snart skolstart...
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    snart skolstart...

    En vecka kvar med bara fritis, sen är det skolstart på måndagen den 17 augusti... Vad tiden har flugit iväg!!! Hur känner era barn inför skolstarten? Rasmus har i alla fall sagt att han gillar sin nya fröken. Men han är nog lite nervös samtidigt... Läser har han gjort sen innan han började f-klassen fast han är snabbare och bättre nu, så vi får hoppas att han får fortsätta att utmanas på sin nivå så att han inte tröttnar. Jag vet att de fick läsa för fröken i våras så att de skulle kunna beställa rätt bok till dem inför skolstarten, så det verkar ju bra i alla fall.
    Tänk för 7 år sen låg de i magen, och jag tror att det var nån gång under den sommaren jag började hänga här...
    Våran blogg, med bilder på killarna och mitt pyssel:
    http://rasmusnoel.blogspot.com
  2. 1
    snart skolstart... En vecka kvar med bara fritis, sen är det skolstart på måndagen den 17 augusti... Vad tiden har flugit iväg!!! Hur känner era barn inför skolstarten? Rasmus har i alla fall sagt att han gillar sin nya fröken. Men han är nog lite nervös samtidigt... Läser har han gjort sen innan han började f-klassen fast han är snabbare och bättre nu, så vi får hoppas att han får fortsätta att utmanas på sin nivå så att han inte tröttnar. Jag vet att de fick läsa för fröken i våras så att de skulle kunna beställa rätt bok till dem inför skolstarten, så det verkar ju bra i alla fall.
    Tänk för 7 år sen låg de i magen, och jag tror att det var nån gång under den sommaren jag började hänga här...
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Ja, oj va tiden rusar (nu lät jag verkligen som en gammal kärring). Felizia som varit hemma hela sommaren, inget fritids eftersom jag e mammaledig. Undrar om hon inte hade haft det bättre på fritids ändå.
    Hon börjar den 19 augusti, men hon har inte pratat så mkt om det. Åh! Vi måste dra till grönan innan skolan början. Vi har varit på Liseberg och det har vi hunnit smälta nu, så nu e jag redo för grönan
  4. 2
    Ja, oj va tiden rusar (nu lät jag verkligen som en gammal kärring). Felizia som varit hemma hela sommaren, inget fritids eftersom jag e mammaledig. Undrar om hon inte hade haft det bättre på fritids ändå.
    Hon börjar den 19 augusti, men hon har inte pratat så mkt om det. Åh! Vi måste dra till grönan innan skolan början. Vi har varit på Liseberg och det har vi hunnit smälta nu, så nu e jag redo för grönan
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    Vi som ändå bor så nära har inte varit på Liseberg än i år... Fast Bakken (ett tivoli i Danmark) har vi varit på åtminstone.
  6. 3
    Vi som ändå bor så nära har inte varit på Liseberg än i år... Fast Bakken (ett tivoli i Danmark) har vi varit på åtminstone.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Sofia börjar på fritids på måndag och sedan är det upprop på onsdagen. Hon tycker att det är kul och lite pirrigt men hon skulle säkert kunna tänka sig att ha sommarlov resten av livet. :-)

    Barnen kommer att vara i samma klassrum och en av de tre gamla fröknarna stannar kvar. Utöver henne skall barnen ha en ny fröken och en fröken som de skall dela med klassen bredvid, också 1:a.

    Sofia har hållit på och ljudat i nästan ett år nu, hon läser många ord men de flesta måste hon fortfarande ljuda.
  8. 4
    Sofia börjar på fritids på måndag och sedan är det upprop på onsdagen. Hon tycker att det är kul och lite pirrigt men hon skulle säkert kunna tänka sig att ha sommarlov resten av livet. :-)

    Barnen kommer att vara i samma klassrum och en av de tre gamla fröknarna stannar kvar. Utöver henne skall barnen ha en ny fröken och en fröken som de skall dela med klassen bredvid, också 1:a.

    Sofia har hållit på och ljudat i nästan ett år nu, hon läser många ord men de flesta måste hon fortfarande ljuda.
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Ja det är otroligt! Med en bäbis här hemma blir det också så påtagligt att det var nyss fast ändå en evighet sedan 02rna var så små! Andrea ser fram emot att få börja i "riktiga" skolan. Sexårs var ju liksom inte "riktigt". I dag har vi köpt skolväska och fikat på stan bara hon och jag. Mysigt! På torsdag börjar skolan. Jag tror dock att hon igen kommer att bli liiite besviken för hon vill nog börja råplugga matte på en gång och så lär det INTE bli... Hon läser ju hyfsat och skriver brev och sånt även om hon stavar fel här och där. Och så älskar hon matte och räknar både plus och minus och lite gånger och delat med också. Hon kommer nog att tycka att det är för mycket rita och leka och för lite läxor *s*
  10. 5
    Ja det är otroligt! Med en bäbis här hemma blir det också så påtagligt att det var nyss fast ändå en evighet sedan 02rna var så små! Andrea ser fram emot att få börja i "riktiga" skolan. Sexårs var ju liksom inte "riktigt". I dag har vi köpt skolväska och fikat på stan bara hon och jag. Mysigt! På torsdag börjar skolan. Jag tror dock att hon igen kommer att bli liiite besviken för hon vill nog börja råplugga matte på en gång och så lär det INTE bli... Hon läser ju hyfsat och skriver brev och sånt även om hon stavar fel här och där. Och så älskar hon matte och räknar både plus och minus och lite gånger och delat med också. Hon kommer nog att tycka att det är för mycket rita och leka och för lite läxor *s*
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Häromdan på fritids var Rasmus inne i sitt klassrum nästan hela dan med sin nya fröken, och det tyckte han var skoj. Vad mysigt med skolväskinköp och fika... Rasmus har redan två ryggsäckar som han använt i f-klassen, så han fortsätter nog med dem (och han har inte uttryckt ngt önskemål om nåt annat...) Bor ni fortfarande i Gbg? Får man fråga vilken skola Andrea ska gå i?
  12. 6
    Häromdan på fritids var Rasmus inne i sitt klassrum nästan hela dan med sin nya fröken, och det tyckte han var skoj. Vad mysigt med skolväskinköp och fika... Rasmus har redan två ryggsäckar som han använt i f-klassen, så han fortsätter nog med dem (och han har inte uttryckt ngt önskemål om nåt annat...) Bor ni fortfarande i Gbg? Får man fråga vilken skola Andrea ska gå i?
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Vad bra att det blir en mjuk övergång för dem. Här är de kvar på samma avdelning, men nytt klassrum. F-klassfröknarna kommer de fortfarande att träffa på fritids på eftermiddagarna.
  14. 7
    Vad bra att det blir en mjuk övergång för dem. Här är de kvar på samma avdelning, men nytt klassrum. F-klassfröknarna kommer de fortfarande att träffa på fritids på eftermiddagarna.

Liknande trådar

  1. Snart dags för skolstart..
    By Nike1234 in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 07:14
  2. Skolstart?
    By Tira in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 17:54
  3. Snart skolstart!
    By Jennifer med C,B & L in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 20:10
  4. Skolstart snart....
    By Crianna in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 11:56
  5. skolstart
    By anonyma Bettan in forum Utvecklingshämning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 21:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar