Dag 4 avklarad :)
Vikt
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Dag 4 avklarad :)

    Frukost: samma som vanligt dvs yoghurt, müsli, frukt och linfrö
    Mellis: en nektarin
    Lunch: 3 skivor kassler, 2 dl kokt fullkornspasta, spenat och paprika
    Mellis: Kaffe och "glass"
    Middag: Skagenröra på räkor, stenbitsrom, creme fraiche (5%-ig) dill, citron. Röran hade jag på två osötade fullkornsrostmackor med salladsblad, gurka och tomat. Behöver jag ens säga att det var smaskigt?
    Kvällsgott: Nektarin och apelsin med en klick kesella och kanel. En kopp te till det.

    Imorgon är det äntligen dags för invägning på VV. Ska bli spännande att se vad jag väger kl 18.30 en onsdagkväll med både mat i magen och kläder på kroppen Kan iallafall till min stora glädje berätta att vågen tickar neråt men det är nog mest vätska som försvunnit.

    En sak slog mig igår. Här inne brukar det ofta pratas om dag 3. Det är alltid dag 3 som är värst hungersmässigt när folk kurar eller kör andra metoder och jag kan med facit i hand tala om att det gäller VV också. Idag har jag inte alls varit lika hungrig som jag var igår utan känt mig mätt och nöjd hela dagen. Vad är det egentligen som händer i kroppen dag 3? Någon som har någon teori?
    "Imorgon är en annan dag"
  2. 1
    Dag 4 avklarad :) Frukost: samma som vanligt dvs yoghurt, müsli, frukt och linfrö
    Mellis: en nektarin
    Lunch: 3 skivor kassler, 2 dl kokt fullkornspasta, spenat och paprika
    Mellis: Kaffe och "glass"
    Middag: Skagenröra på räkor, stenbitsrom, creme fraiche (5%-ig) dill, citron. Röran hade jag på två osötade fullkornsrostmackor med salladsblad, gurka och tomat. Behöver jag ens säga att det var smaskigt?
    Kvällsgott: Nektarin och apelsin med en klick kesella och kanel. En kopp te till det.

    Imorgon är det äntligen dags för invägning på VV. Ska bli spännande att se vad jag väger kl 18.30 en onsdagkväll med både mat i magen och kläder på kroppen Kan iallafall till min stora glädje berätta att vågen tickar neråt men det är nog mest vätska som försvunnit.

    En sak slog mig igår. Här inne brukar det ofta pratas om dag 3. Det är alltid dag 3 som är värst hungersmässigt när folk kurar eller kör andra metoder och jag kan med facit i hand tala om att det gäller VV också. Idag har jag inte alls varit lika hungrig som jag var igår utan känt mig mätt och nöjd hela dagen. Vad är det egentligen som händer i kroppen dag 3? Någon som har någon teori?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Alltså, dina matdagar är ju skolexempel på ur man äter bra Kul att läsa! Möjligen att jag ge samma kommentar till dig som jag brukar få själv: lite ont om nyttiga fetter

    Har ingen aning om det där med tredje dagen, hoppas att någon annan kan svara!
  4. 2
    Alltså, dina matdagar är ju skolexempel på ur man äter bra Kul att läsa! Möjligen att jag ge samma kommentar till dig som jag brukar få själv: lite ont om nyttiga fetter

    Har ingen aning om det där med tredje dagen, hoppas att någon annan kan svara!
  5. ZlatAnn
    #3
    Grattis till ännu en bra dag!
    Huvva, jag som har uppstramingsdag tre i morgon och vi ska på utflykt. Hoppas jag klarar det! Jag tycker att du ätit lite till middag, men blev du mätt så verkar det iaf både gott och nyttigt! Håller tummarna för ett fint minus i morgon.
  6. 3
    Grattis till ännu en bra dag!
    Huvva, jag som har uppstramingsdag tre i morgon och vi ska på utflykt. Hoppas jag klarar det! Jag tycker att du ätit lite till middag, men blev du mätt så verkar det iaf både gott och nyttigt! Håller tummarna för ett fint minus i morgon.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Vilken bra dag! Spännande med VV besök imorgon, lycka till!

    /Therese
  8. 4
    Vilken bra dag! Spännande med VV besök imorgon, lycka till!

    /Therese
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Vilken bra dag du har haft. Den där röran lät jättesmaskig...ska nog testa den någon kväll.
    Lycka till med vägningen imorgon.
  10. 5
    Vilken bra dag du har haft. Den där röran lät jättesmaskig...ska nog testa den någon kväll.
    Lycka till med vägningen imorgon.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Shit, då går jag alltså in i en hungerdag imorgon,,,,det är ju min dag 3
    Tur att jag inte har jogging inplanerat imorgon då

    Din dag tycker jag ser bra ut, vad spännande med invägning imorgon
  12. 6
    Shit, då går jag alltså in i en hungerdag imorgon,,,,det är ju min dag 3
    Tur att jag inte har jogging inplanerat imorgon då

    Din dag tycker jag ser bra ut, vad spännande med invägning imorgon
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Bra dag igen! Skall bli kul att höra imorgon hur det var på VV. Angående dag 3, så vet jag egentligen inte alls, men kan det vara så att man tömt kroppens depåer då och så ställer kroppen om till att mer börja knapra på fettet? Eller nåt sånt...
  14. 7
    Bra dag igen! Skall bli kul att höra imorgon hur det var på VV. Angående dag 3, så vet jag egentligen inte alls, men kan det vara så att man tömt kroppens depåer då och så ställer kroppen om till att mer börja knapra på fettet? Eller nåt sånt...
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8
    Den röran kopierar jag rakt av Lät smarrig Och det braiga med vv är verkligen att inget är förbjudet. Använder du deras egna recept mycket eller??
  16. 8
    Den röran kopierar jag rakt av Lät smarrig Och det braiga med vv är verkligen att inget är förbjudet. Använder du deras egna recept mycket eller??
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9
    Hej! Hittills har jag hittat på egna men jag har tre VV kokböcker som det finns en hel del gott i. Ikväll på invägningen hoppas jag få lite mer recept, tips och råd för jag orkar nog inte bara hitta på i långa loppet
  18. 9
    Hej! Hittills har jag hittat på egna men jag har tre VV kokböcker som det finns en hel del gott i. Ikväll på invägningen hoppas jag få lite mer recept, tips och råd för jag orkar nog inte bara hitta på i långa loppet

Liknande trådar

  1. RUL avklarad
    By Zarios in forum _1106 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 22:17
  2. 1 mil avklarad
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 19:16
  3. EVK avklarad
    By *thumlan* in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 06:39
  4. Dag 1 avklarad
    By Åkervindan in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 20:49
  5. ÄP avklarad...
    By carisma in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 16:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar