Bianca blöjfri!
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    Bianca blöjfri!

    Sen ca 1 månad tillbaka är nu Bianca blöjfri, halleluja! Jätteskönt, då är det bara lillasyster kvar... Vi var hos BVC i veckan också, där mättes hon och väger hela 16 kg till 93 cm. Hon får ALDRIG godis eller kakor, så jag ska tänka på att ge henne liite mindre portioner och mer fullkorns-produkter. Måste säga till dagis-personalen att inte ge henne så mycket mat som de gör. De har själva sagt att hon äter väldigt bra och alltid vill ha mera och de tycker det är så roligt att hon äter så därför ger de henne alltid mer! Hon ska självklart äta sig mätt men man vet ju själv hur det är, tycker man om maten så är det lätt hänt att man äter mer än man egentligen behöver... Hoppas alla har en toppen sommar och det vore roligt om ni ville skriva hur stora era troll har blivit nu.
  2. 1
    Bianca blöjfri! Sen ca 1 månad tillbaka är nu Bianca blöjfri, halleluja! Jätteskönt, då är det bara lillasyster kvar... Vi var hos BVC i veckan också, där mättes hon och väger hela 16 kg till 93 cm. Hon får ALDRIG godis eller kakor, så jag ska tänka på att ge henne liite mindre portioner och mer fullkorns-produkter. Måste säga till dagis-personalen att inte ge henne så mycket mat som de gör. De har själva sagt att hon äter väldigt bra och alltid vill ha mera och de tycker det är så roligt att hon äter så därför ger de henne alltid mer! Hon ska självklart äta sig mätt men man vet ju själv hur det är, tycker man om maten så är det lätt hänt att man äter mer än man egentligen behöver... Hoppas alla har en toppen sommar och det vore roligt om ni ville skriva hur stora era troll har blivit nu.
  3. Annam.4
    #2
    Vi var på bvc-koll för ett par veckor sedan. Då var Ella 96 cm lång och vägde 12,5 kg - lång och smal som sin mor Hon äter ganska bra, pyttelite vissa dagar men då tar hon igen det nästa dag så det jämnar ut sig. Däremot är hon ett riktigt godis- o fikatroll. Vi äter inte bullar o kakor jämt och vi försöker hålla oss till godis en gång i veckan, men när du skriver att Bianca aldrig äter godis o kakor så får jag lite dåligt samvete.... Men vi äter ju potatis o fisk också så det blir nog en ganska bra blandning !

    Hon är också blöjfri sen nån månad, men när vi är tex på stan eller så, och inte kan springa till "letten" så snabbt, tar vi på blöja som reserv. Den blir iofs nästan aldrig blöt, så vi kan nog sluta med den snart.

    Ha det gott!
  4. 2
    Vi var på bvc-koll för ett par veckor sedan. Då var Ella 96 cm lång och vägde 12,5 kg - lång och smal som sin mor Hon äter ganska bra, pyttelite vissa dagar men då tar hon igen det nästa dag så det jämnar ut sig. Däremot är hon ett riktigt godis- o fikatroll. Vi äter inte bullar o kakor jämt och vi försöker hålla oss till godis en gång i veckan, men när du skriver att Bianca aldrig äter godis o kakor så får jag lite dåligt samvete.... Men vi äter ju potatis o fisk också så det blir nog en ganska bra blandning !

    Hon är också blöjfri sen nån månad, men när vi är tex på stan eller så, och inte kan springa till "letten" så snabbt, tar vi på blöja som reserv. Den blir iofs nästan aldrig blöt, så vi kan nog sluta med den snart.

    Ha det gott!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Ja inte stor...

    Min lille plutt..han väger 11,6 kg och är 85 cm ca lång. En liten kille mao. Han är inget vidare på o äta eg, mat gillar han dock bäst men äter inga stora portioner. Är ju också ägg och mjölkallergiker då det gör ju sitt till, blir inte så högt fettintag då. Lägger alltid extra olja och smör på hans mat men det biter inte på.
    Allla mina killar har vart och är smala och har hög och snabb ämensomsättning. Aron dock den som är mest kinkig av dem alla. Dom andra äter i princip det mesta.
    "Det är bara barnen som blir äldre, inte jag"
    /L med D-97, A-99 och Ar jan-07 och lilla S 6 aug -09
  6. 3
    Ja inte stor... Min lille plutt..han väger 11,6 kg och är 85 cm ca lång. En liten kille mao. Han är inget vidare på o äta eg, mat gillar han dock bäst men äter inga stora portioner. Är ju också ägg och mjölkallergiker då det gör ju sitt till, blir inte så högt fettintag då. Lägger alltid extra olja och smör på hans mat men det biter inte på.
    Allla mina killar har vart och är smala och har hög och snabb ämensomsättning. Aron dock den som är mest kinkig av dem alla. Dom andra äter i princip det mesta.
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Ja alltså om vi har eller är på kalas så får hon ju äta kaka å bulle men aldrig annars, tur det - annars hade hon väl vägt 18 kg BVC-tanten trodde oss knappt, att hon blivit rund på bara mat. "Ja, men läsk å saft då?" sa hon menande. ALDRIG! Svårt att veta vad som är en lagom portion tycker jag. Nån som har bra tips på nyttig mat till henne?
  8. 4
    Ja alltså om vi har eller är på kalas så får hon ju äta kaka å bulle men aldrig annars, tur det - annars hade hon väl vägt 18 kg BVC-tanten trodde oss knappt, att hon blivit rund på bara mat. "Ja, men läsk å saft då?" sa hon menande. ALDRIG! Svårt att veta vad som är en lagom portion tycker jag. Nån som har bra tips på nyttig mat till henne?
  9. Medlem sedan
    Nov 1998
    #5

    Vad skönt

    att hon är så duktig med att skippa blöjan. Här tränas det nu med att ha kalsonger och inte blöjan. Tycker det varit svårt att få tid till det när vi är iväg så mycket, lättare på hemmaplan.
    Vi har inte varit på 2½ års koll än men jag gissar på att Hannes väger 13 kg och är ca 98-100 cm lång. Han brås på sin pappa som är lång och smal

    Rör sig Bianca mycket när hon leker eller hon sitter mest stilla och pysslar med sakerna? Här är Hannes aldrig stilla och han har energi för 2.

    Tycker du ska fortsätta så som ni har det med maten och att hon inte äter nåt onyttigt direkt. Och inte för mycket mackor om hon nu gillar det. Hon är ju inte så gammal än så nån annan diet eller sånt tycker jag är onödigt. Men det är ju bara min personliga åsikt
    Elin med E,H&A
  10. 5
    Vad skönt att hon är så duktig med att skippa blöjan. Här tränas det nu med att ha kalsonger och inte blöjan. Tycker det varit svårt att få tid till det när vi är iväg så mycket, lättare på hemmaplan.
    Vi har inte varit på 2½ års koll än men jag gissar på att Hannes väger 13 kg och är ca 98-100 cm lång. Han brås på sin pappa som är lång och smal

    Rör sig Bianca mycket när hon leker eller hon sitter mest stilla och pysslar med sakerna? Här är Hannes aldrig stilla och han har energi för 2.

    Tycker du ska fortsätta så som ni har det med maten och att hon inte äter nåt onyttigt direkt. Och inte för mycket mackor om hon nu gillar det. Hon är ju inte så gammal än så nån annan diet eller sånt tycker jag är onödigt. Men det är ju bara min personliga åsikt
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6
    Moa är ca 90 cm och väger modiga 12,5 kg. liten tjej, men hon äter ingenting vissa dagar och massor andra. och hon älskar kakor och bullar och godis och glass. fast vi gör tvärtom, varje lördag får hon äta godis och glass blir det mkt av nu på sommaren,men hon lägger inte på sig.hon är ju väldigt aktiv på dagsi iofs, springer och rör sig mkt.
  12. 6
    Moa är ca 90 cm och väger modiga 12,5 kg. liten tjej, men hon äter ingenting vissa dagar och massor andra. och hon älskar kakor och bullar och godis och glass. fast vi gör tvärtom, varje lördag får hon äta godis och glass blir det mkt av nu på sommaren,men hon lägger inte på sig.hon är ju väldigt aktiv på dagsi iofs, springer och rör sig mkt.
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7
    moa är inte blöjfri,men går på pottan om vi är hemma.
  14. 7
    moa är inte blöjfri,men går på pottan om vi är hemma.
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Mattias är inte blöjfri än, men vissa dagar går det riktigt bra att vara utan blöja. Går säkert bättre att få han blöjfri nu när han börjar dagis igen, han har haft sommarlov i 2½ mån.När vi var in på 2 ½års kollen i början på juni så så var han 94 cm & vägde ca 14 kg.
  16. 8
    Mattias är inte blöjfri än, men vissa dagar går det riktigt bra att vara utan blöja. Går säkert bättre att få han blöjfri nu när han börjar dagis igen, han har haft sommarlov i 2½ mån.När vi var in på 2 ½års kollen i början på juni så så var han 94 cm & vägde ca 14 kg.
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9

    Tuva är blöjfri

    Sedan ca 2 månader tillbaka kanske, hon har endast blöja på natten, men denna har varit torr varenda natt, så jag plockar nog den med snart.

    Storleksmässigt är hon fortfarande vår lilla docka.
    Hon är väl runt 83-85 cm & väger i dagsläge 9200g...hon går verkligen aldrig upp i vikt. De har ju haft ingående utredning ang. hennes vikt på barnkliniken, men de fann ingenting. Hon är frisk som en nötkärna...en mycket liten sådan.
    Så hon får (på sjukhusdietistens inrådan) äta vad skräp som helst...vi har t ex blivit ordinerade att ge henne saft till maten, eftersom energin i maten går åt till att springa runt & busa, istället för att växa. Men godis får hon bara 1 ggr/v!
    Annars är hon en vääääldigt bestämd ung dam, med hur mycket attityd som helst (& hennes syskon som var världens lugnaste & medgörligaste )

  18. 9
    Tuva är blöjfri Sedan ca 2 månader tillbaka kanske, hon har endast blöja på natten, men denna har varit torr varenda natt, så jag plockar nog den med snart.

    Storleksmässigt är hon fortfarande vår lilla docka.
    Hon är väl runt 83-85 cm & väger i dagsläge 9200g...hon går verkligen aldrig upp i vikt. De har ju haft ingående utredning ang. hennes vikt på barnkliniken, men de fann ingenting. Hon är frisk som en nötkärna...en mycket liten sådan.
    Så hon får (på sjukhusdietistens inrådan) äta vad skräp som helst...vi har t ex blivit ordinerade att ge henne saft till maten, eftersom energin i maten går åt till att springa runt & busa, istället för att växa. Men godis får hon bara 1 ggr/v!
    Annars är hon en vääääldigt bestämd ung dam, med hur mycket attityd som helst (& hennes syskon som var världens lugnaste & medgörligaste )

  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    ja o blöjfri då sedan 1 år tillbaka snart . I oktober blir det ett år sedan vi haft blöja på honom dag eller natt. 1 vecka efter dagtorr så var han även nattorr. Mina barn har alla vart torra runt 1 1/2 år,är nog bara så här i generna eller nåt
    Nu snart dags för blöjor igen + 4 idag jag....
  20. 10
    ja o blöjfri då sedan 1 år tillbaka snart . I oktober blir det ett år sedan vi haft blöja på honom dag eller natt. 1 vecka efter dagtorr så var han även nattorr. Mina barn har alla vart torra runt 1 1/2 år,är nog bara så här i generna eller nåt
    Nu snart dags för blöjor igen + 4 idag jag....
  21. Annam.4
    #11
    Javisstja, du väntar ju bebis igen, det hade jag nästan glömt Jag är här alldeles för sällan nu för tiden...
    + 4 låter inte jättekul....men gosa bebis låter alldeles alldeles underbart!!!!

    Ha det gott o hoppas bebis vill UT snart!
  22. 11
    Javisstja, du väntar ju bebis igen, det hade jag nästan glömt Jag är här alldeles för sällan nu för tiden...
    + 4 låter inte jättekul....men gosa bebis låter alldeles alldeles underbart!!!!

    Ha det gott o hoppas bebis vill UT snart!
  23. Medlem sedan
    Mar 2008
    #12
    Oftast blöjfri på dagarna men icke pålitlig. Nu i sommartid känns det ändå relativt enkelt med tvätt som blir. Han gör alttid morgontoa på pottan så den biten sitter iaf. Det är skönt att tömma bajs i stället för att skura en ända
    Alltid blöja på natten!
  24. 12
    Oftast blöjfri på dagarna men icke pålitlig. Nu i sommartid känns det ändå relativt enkelt med tvätt som blir. Han gör alttid morgontoa på pottan så den biten sitter iaf. Det är skönt att tömma bajs i stället för att skura en ända
    Alltid blöja på natten!
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Lilla Mira 96 cm lång och lätta 12 kg går på pottan ibland men den är inte så roligt.
    Provat med ring på toan och det går lite bättre.

    Hon är så lång att alla tror hon är 3½ istället för 2½. Hon ligger före i motoriken på dagis och talet är också väl utvecklat.
    Kan vara för att hon har 3 syskon.
    Oj så mycket skryt det blev men jag är såååå stolt över min lilla tjej
  26. 13
    Lilla Mira 96 cm lång och lätta 12 kg går på pottan ibland men den är inte så roligt.
    Provat med ring på toan och det går lite bättre.

    Hon är så lång att alla tror hon är 3½ istället för 2½. Hon ligger före i motoriken på dagis och talet är också väl utvecklat.
    Kan vara för att hon har 3 syskon.
    Oj så mycket skryt det blev men jag är såååå stolt över min lilla tjej
  27. Medlem sedan
    Jun 2006
    #14
    Åh, e hon också en liten "babblis"? Bianca pladdrar HELA tiden, det e så dagis-fröknarna skrattar åt henne (på ett snällt sätt). Hon är ju vårt första barn så vi har ju inte så mycket att jämföra med, men alla säger att hon pratar väldigt bra för sin ålder. Blev lite paff när vi umgicks med ett par vänner och deras kille som är över 3 år inte pratar alls och fortfarande har blöja. Men det kanske inte är ovanligt? Filippa kan ju ca 10 ord och går på pottan några ggr per dag också, hon är 15 mån. Min lilla väger 10,9 kg till 79 cm... Mira måste va smal!
  28. 14
    Åh, e hon också en liten "babblis"? Bianca pladdrar HELA tiden, det e så dagis-fröknarna skrattar åt henne (på ett snällt sätt). Hon är ju vårt första barn så vi har ju inte så mycket att jämföra med, men alla säger att hon pratar väldigt bra för sin ålder. Blev lite paff när vi umgicks med ett par vänner och deras kille som är över 3 år inte pratar alls och fortfarande har blöja. Men det kanske inte är ovanligt? Filippa kan ju ca 10 ord och går på pottan några ggr per dag också, hon är 15 mån. Min lilla väger 10,9 kg till 79 cm... Mira måste va smal!
  29. Medlem sedan
    Nov 2005
    #15
    att man är 3 och har blöja är inte ett dugg konstigt. Moa har ju pratat sen hon var pytteliten,första ordet kom vid 8 mån(puss),när hon var 10 mån sa hon "tunnelbana"och nu kan hon alla sina böcker utantill och pratar som en vuxen.
  30. 15
    att man är 3 och har blöja är inte ett dugg konstigt. Moa har ju pratat sen hon var pytteliten,första ordet kom vid 8 mån(puss),när hon var 10 mån sa hon "tunnelbana"och nu kan hon alla sina böcker utantill och pratar som en vuxen.
  31. Medlem sedan
    Jun 2006
    #16
    Har som sagt inte så stor erfarenhet av barn (förutom mina egna) så det ens egna barn gör blir ju liksom lite norm. Men som jag läst i vissa inlägg ibland så finns det tom 4-åringar som har blöja! Vad kul att hon pratar så bra, man får bara akta sig så man inte säger vissa fula ord för de tycks suga åt sig som svampar...
  32. 16
    Har som sagt inte så stor erfarenhet av barn (förutom mina egna) så det ens egna barn gör blir ju liksom lite norm. Men som jag läst i vissa inlägg ibland så finns det tom 4-åringar som har blöja! Vad kul att hon pratar så bra, man får bara akta sig så man inte säger vissa fula ord för de tycks suga åt sig som svampar...
  33. Medlem sedan
    Nov 2005
    #17
    skojar du???gud,hon svär som en borstbindare
  34. 17
    skojar du???gud,hon svär som en borstbindare
  35. Medlem sedan
    Jun 2006
    #18
    Ajj då! Här hemma är det ju jag som står för ca 90% av svordomarna så skulle Bianca säga nåt sånt så vet jag ju att det måste vara mitt fel. Och min sambo skulle strypa mig om jag fått ungarna att svära Det e faktiskt himla bra med barn för nu svär jag nästan inget alls längre, börjar få ett riktigt vårdat språk
  36. 18
    Ajj då! Här hemma är det ju jag som står för ca 90% av svordomarna så skulle Bianca säga nåt sånt så vet jag ju att det måste vara mitt fel. Och min sambo skulle strypa mig om jag fått ungarna att svära Det e faktiskt himla bra med barn för nu svär jag nästan inget alls längre, börjar få ett riktigt vårdat språk
  37. Medlem sedan
    Oct 2001
    #19

    Nu även utan nattblöja

    konstigt (& skönt) det känns, har haft blöjbarn här hemma i 7½ år nu!
  38. 19
    Nu även utan nattblöja konstigt (& skönt) det känns, har haft blöjbarn här hemma i 7½ år nu!
  39. Medlem sedan
    Jun 2006
    #20
    Grattis! Det finns ju roligare saker att göra för blöjpengarna, typ köpa söta kläder istället
  40. 20
    Grattis! Det finns ju roligare saker att göra för blöjpengarna, typ köpa söta kläder istället
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Bianca ska få.........en
    By Fröken Blinka in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 13:22
  2. Bianca?
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 15:11
  3. Blöjfri/inte blöjfri (igen)
    By msandell in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 20:21
  4. Bus-Bianca...
    By Eleonor m Cesar & Bianca in forum _0505 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 23:04
  5. Bus-Bianca...
    By Eleonor m Cesar & Bianca in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 23:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar