Söndagen den 26/7 föddes Theodore
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Söndagen den 26/7 föddes Theodore

    har åkt in och ut på Östrasjukhuset och legat inne för en massa förvärkar. Den 21/7 åkte jag in igen och tappen hade minskat mycket och jag fick kortison för babyns lungmognad och drop för att stanna av mina värkar. Men tidigt på morgonen den 26/7 blev värkarna kraftigare och regelbundna och kl.08.26 kom han ut med snitt. Läkarna hade gjort en viktuppskattning på 1800g och tyckte det var en helt ok vikt. När han väl kom ut vägde han 2375g och var 45cm, Theodore föddes i v.33.

    Vi fick ligga stanna med honom på neo, men nu idag har vi kommit hem och ska få ha hemsjukvård. Han andades själv när han föddes, men har haft lite svårt att hålla värmen. Men nu de senaste dagarna har han hållt värmen bra och vi fick komma hem.
  2. 1
    Söndagen den 26/7 föddes Theodore har åkt in och ut på Östrasjukhuset och legat inne för en massa förvärkar. Den 21/7 åkte jag in igen och tappen hade minskat mycket och jag fick kortison för babyns lungmognad och drop för att stanna av mina värkar. Men tidigt på morgonen den 26/7 blev värkarna kraftigare och regelbundna och kl.08.26 kom han ut med snitt. Läkarna hade gjort en viktuppskattning på 1800g och tyckte det var en helt ok vikt. När han väl kom ut vägde han 2375g och var 45cm, Theodore föddes i v.33.

    Vi fick ligga stanna med honom på neo, men nu idag har vi kommit hem och ska få ha hemsjukvård. Han andades själv när han föddes, men har haft lite svårt att hålla värmen. Men nu de senaste dagarna har han hållt värmen bra och vi fick komma hem.
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Grattis till Theodore!
  4. 2
    Grattis till Theodore!
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Bild på honom finns i mitt galleri
  6. 3
    Bild på honom finns i mitt galleri
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Oj grattis till gruppens första bebis! Det var ju en helt OK vikt för att vara vecka 33. Måste vara skönt att vara hemma nu!
  8. 4
    Oj grattis till gruppens första bebis! Det var ju en helt OK vikt för att vara vecka 33. Måste vara skönt att vara hemma nu!
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Så fin!
  10. 5
    Så fin!
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6
    Ja, grattis till försten ut och till ett välskapt och levande litet undervärk!!! Så roligt!
  12. 6
    Ja, grattis till försten ut och till ett välskapt och levande litet undervärk!!! Så roligt!
  13. Medlem sedan
    Jan 2009
    #7
    Stort grattis till lillkillen. Skönt att ni fått komma hem o att han mår bra.
  14. 7
    Stort grattis till lillkillen. Skönt att ni fått komma hem o att han mår bra.
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8
    MEN så fin!!! Tack för att vi får se honom!
  16. 8
    MEN så fin!!! Tack för att vi får se honom!
  17. Medlem sedan
    Jan 2009
    #9
    Jättefin liten kille!
  18. 9
    Jättefin liten kille!
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10
    Grattis!! En så´n fin liten kille ni fått, helt underbar
    Skönt att allt gått bra och att ni redan kunnat åka hem. Stort grattis igen!
  20. 10
    Grattis!! En så´n fin liten kille ni fått, helt underbar
    Skönt att allt gått bra och att ni redan kunnat åka hem. Stort grattis igen!
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11
    Stort grattis till den lille killen....Skönt att allt gick så bra
  22. 11
    Stort grattis till den lille killen....Skönt att allt gick så bra
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12
    Men Gud så Fin!!! Grattis, Gud nu blev jag helt till mej av att första Septemberbebisen tittat ut:-)
  24. 12
    Men Gud så Fin!!! Grattis, Gud nu blev jag helt till mej av att första Septemberbebisen tittat ut:-)
  25. Medlem sedan
    Nov 2006
    #13
    Meen vilken sötnos! Stort grattis till er! Skönt att allt gick bra!!
  26. 13
    Meen vilken sötnos! Stort grattis till er! Skönt att allt gick bra!!
  27. Medlem sedan
    Jul 2008
    #14
    Grattis till sonen, vilket jättefint kort!!!
  28. 14
    Grattis till sonen, vilket jättefint kort!!!
  29. Medlem sedan
    Oct 2008
    #15
    Grattis till en heeeelt perfekt liten kille! Forsta bebben i den har gruppen! Spannande!! Grattis igen!!!
  30. 15
    Grattis till en heeeelt perfekt liten kille! Forsta bebben i den har gruppen! Spannande!! Grattis igen!!!
  31. Medlem sedan
    Dec 2008
    #16
    Grattis!! Va skönt att höra att allt har gått bra! Ta hand om er och njut av att vara hemma!
    Kram!
  32. 16
    Grattis!! Va skönt att höra att allt har gått bra! Ta hand om er och njut av att vara hemma!
    Kram!
  33. Medlem sedan
    Apr 2007
    #17
    Grattis till lilla Theodore!
  34. 17
    Grattis till lilla Theodore!
  35. Medlem sedan
    Oct 2006
    #18
    Oj! redan en födsel! Grattis! Så du har redan träffat din lille bebis Vad bra att allt gick så bra! Ta hand om er nu!
  36. 18
    Oj! redan en födsel! Grattis! Så du har redan träffat din lille bebis Vad bra att allt gick så bra! Ta hand om er nu!
  37. Medlem sedan
    Feb 2009
    #19
    Grattis till lillkillen!
  38. 19
    Grattis till lillkillen!
  39. Medlem sedan
    May 1999
    #20
    Grattis!! Nu längtar man ju själv inte alls ännu mer..... Gosa lugnt!
  40. 20
    Grattis!! Nu längtar man ju själv inte alls ännu mer..... Gosa lugnt!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. theodore
    By maaritdrew in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 09:42
  2. Theodore 12/7 <3
    By MissCamilla in forum _1007 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-18, 18:19
  3. Bror till Theodore
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 09:19
  4. Theodore är här
    By CocoGbg in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 21:45
  5. Nu är Theodore här
    By CocoGbg in forum Missfall
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 07:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar