Röda vinbär.
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Röda vinbär.

    Jag har plockat massa röda vinbär som det ska kokas saft och göras gelé på, men behöver man repa bären, eller kan jag frysa in dem med stjälk?
  2. 1
    Röda vinbär. Jag har plockat massa röda vinbär som det ska kokas saft och göras gelé på, men behöver man repa bären, eller kan jag frysa in dem med stjälk?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Frys in bara. Både saft och gelé silas ju.
  4. 2
    Frys in bara. Både saft och gelé silas ju.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Tips: Frys in på en bricka först, sedan i påse. Då blir de lösfrysta, och man kan plocka så mycket man behöver ur påsen.
  6. 3
    Tips: Frys in på en bricka först, sedan i påse. Då blir de lösfrysta, och man kan plocka så mycket man behöver ur påsen.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Tack! vad smart
  8. 4
    Tack! vad smart
  9. Medlem sedan
    Dec 2004
    #5
    En stor bricka skulle det behövas här då... har plockat 15 liter i dag. Plockar alltid utan "skaft" direkt från busken, så jag slipper fundera över att repa dem sen eller inte.
    Och så kan man ju välja vad man vill göra av dem senare - ätklara direkt från frysen likväl som klara för saft och kakor...
    Tycker också att det funkar bra att "dela" på dem fast jag fryser dem direkt tillsammans i burkar/påsar.
  10. 5
    En stor bricka skulle det behövas här då... har plockat 15 liter i dag. Plockar alltid utan "skaft" direkt från busken, så jag slipper fundera över att repa dem sen eller inte.
    Och så kan man ju välja vad man vill göra av dem senare - ätklara direkt från frysen likväl som klara för saft och kakor...
    Tycker också att det funkar bra att "dela" på dem fast jag fryser dem direkt tillsammans i burkar/påsar.

Liknande trådar

  1. Paj med röda vinbär
    By KarolinaA in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 18:46
  2. Röda vinbär
    By KarolinaA in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-25, 10:24
  3. Vad gör ni med röda vinbär?
    By Saras3 in forum Mat & dryck
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 12:13
  4. Röda vinbär
    By illan in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-11, 12:23
  5. Paj på röda vinbär
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar