Juni simmar!
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Juni simmar!

    Efter två vecka på Kreta simmar båda mina tjejer runt hela poolen, minst 50 meter utan att ta i kanten. Duktiga va! Juni (4,5) började, sen när storasyster (6,5) såg att lillasyster inte drunkande vågade hon också prova...

    Som belöning (och morot) fick de en heldag på gröna lund med mormor och morfar.

    Är det fler septemberbarn som simmar?
  2. 1
    Juni simmar! Efter två vecka på Kreta simmar båda mina tjejer runt hela poolen, minst 50 meter utan att ta i kanten. Duktiga va! Juni (4,5) började, sen när storasyster (6,5) såg att lillasyster inte drunkande vågade hon också prova...

    Som belöning (och morot) fick de en heldag på gröna lund med mormor och morfar.

    Är det fler septemberbarn som simmar?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Men vilket sammanträffande! Jag som precis tänkte skriva om lillemans framsteg i sommarsimskolan.

    Han simmar fortfarande inte utan hjälpmedel ovanför vattenytan, men har börjat få ordning på bentagen och simmar ett par meter under vattenytan (fast det gör han bara i bassäng). Det svåra är ju att lära sig att ha huvudet ovanför.
    Han badar inte längre med armpuffar, utan leker med t.ex. uppblåsbara leksaker. Och attans vad han blivit duktig på att snorkla! Han kan ligga och flyta bra länge.

    Storan (6,5 år) har precis tagit guldgrodan, dvs att hoppa i på djupt vatten och sedan simma vidare. Jag har inte sett henne simma mer än 25 m i taget.
  4. 2
    Men vilket sammanträffande! Jag som precis tänkte skriva om lillemans framsteg i sommarsimskolan.

    Han simmar fortfarande inte utan hjälpmedel ovanför vattenytan, men har börjat få ordning på bentagen och simmar ett par meter under vattenytan (fast det gör han bara i bassäng). Det svåra är ju att lära sig att ha huvudet ovanför.
    Han badar inte längre med armpuffar, utan leker med t.ex. uppblåsbara leksaker. Och attans vad han blivit duktig på att snorkla! Han kan ligga och flyta bra länge.

    Storan (6,5 år) har precis tagit guldgrodan, dvs att hoppa i på djupt vatten och sedan simma vidare. Jag har inte sett henne simma mer än 25 m i taget.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Vad roligt! Juni låter som en liten säl när hon simmar med huvudet precis ovanför vattenyten
    Vi köpte cyklop bara på kreta, och det var en väldigt rolig leksak! Nästa gång får vi testa snorkel också.
    Bra att du påminde om simmärken, det måste vi se till att se vilka vi kan ta innan sommarlovet är slut och allt kör ihop sig igen...
  6. 3
    Vad roligt! Juni låter som en liten säl när hon simmar med huvudet precis ovanför vattenyten
    Vi köpte cyklop bara på kreta, och det var en väldigt rolig leksak! Nästa gång får vi testa snorkel också.
    Bra att du påminde om simmärken, det måste vi se till att se vilka vi kan ta innan sommarlovet är slut och allt kör ihop sig igen...
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Ja, Alva har också lärt sig simma i sommar efter mycket övande i sjön vid mormor och morfars sommarstuga! Hon är ett år snabbare än Aron, så jag var verkligt förvånad att hon lärde sig redan nu!
  8. 4
    Ja, Alva har också lärt sig simma i sommar efter mycket övande i sjön vid mormor och morfars sommarstuga! Hon är ett år snabbare än Aron, så jag var verkligt förvånad att hon lärde sig redan nu!
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    ...Jag väntar på att det ska lossna helt för båda två (02:an och 04:an) får se om värmen håller i sej och vi hinner simträna. Dom är ju mest som fiskar annars, mest under ytan!=)
  10. 5
    ...Jag väntar på att det ska lossna helt för båda två (02:an och 04:an) får se om värmen håller i sej och vi hinner simträna. Dom är ju mest som fiskar annars, mest under ytan!=)
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Vad duktig hon är! Vendela har gått simskola men kan ändå inte simma riktigt ännu. Däremot så försvann hennes rädsla för att få vatten i ansiktet.
  12. 6
    Vad duktig hon är! Vendela har gått simskola men kan ändå inte simma riktigt ännu. Däremot så försvann hennes rädsla för att få vatten i ansiktet.
  13. Medlem sedan
    Apr 2002
    #7
    Vad duktig hon är!
    Här har storebor lärt sig simma i sommar, (7 år) Ludvig gick under benämningen "ludde Ubåten" på simmskolan, han simmar obehindrat under vatten.... han är i princip undervattnet HELA tiden.
  14. 7
    Vad duktig hon är!
    Här har storebor lärt sig simma i sommar, (7 år) Ludvig gick under benämningen "ludde Ubåten" på simmskolan, han simmar obehindrat under vatten.... han är i princip undervattnet HELA tiden.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Vilka duktiga brudar!!
  16. 8
    Vilka duktiga brudar!!

Liknande trådar

  1. Simmar era 02 :or?
    By Piilla in forum _02 Vårbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 20:23
  2. Han simmar!!!
    By Marie_AOA in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 06:39
  3. Måste Juni vara född i juni?
    By Marmat in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 11:17
  4. Ni som simmar
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 11:06
  5. Pojkar dec--juni Flickor juni--dec
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 15:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar