Släktforskning
Efterlysningar
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Släktforskning

    Hej igen!
    Här kommer jag med en till fråga jag önskar svar på, eller snarare olika förslag på erfarenhetsmässigt bästa webbplatserna!
    Var på nätet kommer man igång med seriös släktforskning allra bäst??

    Mycket tacksam för erfarenheter och tips!
    Mvh,
    Lina, alias "WildOne"
  2. 1
    Släktforskning Hej igen!
    Här kommer jag med en till fråga jag önskar svar på, eller snarare olika förslag på erfarenhetsmässigt bästa webbplatserna!
    Var på nätet kommer man igång med seriös släktforskning allra bäst??

    Mycket tacksam för erfarenheter och tips!
    Mvh,
    Lina, alias "WildOne"
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2
    Släktforskade för ett par år sedan och jag kan väl säga att man blir aldrig klar!!! vilket är kul, för man kan lägga ner det när man inte känner för det mer och sedan ta upp det när som helst.
    Jag gjorde det mest på biblioteket och användet mig av ett dataprogram som hette Min släkt och finns:
    http://www.abc.se/~m6921/slaktfiler/program.html
    Bästa webbplatsen på nätet är www.genline.se, det kostar litegran men det är faktiskt superkul!!!
    Lycka till
  4. 2
    Släktforskade för ett par år sedan och jag kan väl säga att man blir aldrig klar!!! vilket är kul, för man kan lägga ner det när man inte känner för det mer och sedan ta upp det när som helst.
    Jag gjorde det mest på biblioteket och användet mig av ett dataprogram som hette Min släkt och finns:
    http://www.abc.se/~m6921/slaktfiler/program.html
    Bästa webbplatsen på nätet är www.genline.se, det kostar litegran men det är faktiskt superkul!!!
    Lycka till
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Tack för svaret, ska kika in där!
  6. 3
    Tack för svaret, ska kika in där!
  7. Medlem sedan
    Jan 1999
    #4
    Här finns det mesta man behöver veta,
    http://www.genealogi.se

    Har du inte släktforskat tidigare så kan jag dock verkligen rekommendera en nybörjarkurs i släktforskning. Kolla de olika studieförbundens utbud som jag har sett börjat trilla in i brevlådorna nu inför hösten.

    Lycka till!

    / Jennie
  8. 4
    Här finns det mesta man behöver veta,
    http://www.genealogi.se

    Har du inte släktforskat tidigare så kan jag dock verkligen rekommendera en nybörjarkurs i släktforskning. Kolla de olika studieförbundens utbud som jag har sett börjat trilla in i brevlådorna nu inför hösten.

    Lycka till!

    / Jennie
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Citat från Jennie "Har du inte släktforskat tidigare så kan jag dock verkligen rekommendera en nybörjarkurs i släktforskning. Kolla de olika studieförbundens utbud som jag har sett börjat trilla in i brevlådorna nu inför hösten" Slut citat.

    Tack, det ska jag hålla ögon öppna efter!
    Mvh,
    Lina
  10. 5
    Citat från Jennie "Har du inte släktforskat tidigare så kan jag dock verkligen rekommendera en nybörjarkurs i släktforskning. Kolla de olika studieförbundens utbud som jag har sett börjat trilla in i brevlådorna nu inför hösten" Slut citat.

    Tack, det ska jag hålla ögon öppna efter!
    Mvh,
    Lina
  11. Medlem sedan
    Dec 2004
    #6
    Jag släktforskar så fort jag får tid och ork, och har gjort så i massor av år... Helt sant att man aldrig blir klar och att det är jättespännande och roligt! Kolla in Rötters hemsida: www.rotter.se

    mvh
    Tina
  12. 6
    Jag släktforskar så fort jag får tid och ork, och har gjort så i massor av år... Helt sant att man aldrig blir klar och att det är jättespännande och roligt! Kolla in Rötters hemsida: www.rotter.se

    mvh
    Tina
  13. Medlem sedan
    Jun 2009
    #7
    GENLINE eller SVAR. Rötter finns också. DIS, likaså.
    Lycka till!
  14. 7
    GENLINE eller SVAR. Rötter finns också. DIS, likaså.
    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Jag läste en sak ang släktforskning
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 19:48
  2. släktforskning...
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-23, 16:59
  3. Släktforskning
    By LasseB in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 07:19
  4. Släktforskning
    By Caroline m. Manne in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 01:08
  5. Släktforskning
    By Caroline m. Manne in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 20:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar