Vi har bestämt oss!!!
Många barn
  1. Anonym
    #1

    Vi har bestämt oss!!!

    Jag och min man har beslutat att satsa på ett till barn. Vi är jätte exalterade (skriver man så?) o tycker det ska bli roligt med en till. Det som jag kan tycka är lite jobbigt ör alla kommentarer man kommer å få. Speciellt från min mamma Hur ska ni orka? Hur ska ni få plats? Ska ni befolka hela osv.....

    jag vill va glad för det här, men det är sbvårt vissa dar.
    har ochså märkt att om man har många batrn får man inte lika många grattis som när man fick första. Är inte alla barn lika värda(?) känns det då.

    Är det fler som upptäkt att det är så??

    blev kanske för negativt.....menb jag är glad
  2. 1
    Vi har bestämt oss!!! Jag och min man har beslutat att satsa på ett till barn. Vi är jätte exalterade (skriver man så?) o tycker det ska bli roligt med en till. Det som jag kan tycka är lite jobbigt ör alla kommentarer man kommer å få. Speciellt från min mamma Hur ska ni orka? Hur ska ni få plats? Ska ni befolka hela osv.....

    jag vill va glad för det här, men det är sbvårt vissa dar.
    har ochså märkt att om man har många batrn får man inte lika många grattis som när man fick första. Är inte alla barn lika värda(?) känns det då.

    Är det fler som upptäkt att det är så??

    blev kanske för negativt.....menb jag är glad
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2

    Va roligt!!

    Försök att inte bry er om vad alla andra tycker och tänker, folk har alltid åsikter oavsett om man har ett barn eller 10...men ibland är det så klart lättare sagt än gjort. Jag är bara i vecka 14 ännu och är redan trött på alla dumma kommentarer som man får från en del, ibland undrar man verkligen hur en del tänker. Jag skulle ju tex aldrig få för mig att kommentera att någon bara har ett eller 2 barn men har man mer än 2 barn är det tydligen fritt fram för alla diverse kommentarer.

    Om jag inte minns helt fel så var det någon här inne som kom med en massa bra förslag på vad man kan svara folk som kommer med något spydigt.
  4. 2
    Va roligt!! Försök att inte bry er om vad alla andra tycker och tänker, folk har alltid åsikter oavsett om man har ett barn eller 10...men ibland är det så klart lättare sagt än gjort. Jag är bara i vecka 14 ännu och är redan trött på alla dumma kommentarer som man får från en del, ibland undrar man verkligen hur en del tänker. Jag skulle ju tex aldrig få för mig att kommentera att någon bara har ett eller 2 barn men har man mer än 2 barn är det tydligen fritt fram för alla diverse kommentarer.

    Om jag inte minns helt fel så var det någon här inne som kom med en massa bra förslag på vad man kan svara folk som kommer med något spydigt.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Lycka till!
  6. 3
    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Härligt! Hoppas det tar sig snabbt

    Vi väntar nr 5 och svärmor/svärfar har inte ens gratulerat och endast vid tre tillfällen under hela graviditeten (är i v.31+1) nämnt eller frågat ngt om bebisen
    Är väl i stort sett detsamma med hela släkten, förutom grattiset då, ingen som direkt är intresserad längre när det är femte barnet. Lite tråkigt men vi skaffar ju inte ett barn till för att få uppmärksamhet från släkten. Vi är egoistiska och gör det för vår egen skull

    kram
  8. 4
    Härligt! Hoppas det tar sig snabbt

    Vi väntar nr 5 och svärmor/svärfar har inte ens gratulerat och endast vid tre tillfällen under hela graviditeten (är i v.31+1) nämnt eller frågat ngt om bebisen
    Är väl i stort sett detsamma med hela släkten, förutom grattiset då, ingen som direkt är intresserad längre när det är femte barnet. Lite tråkigt men vi skaffar ju inte ett barn till för att få uppmärksamhet från släkten. Vi är egoistiska och gör det för vår egen skull

    kram
  9. en flicka till
    #5
    Inte många sådana kommentarer men visst blir folk väldigt förvånade. Jag är själv förvånad över att andra inte skaffar barn men man är ju så väldigt olika.
  10. 5
    Inte många sådana kommentarer men visst blir folk väldigt förvånade. Jag är själv förvånad över att andra inte skaffar barn men man är ju så väldigt olika.
  11. Anonym
    #6
    Tack! Nää det är int ealltid lätt att inte bry sig. Jag har ju redan 4+ så jag har ju vart me förr.....men det är inte lätt ändå. Jag får väll skrolla o se om jag hittar dom dära btra förslagen.

    Grattis till dig också!!! Hoppas du får en skön graviditet utan krämpor
  12. 6
    Tack! Nää det är int ealltid lätt att inte bry sig. Jag har ju redan 4+ så jag har ju vart me förr.....men det är inte lätt ändå. Jag får väll skrolla o se om jag hittar dom dära btra förslagen.

    Grattis till dig också!!! Hoppas du får en skön graviditet utan krämpor
  13. Anonym
    #7
    Tack!!!...det värmer.
  14. 7
    Tack!!!...det värmer.
  15. Anonym
    #8
    Tack!! Det hoppas jag med

    Så trkigt....man vill ju så gärna att dom närmast ska bry sig. Då får jag iallafall säga ett jättestort GRATTIS!!!!!
  16. 8
    Tack!! Det hoppas jag med

    Så trkigt....man vill ju så gärna att dom närmast ska bry sig. Då får jag iallafall säga ett jättestort GRATTIS!!!!!
  17. Anonym
    #9
    Jag är väl igentligen lika dan tycke rdet är konstigt att inte skaffa barn.
  18. 9
    Jag är väl igentligen lika dan tycke rdet är konstigt att inte skaffa barn.
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10
    Grattis till ert beslut! Förstår ändå dina tankar, själv väntar jag mitt sjunde barn inte planerat men såå välkommet! Dock är inte släkten så positiv, så visst har jag upptäckt att barnen inte är lika värda... . Det är bara att se i äldsta dotterns babyalbum, alla grattiskort som kom när hon föddes. Sen när man tittar i yngsta dotterns album, känns sorgligt för i mina ögon är dom alla lika kära.
    Kan tillägga att enda bidraget vi har är barnbidrag, vi sköter oss själva utnyttjar inte släkten som barnvakt och köper alla våra kläder själva.
  20. 10
    Grattis till ert beslut! Förstår ändå dina tankar, själv väntar jag mitt sjunde barn inte planerat men såå välkommet! Dock är inte släkten så positiv, så visst har jag upptäckt att barnen inte är lika värda... . Det är bara att se i äldsta dotterns babyalbum, alla grattiskort som kom när hon föddes. Sen när man tittar i yngsta dotterns album, känns sorgligt för i mina ögon är dom alla lika kära.
    Kan tillägga att enda bidraget vi har är barnbidrag, vi sköter oss själva utnyttjar inte släkten som barnvakt och köper alla våra kläder själva.
  21. Anonym
    #11
    Tack! Grattis till sjuan Ja vi har haft nåra hoppsan här också, men dom är så välkomna .
    Vi har inte heller annat än barnvbidraget. men jag får faktiskt hjälp av släkten (inte hela tiden då mne llite). Jag tror att mamma säger så för at hon är rädda tt jag ska slita ut mig. Men det är ju jobbigt att höra änåd.
  22. 11
    Tack! Grattis till sjuan Ja vi har haft nåra hoppsan här också, men dom är så välkomna .
    Vi har inte heller annat än barnvbidraget. men jag får faktiskt hjälp av släkten (inte hela tiden då mne llite). Jag tror att mamma säger så för at hon är rädda tt jag ska slita ut mig. Men det är ju jobbigt att höra änåd.

Liknande trådar

  1. Nu har jag bestämt mej...
    By LImedV&O in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 14:27
  2. Nu har jag bestämt mig
    By anonymt namn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 18:35
  3. Vi har bestämt oss!
    By Pernilla m 3 kottar in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 20:37
  4. Nu har vi bestämt oss....
    By Nickan in forum Autismspektrum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 16:50
  5. Har ni bestämt
    By Fru Lök-07 in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 23:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar