Nu får jag väl inga svar...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Nu får jag väl inga svar...

    men dagens middag?

    Här ska vi äta rostade rotisar i ugnen och grillad pippi.
  2. 1
    Nu får jag väl inga svar... men dagens middag?

    Här ska vi äta rostade rotisar i ugnen och grillad pippi.
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    jag får ingen... jag e toksugen på pizza men jag har en wiskey som skvalpar i magen så de blir inge hämta av...
  4. 2
    jag får ingen... jag e toksugen på pizza men jag har en wiskey som skvalpar i magen så de blir inge hämta av...
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    pasta italiano bolognese med olivoljeslungade dagsfärska grönsaker med ett drag av svartpeppar innan servering - eller som di säjör i varmlaaand spagetti & köttfärssås å grönsakör...
  6. 3
    pasta italiano bolognese med olivoljeslungade dagsfärska grönsaker med ett drag av svartpeppar innan servering - eller som di säjör i varmlaaand spagetti & köttfärssås å grönsakör...
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Middag? Middag? Vi åt pannkakor med sylt och grädde till lunch. På Lillfias begäran. Viktigt att påpeka det

    Middag... Potatissalladen som står i kylen och lite rökt skinka till, kanske? *funderar för jag hade inte ens tänkt på det*
  8. 4
    Middag? Middag? Vi åt pannkakor med sylt och grädde till lunch. På Lillfias begäran. Viktigt att påpeka det

    Middag... Potatissalladen som står i kylen och lite rökt skinka till, kanske? *funderar för jag hade inte ens tänkt på det*
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5
    vad är det.. hmm den har jag hoppat över tror jag. jag får ju inga svar.. grillad pippi.. åt pippi igår.
  10. 5
    vad är det.. hmm den har jag hoppat över tror jag. jag får ju inga svar.. grillad pippi.. åt pippi igår.
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Jodå, det är ju alltid kul med mat, så det är klart du får svar
    Ris, kyckling i currysås, kokta morötter och vitkålssallad. Riktigt gott var det!
    Fast det var inte middag utan kvällsmat.
  12. 6
    Jodå, det är ju alltid kul med mat, så det är klart du får svar
    Ris, kyckling i currysås, kokta morötter och vitkålssallad. Riktigt gott var det!
    Fast det var inte middag utan kvällsmat.
  13. Medlem sedan
    Apr 2009
    #7
    Sourcream chips och blåbärsgrottor. Ja, jag är gravid!
    Senare kanske rester (har en phad thai kylen) eller en kantarellmacka.
  14. 7
    Sourcream chips och blåbärsgrottor. Ja, jag är gravid!
    Senare kanske rester (har en phad thai kylen) eller en kantarellmacka.
  15. Medlem sedan
    Apr 2009
    #8
    Men det är ju samma sak! Middag och kvällsmat alltså.
  16. 8
    Men det är ju samma sak! Middag och kvällsmat alltså.
  17. Medlem sedan
    May 2002
    #9
    Något jätteovanligt: Oboj (för barnen, kaffe för mig) och mackor och ägg. Minns inte ens när vi inte åt lagad mat senast på kvällen....
  18. 9
    Något jätteovanligt: Oboj (för barnen, kaffe för mig) och mackor och ägg. Minns inte ens när vi inte åt lagad mat senast på kvällen....
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10
    Vi har ätit "pangbiff" (nötfärs, feta, sambal, peppar, salt, grädde i pangbiffsfärsen) och stekt halloumi.
  20. 10
    Vi har ätit "pangbiff" (nötfärs, feta, sambal, peppar, salt, grädde i pangbiffsfärsen) och stekt halloumi.
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Lunchen var lite märklig: Grekisk sallad, avocado och varmkorv. Till middag blir det enorm grekiska köttbullar i tomatsås, med vitök, oregano, citronskal, basilika och rödvin. *dreglar*
  22. 11
    Lunchen var lite märklig: Grekisk sallad, avocado och varmkorv. Till middag blir det enorm grekiska köttbullar i tomatsås, med vitök, oregano, citronskal, basilika och rödvin. *dreglar*
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12
    Fisk i ugn med stor grönsallad blev det i dag.. orkade inget annat..
  24. 12
    Fisk i ugn med stor grönsallad blev det i dag.. orkade inget annat..
  25. Medlem sedan
    Aug 2005
    #13
    Jasså, det är det? Inte här, vet du. Här äter vi middag på dagen och kvällsmat på kvällen.
  26. 13
    Jasså, det är det? Inte här, vet du. Här äter vi middag på dagen och kvällsmat på kvällen.
  27. Medlem sedan
    Sep 2001
    #14
    Jag gjorde en supersmaskig spagetti carbonara till familjen, med vispgrädde, härlig riven parmesan, äggulor och god rökt skinka, ärtor etc. Själv åt jag en sallad då jag håller på med viktminskning. I'm a feeder, yes I am.
  28. 14
    Jag gjorde en supersmaskig spagetti carbonara till familjen, med vispgrädde, härlig riven parmesan, äggulor och god rökt skinka, ärtor etc. Själv åt jag en sallad då jag håller på med viktminskning. I'm a feeder, yes I am.
  29. Medlem sedan
    Sep 1998
    #15
    Här blev det pasta med lövbiffsås(med mycket vitlöj och dijonsenap)
  30. 15
    Här blev det pasta med lövbiffsås(med mycket vitlöj och dijonsenap)
  31. Medlem sedan
    Apr 2009
    #16
    När äter ni lunch då?
  32. 16
    När äter ni lunch då?
  33. Medlem sedan
    Mar 1998
    #17
    Fiskgryta med sej, lax, musslor, grönsaker och saffran. Potatis till det.
  34. 17
    Fiskgryta med sej, lax, musslor, grönsaker och saffran. Potatis till det.
  35. Medlem sedan
    Apr 2009
    #18
    Jamen du, DET lät ju gott! Middagen alltså. När ska jag komma?
  36. 18
    Jamen du, DET lät ju gott! Middagen alltså. När ska jag komma?
  37. Medlem sedan
    Aug 2005
    #19
    Vi äter inte lunch
    Lunch och middag är samma sak, men vi säger middag. Så om vi äter lunch, så är det vid middagstid.
  38. 19
    Vi äter inte lunch
    Lunch och middag är samma sak, men vi säger middag. Så om vi äter lunch, så är det vid middagstid.
  39. Medlem sedan
    Apr 2009
    #20
    Jag larvar mig bara... Jag vet ju att det är dialektalt det där med lunch och middag. Och rent logiskt så borde man ju äta middag mitt på dagen. Men här i Sthlm gör vi inte det.
  40. 20
    Jag larvar mig bara... Jag vet ju att det är dialektalt det där med lunch och middag. Och rent logiskt så borde man ju äta middag mitt på dagen. Men här i Sthlm gör vi inte det.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Får inga svar
    By Orolig80 in forum Shuntar och hydrocefalus
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-21, 09:00
  2. Inga svar...???
    By Lite ledsen in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 00:52
  3. Inga svar...
    By anonymt namn in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 11:54
  4. Inga svar..
    By Missemu in forum Styvfamiljer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 14:12
  5. Inga svar och mer oro...
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 19:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar