Äntligen kom mensen!
_1004 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2009
    #1

    Äntligen kom mensen!

    Nu kan vi äntligen börja hoppas på att ägglossningen ska komma denna gång och kanske kanske kunna få ett plus 2 veckor senare. Den här gången kom mensen ovanligt sent och jag har mått riktigt dålig i 2 veckor, sen förväntad mens. Nu mår jag apa, men mensen kom idag ialf och efter det ska jag börja med de nyinköpta ÄL-testen. Fy vilken resa det varit när först ägglossning uteblev och sen kom inte mensen heller, men trots mitt fysiska tillstånd just nu är jag hoppfull inför denna ankomsgrupp och håller tummarna så att dom blir blå för att jag ska få stanna här! Vi har aktivt försökt i över 1 år och hoppas enormt på att det är vår tur nu!
  2. 1
    Äntligen kom mensen! Nu kan vi äntligen börja hoppas på att ägglossningen ska komma denna gång och kanske kanske kunna få ett plus 2 veckor senare. Den här gången kom mensen ovanligt sent och jag har mått riktigt dålig i 2 veckor, sen förväntad mens. Nu mår jag apa, men mensen kom idag ialf och efter det ska jag börja med de nyinköpta ÄL-testen. Fy vilken resa det varit när först ägglossning uteblev och sen kom inte mensen heller, men trots mitt fysiska tillstånd just nu är jag hoppfull inför denna ankomsgrupp och håller tummarna så att dom blir blå för att jag ska få stanna här! Vi har aktivt försökt i över 1 år och hoppas enormt på att det är vår tur nu!
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Har du provat rosenrot? Det ska ju förkorta cyklerna och på nåt vis hjälpa ägglossningen också.... eller har ni fått hjälp från sjukvården nu iom att ni försökt så länge?

    Testade själv rosenrot denna månad då jag läst mycket gott om dem. Många som försökt länge har blivit gravida på studs... Har själv inte haft några problem tidigare, men nu beter sig cyklerna lite konstigt efter mitt mf i våras. Hoppas verkligen det tar sig för dig denna månad!
  4. 2
    Har du provat rosenrot? Det ska ju förkorta cyklerna och på nåt vis hjälpa ägglossningen också.... eller har ni fått hjälp från sjukvården nu iom att ni försökt så länge?

    Testade själv rosenrot denna månad då jag läst mycket gott om dem. Många som försökt länge har blivit gravida på studs... Har själv inte haft några problem tidigare, men nu beter sig cyklerna lite konstigt efter mitt mf i våras. Hoppas verkligen det tar sig för dig denna månad!
  5. Medlem sedan
    Mar 2009
    #3
    Rosenrot var något nytt för mig. Hur köper du den? Är det i tablettform eller hur funkar det? Jag har ju inte tyckt att jag haft långa cyklar direkt, genomsnittet har varit 28, där jag någon månad haft en cykel på 21 och någon annan på 44. Men jag är villig och testa det mesta, så du får gärna berätta mer om rosenrot. Vi ska få hjälp till hösten efter semesterledigheterna på kvinnokliniken, men vill helst undvika dem då jag har dålig erfarenhet därifrån sen tidigare. Så jag hoppas att vi kan lyckas själva dessför innan. Kanske redan denna månad.
  6. 3
    Rosenrot var något nytt för mig. Hur köper du den? Är det i tablettform eller hur funkar det? Jag har ju inte tyckt att jag haft långa cyklar direkt, genomsnittet har varit 28, där jag någon månad haft en cykel på 21 och någon annan på 44. Men jag är villig och testa det mesta, så du får gärna berätta mer om rosenrot. Vi ska få hjälp till hösten efter semesterledigheterna på kvinnokliniken, men vill helst undvika dem då jag har dålig erfarenhet därifrån sen tidigare. Så jag hoppas att vi kan lyckas själva dessför innan. Kanske redan denna månad.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Det finns i hälsokosten och på apoteket. Man ska helst börja på mensens första dag och sluta dagen innan ägglossningen. Andra effekter är ökad koncentration, man blir piggare och kan få ökad sexlust. Det är tabletter man tar. Jag har Arctic Root extra stark och det ska vara den bästa vad jag har hört och läst. Har läst så många solskenshistorier om folk som försökt så länge och blivit gravida på en gång så jag tänkte att det kanske var något för dig. Givetvis är det ju ingen garanti men det är kanske värt ett försök. de andra effekterna är ju inte helt fel heller! ;-)
  8. 4
    Det finns i hälsokosten och på apoteket. Man ska helst börja på mensens första dag och sluta dagen innan ägglossningen. Andra effekter är ökad koncentration, man blir piggare och kan få ökad sexlust. Det är tabletter man tar. Jag har Arctic Root extra stark och det ska vara den bästa vad jag har hört och läst. Har läst så många solskenshistorier om folk som försökt så länge och blivit gravida på en gång så jag tänkte att det kanske var något för dig. Givetvis är det ju ingen garanti men det är kanske värt ett försök. de andra effekterna är ju inte helt fel heller! ;-)
  9. Medlem sedan
    Jul 2009
    #5
    Hej!
    Är ny i ankomstgruppen och tyckte att ditt brev var så rörande. Hoppas verkligen att du får stanna kvar i denna ankomstgrupp!!!! håller tummarna!
    Är själv i v 3 eller 4 vet ej riktigt och väntar vårt tredje barn. Det var fyra år sedan sist så allt känns väldigt nytt igen. häls.
  10. 5
    Hej!
    Är ny i ankomstgruppen och tyckte att ditt brev var så rörande. Hoppas verkligen att du får stanna kvar i denna ankomstgrupp!!!! håller tummarna!
    Är själv i v 3 eller 4 vet ej riktigt och väntar vårt tredje barn. Det var fyra år sedan sist så allt känns väldigt nytt igen. häls.
  11. Medlem sedan
    Mar 2009
    #6
    Tack för omtanken. Vad spännande med ett tredje barn! Kan förstå att det efter ett par år känns nytt och främmande, men förhoppningsvis har du en massa tips och erfarenheter sedan tidigare graviditeter att dela med till oss andra och kanske även själv dra nytta av. All lyckoönskning skickar jag dig så här i början av graviditeten.
  12. 6
    Tack för omtanken. Vad spännande med ett tredje barn! Kan förstå att det efter ett par år känns nytt och främmande, men förhoppningsvis har du en massa tips och erfarenheter sedan tidigare graviditeter att dela med till oss andra och kanske även själv dra nytta av. All lyckoönskning skickar jag dig så här i början av graviditeten.

Liknande trådar

  1. Äntligen kom mensen!!
    By Syskondags in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 09:02
  2. Äntligen! Mensen är här!
    By Moas mamma in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 11:44
  3. äntligen kom mensen...
    By cats in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 18:29
  4. Äntligen kom mensen!
    By Anna m.Leo&Lovis in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 13:19
  5. Äntligen är mensen här
    By Galadriel in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar