Vad köper man?
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Vad köper man?

    Jag tänkte börja ge Flora flaskan en gång/dygn, typ innan hon ska sova.
    Dels för att jag vill lära henne ta flaskan och dels för att se om hon kanske sover bättre.
    Sover hon inte bättre kan iaf pappan ta nätterna lättare om hon kan få flaskan.

    Jag kan inte pumpa ur, men vad köper jag?
    Kallas det välling lr bröstmjölksersättning??
    Jag är helt ny inom detta område som ni kanske förstår.
    ♥ ♥ ♥ mamma till Albin -00, Malva -06 & Flora -09 ♥ ♥ ♥
    ~ http://blurpan.blogg.se ~
  2. 1
    Vad köper man? Jag tänkte börja ge Flora flaskan en gång/dygn, typ innan hon ska sova.
    Dels för att jag vill lära henne ta flaskan och dels för att se om hon kanske sover bättre.
    Sover hon inte bättre kan iaf pappan ta nätterna lättare om hon kan få flaskan.

    Jag kan inte pumpa ur, men vad köper jag?
    Kallas det välling lr bröstmjölksersättning??
    Jag är helt ny inom detta område som ni kanske förstår.
  3. Medlem sedan
    Jul 2008
    #2
    Om bebisen är under 4 månader köper du semp1. Om den är minst 4 månader tar du semp2 (man kan fortsätta med semp1 om man vill tror jag, men det är bla med järn i semp2.

    Sen finns nog motsvarande i nan, men där är jag inte så bevandrad.
  4. 2
    Om bebisen är under 4 månader köper du semp1. Om den är minst 4 månader tar du semp2 (man kan fortsätta med semp1 om man vill tror jag, men det är bla med järn i semp2.

    Sen finns nog motsvarande i nan, men där är jag inte så bevandrad.
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    Vanlig modersmjölkersättning finns i vanliga mataffärn. Tror Nan och Semper är de vanligaste. Olika märken passar olika barn, vi har gett Nan till bägge barnen. Nan1 fram till 4månader och nu Nan2.

    Vi har alltid köpt färdig blandade men det finns som pulver som man blandar med vatten (men det har av nån anledning inte passat pojkarnas små magar). Det kan bli lite hårt i magen och då har vi fått höra att man kan blanda i lite messmör.

    Hoppas ni hittar nåt som funkar!
  6. 3
    Vanlig modersmjölkersättning finns i vanliga mataffärn. Tror Nan och Semper är de vanligaste. Olika märken passar olika barn, vi har gett Nan till bägge barnen. Nan1 fram till 4månader och nu Nan2.

    Vi har alltid köpt färdig blandade men det finns som pulver som man blandar med vatten (men det har av nån anledning inte passat pojkarnas små magar). Det kan bli lite hårt i magen och då har vi fått höra att man kan blanda i lite messmör.

    Hoppas ni hittar nåt som funkar!
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4
    Oki, tackar båda två. Då provar jag med lite Nan2, lr motsvarande i Semper...
  8. 4
    Oki, tackar båda två. Då provar jag med lite Nan2, lr motsvarande i Semper...
  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5
    BABYSEMP 2
    Finns i matvarubutiker.

    Vi körde babysemp 1
    sen babysemp 2
    och nu majsvälling och havrevälling..
  10. 5
    BABYSEMP 2
    Finns i matvarubutiker.

    Vi körde babysemp 1
    sen babysemp 2
    och nu majsvälling och havrevälling..
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Satsa på en bra flaska! Det är inget roligt om bebisen får ont i maggen för att han eller hon suger i sig massa luft. Jag kan varmt rekommendera Dr Browns (finns bland annat på Babyproffsen).

    Jag vill också passa på att tipsa om att fundera på om du vill köra med pulver eller färdigblandat. De smakar nämligen lite olika och det kan vara svårt att växla mellan dem. Vårt första barn blev tidigt en flaskbebis eftersom amningen strulade. Vårt andra, den lilla marskillen, får en slurk ersättning (vi kör nu Semp2 eftersom han är över fyra månader) varje kväll för att sova lite längre första nattpasset. Tjejen kunde vi byta till pulverblandning från färdigblandad med efter lite knot, men killen totalvägrar! Det är bara att köra vidare på färdigblandat...
  12. 6
    Satsa på en bra flaska! Det är inget roligt om bebisen får ont i maggen för att han eller hon suger i sig massa luft. Jag kan varmt rekommendera Dr Browns (finns bland annat på Babyproffsen).

    Jag vill också passa på att tipsa om att fundera på om du vill köra med pulver eller färdigblandat. De smakar nämligen lite olika och det kan vara svårt att växla mellan dem. Vårt första barn blev tidigt en flaskbebis eftersom amningen strulade. Vårt andra, den lilla marskillen, får en slurk ersättning (vi kör nu Semp2 eftersom han är över fyra månader) varje kväll för att sova lite längre första nattpasset. Tjejen kunde vi byta till pulverblandning från färdigblandad med efter lite knot, men killen totalvägrar! Det är bara att köra vidare på färdigblandat...
  13. Medlem sedan
    Jul 2008
    #7
    Vi har kört med pulver hemma, men färdigblandat när vi är ute nånstans. För vår son kvittar det lika! ;-) Har aldrig tänkt på att det skulle vara nån skillnad. Men sånt är ju olika förstås.

    Ja, bra flaska är a och o. Kan också rekommendera dr browns.

    Sen finns det nappar med olika storlekar på hålen. Vi har hela tiden kört med de som följer med flaskan. Men nu när vi kör med semp2 så fastnar ibland klumpar i napphålet. Jag köpte en storlek större på coop (hette normal) och då går det dessutom mycket fortare att mata...;-)
  14. 7
    Vi har kört med pulver hemma, men färdigblandat när vi är ute nånstans. För vår son kvittar det lika! ;-) Har aldrig tänkt på att det skulle vara nån skillnad. Men sånt är ju olika förstås.

    Ja, bra flaska är a och o. Kan också rekommendera dr browns.

    Sen finns det nappar med olika storlekar på hålen. Vi har hela tiden kört med de som följer med flaskan. Men nu när vi kör med semp2 så fastnar ibland klumpar i napphålet. Jag köpte en storlek större på coop (hette normal) och då går det dessutom mycket fortare att mata...;-)

Liknande trådar

  1. Köper ni nya
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 15:49
  2. Den här köper jag
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 16:48
  3. Var köper man me&I?
    By Flisan in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 19:28
  4. Vad köper ni/köper inte i storpack?
    By jessica13 in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 17:22
  5. Var köper man...
    By L (inte härifrån) in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 18:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar