Spöken?
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 1999
    #1

    Spöken?

    Har era 2-åringar spökrädsla? Thelma är verkligen helt uppe i det här med spöken! O skriker till o blir helt stel o bara stirrar framför sig. Skriker "Lelma lädd pöket" O så säger hon att det är en tant som är spöke som är läskig. Detta har hon sagt några månader nu. Vet inte vad jag ska säga/göra riktigt för hon får verkligen panik när hon får sina "attacker". Först blir hon som sagt stel o närapå apatisk, men efter en stund klänger hon på mig o håller krampaktigt i mig o blundar.
    Hjälp! Vet inte vad vi ska ta oss till o hon ÄR verkligen rädd! Har n några tips o tankar?
  2. 1
    Spöken? Har era 2-åringar spökrädsla? Thelma är verkligen helt uppe i det här med spöken! O skriker till o blir helt stel o bara stirrar framför sig. Skriker "Lelma lädd pöket" O så säger hon att det är en tant som är spöke som är läskig. Detta har hon sagt några månader nu. Vet inte vad jag ska säga/göra riktigt för hon får verkligen panik när hon får sina "attacker". Först blir hon som sagt stel o närapå apatisk, men efter en stund klänger hon på mig o håller krampaktigt i mig o blundar.
    Hjälp! Vet inte vad vi ska ta oss till o hon ÄR verkligen rädd! Har n några tips o tankar?
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Men hon kanske är synsk så hon ser det på riktigt? Jag skulle bara finnas där för henne och gosa och visa att hon var trygg i min famn!
  4. 2
    Men hon kanske är synsk så hon ser det på riktigt? Jag skulle bara finnas där för henne och gosa och visa att hon var trygg i min famn!
  5. Medlem sedan
    Mar 1999
    #3
    Ja, jag ser ju o hör saker som jag inte väljer sas. O har gjort sen jag var liten, men man blir så orolig när det är ens lilla barn! Vill inte att hon ska bli rädd! Ja, jag fortsätter att krama o lyssna på henne. Känns så fel dock o säga att det inte finns när jag har övertygelsen ATT sånt finns Hon beskriver "tanten" likadant varje gång med så man blir ju lite fundersam. Tack för svar!
  6. 3
    Ja, jag ser ju o hör saker som jag inte väljer sas. O har gjort sen jag var liten, men man blir så orolig när det är ens lilla barn! Vill inte att hon ska bli rädd! Ja, jag fortsätter att krama o lyssna på henne. Känns så fel dock o säga att det inte finns när jag har övertygelsen ATT sånt finns Hon beskriver "tanten" likadant varje gång med så man blir ju lite fundersam. Tack för svar!
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4
    Ja men då är det nog så! När ser hon damen? Var? Man kan ju försöka vara där hon ser henne?
  8. 4
    Ja men då är det nog så! När ser hon damen? Var? Man kan ju försöka vara där hon ser henne?
  9. Medlem sedan
    Mar 1999
    #5
    Ja, kanske. Hon ser henne ofta i sitt rum när hon leker. I hallen, på toa och i trappan. Helt plötsligt så det är lite svårt o veta när hon "ska" se henne. Hon säger att tanten ser snäll ut. Funderar på om det är min mormor som gick bort i höstas, för det är efter det hon börjat se tanten. O ibland ser hon en gubbe, men han verkar hon inte direkt rädd för.
  10. 5
    Ja, kanske. Hon ser henne ofta i sitt rum när hon leker. I hallen, på toa och i trappan. Helt plötsligt så det är lite svårt o veta när hon "ska" se henne. Hon säger att tanten ser snäll ut. Funderar på om det är min mormor som gick bort i höstas, för det är efter det hon börjat se tanten. O ibland ser hon en gubbe, men han verkar hon inte direkt rädd för.
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Okej ja det är ju svårt. Lite otäckt är det ju men om du har samma förmåga så är det ju möjligt att hon också har det. Vet du vem som bodde i huset innan er? Hur går det med bebisväntan förresten?
  12. 6
    Okej ja det är ju svårt. Lite otäckt är det ju men om du har samma förmåga så är det ju möjligt att hon också har det. Vet du vem som bodde i huset innan er? Hur går det med bebisväntan förresten?
  13. Medlem sedan
    Mar 1999
    #7
    Ja, otäckt men vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig
    Min mamma o hennes sambo bodde här innan oss, o han dog här hemma. Han var som min extrapappa

    Jo, det är seeegt just nu i bebisväntan! 1½ vecka kvar till bf nu ungefär. Hade värkar i fredagskväll o fram till lördags morgon, sen bara slutade dom Så nu är jag allt deppig, ledsen, uttråkad arg o väldigt frustrerad! Vill ha min bebis nu
  14. 7
    Ja, otäckt men vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig
    Min mamma o hennes sambo bodde här innan oss, o han dog här hemma. Han var som min extrapappa

    Jo, det är seeegt just nu i bebisväntan! 1½ vecka kvar till bf nu ungefär. Hade värkar i fredagskväll o fram till lördags morgon, sen bara slutade dom Så nu är jag allt deppig, ledsen, uttråkad arg o väldigt frustrerad! Vill ha min bebis nu
  15. Medlem sedan
    Jul 2007
    #8
    Okej ja hoppas lillan inte blir rädd länge till iaf!

    Å vad spännande förstår att det känns jobbigt att det inte blev mer värkar, sista tiden är ju så seg! Hoppas det kommer igång SNART och att ni snart får snusa bebbe! Lycka till under förlossningne!

    Kram
  16. 8
    Okej ja hoppas lillan inte blir rädd länge till iaf!

    Å vad spännande förstår att det känns jobbigt att det inte blev mer värkar, sista tiden är ju så seg! Hoppas det kommer igång SNART och att ni snart får snusa bebbe! Lycka till under förlossningne!

    Kram
  17. Medlem sedan
    Mar 1999
    #9
    Tack snälla KRAM
  18. 9
    Tack snälla KRAM

Liknande trådar

  1. Det här med att se spöken...
    By sisla in forum Ordet är fritt
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 18:35
  2. Om spöken
    By -Dellen- in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 08:45
  3. spöken?
    By _jennifer_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 11:20
  4. Spöken ;)
    By bibbi83 in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 12:18
  5. Spöken
    By Azucena in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 18:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar