Trasig ugn?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Trasig ugn?

    Märkte för ett par dagar sedan att våran ugn inte blir varm om man har den inställd på Varmluft. Den verkar fungera utan problem när den är inställd på vanlig över- och undervärme.
    Fläkten sätter igång men det blir bara inte varmt

    Någon som har haft det problemet??

    Det är en Gorenje och vi köpte den för ganska exakt 3 år sedan. Har ingen försäkring på den tyvärr
    Behandla andra som du själv bli behandlad.

    Min blogg: http://jeswi.blogspot.com
  2. 1
    Trasig ugn? Märkte för ett par dagar sedan att våran ugn inte blir varm om man har den inställd på Varmluft. Den verkar fungera utan problem när den är inställd på vanlig över- och undervärme.
    Fläkten sätter igång men det blir bara inte varmt

    Någon som har haft det problemet??

    Det är en Gorenje och vi köpte den för ganska exakt 3 år sedan. Har ingen försäkring på den tyvärr
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Garantin då, hur länge varade den? Kan det gå att laga? Annars blir det nog till att köpa ny. Jag skulle iaf först kontakta den ni köpte ugnen av och höra om garanti och/eller lagning.

    (Försäkring är väl ingen människa som har på sin ugn fö?!)
  4. 2
    Garantin då, hur länge varade den? Kan det gå att laga? Annars blir det nog till att köpa ny. Jag skulle iaf först kontakta den ni köpte ugnen av och höra om garanti och/eller lagning.

    (Försäkring är väl ingen människa som har på sin ugn fö?!)
  5. Salander
    #3
    Låter som någon säkring kan vara trasig? har ni kollat?
  6. 3
    Låter som någon säkring kan vara trasig? har ni kollat?
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Garantin var bara på ett år tydligen.
  8. 4
    Garantin var bara på ett år tydligen.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Vet inte hur man kollar säkringar...
  10. 5
    Vet inte hur man kollar säkringar...
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Hm - alla garantier är på 2 år, de kan inte riktigt frånskriva sig det. Men 3 år ... Ring G... service ändå, det skulle jag definitivt gjort! Kanske är det ett känt fel och en liten del á 55kr löser det hela?!
  12. 6
    Hm - alla garantier är på 2 år, de kan inte riktigt frånskriva sig det. Men 3 år ... Ring G... service ändå, det skulle jag definitivt gjort! Kanske är det ett känt fel och en liten del á 55kr löser det hela?!
  13. Salander
    #7
    Jag är nog inte till någon hjälp nu känner jag. Det jag menade var fas, inte säkring. En del spisar går på tre faser. Pajar en funktion i ungnen kan en fas vara trasig.
    Är det en en-fas spis så är det nog fläkten som gått sönder..
    Inget av detta kan ni ju fixa själva om ni inte kan el eller känner en elektriker.
    Måste ni ha varmluftsfunktionen? Kan ni inte använda ugnen bara som vanligt?
  14. 7
    Jag är nog inte till någon hjälp nu känner jag. Det jag menade var fas, inte säkring. En del spisar går på tre faser. Pajar en funktion i ungnen kan en fas vara trasig.
    Är det en en-fas spis så är det nog fläkten som gått sönder..
    Inget av detta kan ni ju fixa själva om ni inte kan el eller känner en elektriker.
    Måste ni ha varmluftsfunktionen? Kan ni inte använda ugnen bara som vanligt?
  15. Medlem sedan
    Mar 2000
    #8
    3 år är det som gäller sedan några år tillbaka!
  16. 8
    3 år är det som gäller sedan några år tillbaka!
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9
    På vad?? Vissa saker eller allt på spisen?
    Vår spis är nämligen knappt 1,5 år gammal och vi var in för att höra om nytt vred då en till ugnen gått sönder. De hänvisare till repfirman då garantin gått ut ( Electrolux) och samma sa repfirman.
  18. 9
    På vad?? Vissa saker eller allt på spisen?
    Vår spis är nämligen knappt 1,5 år gammal och vi var in för att höra om nytt vred då en till ugnen gått sönder. De hänvisare till repfirman då garantin gått ut ( Electrolux) och samma sa repfirman.

Liknande trådar

  1. Blä! Tv trasig
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 08:24
  2. Trasig tv
    By Minama in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 11:14
  3. trasig...
    By trasdockan_ in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 18:06
  4. Trasig UJ
    By myral in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 08:42
  5. Trasig overall :-(
    By Annika med 3 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 09:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar