i buken. Jag tycker att du ska åka till närmaste gynakut om du känner dig orolig, där kan man även ta ett blodprov för att se om du är gravid. Detta blodprov mäter halten HCG mer exakt än vanliga gravtest. Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    Jag skulle åka in på gyn akuten vet inte om utomkvedshavandeskap kan ge både positiva och negativa svar men om du har fruktansvärda smärtor så tycker jag nog att det är bättre att kolla upp det en gång för mycket än en gång för lite eller?
  6. 3
    Jag skulle åka in på gyn akuten vet inte om utomkvedshavandeskap kan ge både positiva och negativa svar men om du har fruktansvärda smärtor så tycker jag nog att det är bättre att kolla upp det en gång för mycket än en gång för lite eller?

Liknande trådar

  1. Utomkvedshavandeskap
    By anonymt namn in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 12:54
  2. Utomkvedshavandeskap
    By Alfie in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 15:26
  3. Utomkvedshavandeskap
    By alfie in forum Missfall
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 10:27
  4. utomkvedshavandeskap :(
    By linda!!!! in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 09:20
  5. Utomkvedshavandeskap
    By familjsen in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 15:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar