LISTA bilar med plats för 3 stolar bak!
Många barn
  1. Tre ungar snart...
    #1

    LISTA bilar med plats för 3 stolar bak!

    KOPIERA OCH FYLL PÅ!
    Kan vi hjälpas åt att göra en lista med 5-sitsiga bilar med plats för 3 bilbarnstolar bak eller 2 stolar och en riktig plats för en vuxen. Lägg till den/de du har erfarenhet av och skriv gärna en kommentar efter (t ex hur packutrymmet är, miljöbil, osv)

    * Citroen Picasso
  2. 1
    LISTA bilar med plats för 3 stolar bak! KOPIERA OCH FYLL PÅ!
    Kan vi hjälpas åt att göra en lista med 5-sitsiga bilar med plats för 3 bilbarnstolar bak eller 2 stolar och en riktig plats för en vuxen. Lägg till den/de du har erfarenhet av och skriv gärna en kommentar efter (t ex hur packutrymmet är, miljöbil, osv)

    * Citroen Picasso
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    * Citroen Picasso
    * Ford Mondeo
  4. 2
    * Citroen Picasso
    * Ford Mondeo
  5. Anonym
    #3

    En gammal vanlig...

    ....hederlig Volvo 745:a! Helt kanon! MYCKET bättre än dagens nya V70 etc. Mycket större utrymme både i baksäte och bagage!
  6. 3
    En gammal vanlig... ....hederlig Volvo 745:a! Helt kanon! MYCKET bättre än dagens nya V70 etc. Mycket större utrymme både i baksäte och bagage!
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    toyota camry touring har vi och den är bred och lång vilket innebär att det är hur stort bagageutrymme som helst,slår tex v70 med hästlängder! Bästa bilen vi haft men tyvärr får vi inte plats sen när fyran kommer... Funderar trots det på att behålla den för vi åker inte så ofta hela familjen utan det är mest jag och barnen. Det bästa med den sen är att den går och går och går och går. Har i princip aldrig behövt laga den
  8. 4
    toyota camry touring har vi och den är bred och lång vilket innebär att det är hur stort bagageutrymme som helst,slår tex v70 med hästlängder! Bästa bilen vi haft men tyvärr får vi inte plats sen när fyran kommer... Funderar trots det på att behålla den för vi åker inte så ofta hela familjen utan det är mest jag och barnen. Det bästa med den sen är att den går och går och går och går. Har i princip aldrig behövt laga den
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    Fyller på listan:
    * Citroen Picasso
    * Ford Mondeo
    * Volvo 745
    * Toyota Camry Touring
    * Opel Astra combi (stort bagage, får lätt in barnvagn)
  10. 5
    Fyller på listan:
    * Citroen Picasso
    * Ford Mondeo
    * Volvo 745
    * Toyota Camry Touring
    * Opel Astra combi (stort bagage, får lätt in barnvagn)
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Volkwagen Passat
  12. 6
    Volkwagen Passat
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Ingen som vet nåt om Toyota Verso? Vi väntar trean och funderar på att byta till en sån.. Kommer hur som helst att vidarebefordra denna lista från er till min man, som just nu roar sig med att googla ny bil medans jag själv googlar barnvagn..!!!
  14. 7
    Ingen som vet nåt om Toyota Verso? Vi väntar trean och funderar på att byta till en sån.. Kommer hur som helst att vidarebefordra denna lista från er till min man, som just nu roar sig med att googla ny bil medans jag själv googlar barnvagn..!!!
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #8
    Håller med!! Även 945:an e super, den är i samma storlek som 745:an
  16. 8
    Håller med!! Även 945:an e super, den är i samma storlek som 745:an
  17. Medlem sedan
    Apr 2007
    #9

    Måste också hålla med!

    Vi har en Volvo 745:a och den är toppen! Nu har vi visserligen inte 3 bilstolar bak men det skulle gå utan några som helst problem.

    Jag höll på att bli galen när vår bil var på lagning och vi lånade en bekants V70, alla barnen var tvugna att sitta bak eftersom det var airbag fram vilket resulterar i en massa tjafs och bråk och jag tycker det är smidigast att ha det minsta barnet fram, särskilt om man kör själv.

    Och i bagaget på V70:n gick inte barnvagnen in på längden utan vi fick ställa den på tvären vilket resulterade i att hela bagaget togs upp. På vår 754:a går vagnen in på längden och man får plats till en massa annat bredvid.
  18. 9
    Måste också hålla med! Vi har en Volvo 745:a och den är toppen! Nu har vi visserligen inte 3 bilstolar bak men det skulle gå utan några som helst problem.

    Jag höll på att bli galen när vår bil var på lagning och vi lånade en bekants V70, alla barnen var tvugna att sitta bak eftersom det var airbag fram vilket resulterar i en massa tjafs och bråk och jag tycker det är smidigast att ha det minsta barnet fram, särskilt om man kör själv.

    Och i bagaget på V70:n gick inte barnvagnen in på längden utan vi fick ställa den på tvären vilket resulterade i att hela bagaget togs upp. På vår 754:a går vagnen in på längden och man får plats till en massa annat bredvid.
  19. Anonym
    #10

    Fast ang airbag

    Så kan man koppla ur den i många bilar.
  20. 10
    Fast ang airbag Så kan man koppla ur den i många bilar.
  21. Medlem sedan
    Apr 2007
    #11

    Det litar inte jag på

    Jag skulle ALDRIG sätta mitt barn där jag vet att det finns en airbag, så pass mycket litar jag inte på tekniken när det gäller en sådan grej.
  22. 11
    Det litar inte jag på Jag skulle ALDRIG sätta mitt barn där jag vet att det finns en airbag, så pass mycket litar jag inte på tekniken när det gäller en sådan grej.
  23. S-mamman
    #12
    iaf på äldre v70 så var airbag på passagerarsidan framme tillval och inte standard... Den vi hade från -00 hade ingen airbag där och det tyckte vi var smidigt. Nu har vi dock bytt ut den mot en 7-sitsig Ford S-max och jag har inte saknat Volvon en endaste minut. :-)
  24. 12
    iaf på äldre v70 så var airbag på passagerarsidan framme tillval och inte standard... Den vi hade från -00 hade ingen airbag där och det tyckte vi var smidigt. Nu har vi dock bytt ut den mot en 7-sitsig Ford S-max och jag har inte saknat Volvon en endaste minut. :-)
  25. Medlem sedan
    Jul 2001
    #13
    Mazda 6 funkar. Lite trångt, men det går. Vi har haft både två bakåtvända och en framåtvänd, nu har vi två framåtvända och en bakåtvänd. Vi måste hjälpa barnen att spänna fast, men å andra sidan kostar en större bil också mer. Man får väga för och emot.
  26. 13
    Mazda 6 funkar. Lite trångt, men det går. Vi har haft både två bakåtvända och en framåtvänd, nu har vi två framåtvända och en bakåtvänd. Vi måste hjälpa barnen att spänna fast, men å andra sidan kostar en större bil också mer. Man får väga för och emot.
  27. Medlem sedan
    Jan 2002
    #14
    VW Touran har vi och är jättenöjda med den. Inga problem att ha tre barn bak eller två bak och ett fram då man kan koppla ur airbagen. Dessutom har den ju två extra säten som kan fällas upp vid behov - om kompisar ska med eller om man behöver sära på bråkiga syskon!
  28. 14
    VW Touran har vi och är jättenöjda med den. Inga problem att ha tre barn bak eller två bak och ett fram då man kan koppla ur airbagen. Dessutom har den ju två extra säten som kan fällas upp vid behov - om kompisar ska med eller om man behöver sära på bråkiga syskon!
  29. Medlem sedan
    Jun 2002
    #15
    Ford Focus kombi. Funkar bra med 3 bilstolar bak om än lite trångt när man spänner fast. Lastutrymmet är OK: en stor fet Teutonia vagn får plats och sen har man halva utrymmet kvar till annat bagage. Men en Ford Mondeo har så klart både mer lastutrymme och större plats i baksätet.
  30. 15
    Ford Focus kombi. Funkar bra med 3 bilstolar bak om än lite trångt när man spänner fast. Lastutrymmet är OK: en stor fet Teutonia vagn får plats och sen har man halva utrymmet kvar till annat bagage. Men en Ford Mondeo har så klart både mer lastutrymme och större plats i baksätet.
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #16
    opel astra har plats för tre stolar om två är framåtvända och en bakåt, alt babyskydd, och två framåt. Två stora bakåtvända och en stol till går nog inte.

    Perfekt packutrymme, bättre än i vår vw passat, där det för övrigt är lite bättre plats i baksätet
  32. 16
    opel astra har plats för tre stolar om två är framåtvända och en bakåt, alt babyskydd, och två framåt. Två stora bakåtvända och en stol till går nog inte.

    Perfekt packutrymme, bättre än i vår vw passat, där det för övrigt är lite bättre plats i baksätet

Liknande trådar

  1. Stolar?
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 23:17
  2. LISTA bilar med plats för 3 stolar bak!
    By Tre ungar snart... in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 21:46
  3. Lista på sjusitsiga bilar?
    By Minama in forum Bilsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 08:26
  4. bil för 3 stolar?
    By katarina in forum Bilsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 07:06
  5. Klä om stolar...
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 05:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar