Får jag vara med?
_0912 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Får jag vara med?

    Hej!
    Jag har smygläst lite här inne men inte skrivit något än. Jag var aktiv på aff när jag väntade vårt första barn (född jan 08) men sen har liksom tiden inte funnits för att surfa men nu är jag mammaledig igen under sommaren så nu har jag lite tid att surfa.

    Jag är iaf 26 år och gift, vi har bf 31/12 och jag tror på flicka och mannen tror på pojke så vi får se...

    Så det var lite om mig!
    ♥ ♥ ♥Mamma till 2 januaripojkar♥ ♥ ♥
  2. 1
    Får jag vara med? Hej!
    Jag har smygläst lite här inne men inte skrivit något än. Jag var aktiv på aff när jag väntade vårt första barn (född jan 08) men sen har liksom tiden inte funnits för att surfa men nu är jag mammaledig igen under sommaren så nu har jag lite tid att surfa.

    Jag är iaf 26 år och gift, vi har bf 31/12 och jag tror på flicka och mannen tror på pojke så vi får se...

    Så det var lite om mig!
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Självklart får du vara med och välkommen tillbaka! :O)

    Vi har nästan samma bf, jag och min sambo väntar vårt första barn med bf 30/12.
    vet ännu inte om det blir flicka eller pojk - borde bli en pojk då alla mina väninnor fått flickor men skall jag tro på det där med pulsen - blir det en tjej (ligger på 160 varje gång...).
    Hur som, välkommen hit! :O)
  4. 2
    Självklart får du vara med och välkommen tillbaka! :O)

    Vi har nästan samma bf, jag och min sambo väntar vårt första barn med bf 30/12.
    vet ännu inte om det blir flicka eller pojk - borde bli en pojk då alla mina väninnor fått flickor men skall jag tro på det där med pulsen - blir det en tjej (ligger på 160 varje gång...).
    Hur som, välkommen hit! :O)
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3
    Välkommen hit och grattis till graviditeten!

    Själv har jag en son som kom i nov-07 och har nu Bf 1/1-2010 men hänger här oxå då sonen kikade ut lite tidigare. Vi har redan varit iväg på Rul och fick reda på att vi väntar en dotter. Ska ni fråga på Rul eller har ni redan varit där och tar de som en överraskning?
  6. 3
    Välkommen hit och grattis till graviditeten!

    Själv har jag en son som kom i nov-07 och har nu Bf 1/1-2010 men hänger här oxå då sonen kikade ut lite tidigare. Vi har redan varit iväg på Rul och fick reda på att vi väntar en dotter. Ska ni fråga på Rul eller har ni redan varit där och tar de som en överraskning?
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Tack!
    Jo det där med kön är ju alltid roligt att spekulera i, vi "borde" ha fått en flicka förra gången med tanke på hög puls men vi visste då att vi väntade en liten pojke. Den här gången har jag inte ens varit och lyssnat på hjärljuden än, jag får glatt vänta till v 25 ungefär.
  8. 4
    Tack!
    Jo det där med kön är ju alltid roligt att spekulera i, vi "borde" ha fått en flicka förra gången med tanke på hög puls men vi visste då att vi väntade en liten pojke. Den här gången har jag inte ens varit och lyssnat på hjärljuden än, jag får glatt vänta till v 25 ungefär.
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    Tack!
    Vi har inte varit på rul än, ska dit nästa vecka.
    Vi ska dock inte fråga för förra gången sa de fel fast bm var sååååå säker på att det var en flicka, men som tur är så gjorde vi ett 3d ultraljud som visade på både en snopp och pung så vi blev inte "besvikna" vid förlossningen. Alltså jag menar inte att vi hellre ville ha en flicka utan går man och väntar på en flicka i över 20v och så kommer det ut en pojke så kan det ju bli/kännas jättekonstigt. Hmm ja du förstår nog vad jag menar.
    Så om vi ska ta reda på kön den här gången så kommer vi göra det på 3d ultraljudet men det har vi inte bestämt än.
    Oj långt svar
  10. 5
    Tack!
    Vi har inte varit på rul än, ska dit nästa vecka.
    Vi ska dock inte fråga för förra gången sa de fel fast bm var sååååå säker på att det var en flicka, men som tur är så gjorde vi ett 3d ultraljud som visade på både en snopp och pung så vi blev inte "besvikna" vid förlossningen. Alltså jag menar inte att vi hellre ville ha en flicka utan går man och väntar på en flicka i över 20v och så kommer det ut en pojke så kan det ju bli/kännas jättekonstigt. Hmm ja du förstår nog vad jag menar.
    Så om vi ska ta reda på kön den här gången så kommer vi göra det på 3d ultraljudet men det har vi inte bestämt än.
    Oj långt svar
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6

    Skoj och välkommen

    Välkommen till oss

    Grattis till en till liten lycka i magen, undervärk. De är alltid lika spännande när man är gravid..... jag har varit aff sedan jag väntade min son maj06 och min dotter maj08 och nu lille Eron Dec09....alltid kul att följas åt med allt vad de innebär......Vi vet att vi väntar en Pojke å de e såå spännande på hur han ser ut känns skönt för oss att veta kön då jag mer kan sätta namnet på den lille inneboeende vi har..

    Kram på dig och en en gång välkommen till oss

    /Åsa


    Hej!
    Jag har smygläst lite här inne men inte skrivit något än. Jag var aktiv på aff när jag väntade vårt första barn (född jan 08) men sen har liksom tiden inte funnits för att surfa men nu är jag mammaledig igen under sommaren så nu har jag lite tid att surfa.

    Jag är iaf 26 år och gift, vi har bf 31/12 och jag tror på flicka och mannen tror på pojke så vi får se...

    Så det var lite om mig!
    Bloggar på: http://familjennore.bloggagratis.se/

    Även blogg av tankar kring sorgen/Tankar att mista sitt barn : http://livetutanmittbarn.bloggagratis.se/
  12. 6
    Skoj och välkommen Välkommen till oss

    Grattis till en till liten lycka i magen, undervärk. De är alltid lika spännande när man är gravid..... jag har varit aff sedan jag väntade min son maj06 och min dotter maj08 och nu lille Eron Dec09....alltid kul att följas åt med allt vad de innebär......Vi vet att vi väntar en Pojke å de e såå spännande på hur han ser ut känns skönt för oss att veta kön då jag mer kan sätta namnet på den lille inneboeende vi har..

    Kram på dig och en en gång välkommen till oss

    /Åsa


    Hej!
    Jag har smygläst lite här inne men inte skrivit något än. Jag var aktiv på aff när jag väntade vårt första barn (född jan 08) men sen har liksom tiden inte funnits för att surfa men nu är jag mammaledig igen under sommaren så nu har jag lite tid att surfa.

    Jag är iaf 26 år och gift, vi har bf 31/12 och jag tror på flicka och mannen tror på pojke så vi får se...

    Så det var lite om mig!
  13. Medlem sedan
    Jul 2009
    #7
    VÄLKOMMEN. the more the better
    du måste följa med oss ut i slutet av agusti här i stockholm... på fika el nått...
  14. 7
    VÄLKOMMEN. the more the better
    du måste följa med oss ut i slutet av agusti här i stockholm... på fika el nått...
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    Välkommen! Kul att det ff droppar in en och annan, skriv gärna in dig på bf-listan.
    Jag är 33 år och har två tjejer sedan tidigare. Dom är nu 6 resp 8 år och längtar jättemycket till i december när lillasyster/lillebror tittar ut (Bf 16 dec men står kvar på 22 dec i bf-listan då jag ändå tror att jag kommer att gå över).
  16. 8
    Välkommen! Kul att det ff droppar in en och annan, skriv gärna in dig på bf-listan.
    Jag är 33 år och har två tjejer sedan tidigare. Dom är nu 6 resp 8 år och längtar jättemycket till i december när lillasyster/lillebror tittar ut (Bf 16 dec men står kvar på 22 dec i bf-listan då jag ändå tror att jag kommer att gå över).
  17. Medlem sedan
    Jun 2009
    #9
    Jasså - då är du bevis på att tesen kring hjärtljuden inte stämmer! ;O)
    har förstått att det hela är ganska otillförlitligt.
    spännade hur som och vi får se om vi lyckas vänta och få det hela som en överraskning... eller om vi kanske gör ett könsrul runt v. 25... :O)
  18. 9
    Jasså - då är du bevis på att tesen kring hjärtljuden inte stämmer! ;O)
    har förstått att det hela är ganska otillförlitligt.
    spännade hur som och vi får se om vi lyckas vänta och få det hela som en överraskning... eller om vi kanske gör ett könsrul runt v. 25... :O)
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    välkommen in till oss!

    är själv 27 år och väntar nr 3 :-)
  20. 10
    välkommen in till oss!

    är själv 27 år och väntar nr 3 :-)
  21. Medlem sedan
    May 2007
    #11
    Hihi jodå någon måste ju "förstöra" myten...

    Vi vet inte heller om vi ska tjuvkika den här gången eller inte, men om vi gör det så blir det på 3d ultraljud i vecka 30 ungefär, åhhh spännande
  22. 11
    Hihi jodå någon måste ju "förstöra" myten...

    Vi vet inte heller om vi ska tjuvkika den här gången eller inte, men om vi gör det så blir det på 3d ultraljud i vecka 30 ungefär, åhhh spännande
  23. Medlem sedan
    May 2007
    #12
    Tack så mycket! Jo det är verkligen helt underbart att få göra den här resan igen.
    Vi visste också att vi väntade en liten pojke förra gången och det tyckte jag var jättebra, det blev lite mer verkligt på något sätt. Men den här gången, ihhhh vi har inte bestämt oss än om vi ska tjuvkika, men vi får se
    Kram
  24. 12
    Tack så mycket! Jo det är verkligen helt underbart att få göra den här resan igen.
    Vi visste också att vi väntade en liten pojke förra gången och det tyckte jag var jättebra, det blev lite mer verkligt på något sätt. Men den här gången, ihhhh vi har inte bestämt oss än om vi ska tjuvkika, men vi får se
    Kram
  25. Medlem sedan
    May 2007
    #13
    Tack! Åh va trevligt, det måste jag verkligen om jag kan!
    Jag är ju från Uppsala så då kan jag ju passa på att åka dit också
  26. 13
    Tack! Åh va trevligt, det måste jag verkligen om jag kan!
    Jag är ju från Uppsala så då kan jag ju passa på att åka dit också
  27. Medlem sedan
    May 2007
    #14
    Tack, ja det måste jag göra! Det var ju ett tag sen jag deltog i en sån så det måste jag ordna
    Jag tror också att jag kommer att gå över, men vi får se. Usch då lär jag ju bli sist att få barn i den här gruppen... Men den som väntar på något gott
  28. 14
    Tack, ja det måste jag göra! Det var ju ett tag sen jag deltog i en sån så det måste jag ordna
    Jag tror också att jag kommer att gå över, men vi får se. Usch då lär jag ju bli sist att få barn i den här gruppen... Men den som väntar på något gott
  29. Medlem sedan
    May 2007
    #15
    Tack tack! Jag känner mig väldigt välkommen till er
  30. 15
    Tack tack! Jag känner mig väldigt välkommen till er
  31. Medlem sedan
    Oct 2008
    #16
    vad roligt att vi blir fler så här långt in!
    jättemycket välkommen.
    jag är 29 år, sambo. vi väntar vår första o det tycks enligt rul vara en liten tös som ska heta Cassandra.
  32. 16
    vad roligt att vi blir fler så här långt in!
    jättemycket välkommen.
    jag är 29 år, sambo. vi väntar vår första o det tycks enligt rul vara en liten tös som ska heta Cassandra.
  33. Medlem sedan
    Sep 2001
    #17
    hej och välkommen. jag heter madelene och väntar min 4:a En pojke har det visat sig så vi kommer att ha två flickor (sambon har en dotter sen tidigare)och tre pojkar så i familjen har vi till jul 5 barn.
    mer om mig finns att läsa i infot.
    välkommen
  34. 17
    hej och välkommen. jag heter madelene och väntar min 4:a En pojke har det visat sig så vi kommer att ha två flickor (sambon har en dotter sen tidigare)och tre pojkar så i familjen har vi till jul 5 barn.
    mer om mig finns att läsa i infot.
    välkommen
  35. Medlem sedan
    Jun 2009
    #18
    ja just det ja, 3-d har jag hört om och det verkar ju verklgien hur spännande som helst... kör nog en sån vi också om vi nu ändå bestämmer oss för att inte vänta... :O)
  36. 18
    ja just det ja, 3-d har jag hört om och det verkar ju verklgien hur spännande som helst... kör nog en sån vi också om vi nu ändå bestämmer oss för att inte vänta... :O)
  37. Medlem sedan
    Jul 2005
    #19
    Jag förstår vad du menar En kompis fick oxå ett tvärsäkert "Flicka" vid rul och ut kikar en liten kille. Det var oxå en omställning för dem och sonen var namnlös ett tag!

    Vi fick oxå reda på att det är en tjejja i magen, dock var jag bara i v.16+2 på Rul så vi har faktiskt bokat könsul i gbg för att dubbelkolla. Det är rätt lätt hänt att se fel så tidigt och nyfikna som vi är så vill vi ju veta riktigt

    Vart kan man boka 3D-ul nu? Hörde ryktesvägen att det enbart gör i medicinskt syfte nu för tiden och att de slutat göra de i samband med t ex könsul, rätta mig gärna om ryktet inte stämmer!
  38. 19
    Jag förstår vad du menar En kompis fick oxå ett tvärsäkert "Flicka" vid rul och ut kikar en liten kille. Det var oxå en omställning för dem och sonen var namnlös ett tag!

    Vi fick oxå reda på att det är en tjejja i magen, dock var jag bara i v.16+2 på Rul så vi har faktiskt bokat könsul i gbg för att dubbelkolla. Det är rätt lätt hänt att se fel så tidigt och nyfikna som vi är så vill vi ju veta riktigt

    Vart kan man boka 3D-ul nu? Hörde ryktesvägen att det enbart gör i medicinskt syfte nu för tiden och att de slutat göra de i samband med t ex könsul, rätta mig gärna om ryktet inte stämmer!
  39. Medlem sedan
    May 2007
    #20
    Tack så mycket! Å grattis till tjejen, vilket fint namn!
  40. 20
    Tack så mycket! Å grattis till tjejen, vilket fint namn!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ang nedladdningens vara eller icke vara.
    By Blanca in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 15:02
  2. One-piecens vara eller ikke vara?
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-12-19, 11:00
  3. Monarkins vara eller icke vara
    By -Kikou- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 20:13
  4. Träningens vara eller icke vara
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 14:30
  5. Kuddens vara eller icke vara?!
    By MESS in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 09:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar