Så mycket vilja - så lite tid....
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Så mycket vilja - så lite tid....

    ...och pengar spelar ju in också förstås...

    Håller som bäst på att starta upp projekt vintersemester - vi har ju jobbat i 2 veckor nu och jag var sååååå inställd på ett säkert kort, men nu tvekar jag...som vanligt...eller inte tvekar direkt men det finns ju så mycket att välja på

    Vilket låter bäst i era öron (jag gör ju som jag vill ändå i slutänden) det är alltid kul med åsikter och kanske lite influenser

    Reseskiss 1, 2,5 vecka:
    Flyg till Bangkok, någon slags transport ner till siambukten och ut på några öar. Ev en tur till AnkorWat i Kambodja. Sista dagarna spenderas i Bangkok.

    Reseskiss 2, 2 veckor:
    Ren och skär charter till Goa, utflykter bestäms på plats. Bara chilla och ta det lugnt, äta gott osv...

    Det är ju två så vitt skilda upplevelser och vad hade ni valt och varför?? Något annat förslag - och varför?
    Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre.

    Mañana är oftast den jobbigaste veckodagen.
    - Spanskt ordspråk
  2. 1
    Så mycket vilja - så lite tid.... ...och pengar spelar ju in också förstås...

    Håller som bäst på att starta upp projekt vintersemester - vi har ju jobbat i 2 veckor nu och jag var sååååå inställd på ett säkert kort, men nu tvekar jag...som vanligt...eller inte tvekar direkt men det finns ju så mycket att välja på

    Vilket låter bäst i era öron (jag gör ju som jag vill ändå i slutänden) det är alltid kul med åsikter och kanske lite influenser

    Reseskiss 1, 2,5 vecka:
    Flyg till Bangkok, någon slags transport ner till siambukten och ut på några öar. Ev en tur till AnkorWat i Kambodja. Sista dagarna spenderas i Bangkok.

    Reseskiss 2, 2 veckor:
    Ren och skär charter till Goa, utflykter bestäms på plats. Bara chilla och ta det lugnt, äta gott osv...

    Det är ju två så vitt skilda upplevelser och vad hade ni valt och varför?? Något annat förslag - och varför?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Nummer två... För att jag tycker at charter är oslagbart för att få tillbaka ork, sedna lockar Indien mig mer än Thailand, bangkok verkar vara en stad jag skulle avsky.

    Jag vill åka till NY i höst och Moskva och Miami:-) Och Italien i morgon och Portugal nästa vecka.-)
  4. 2
    Nummer två... För att jag tycker at charter är oslagbart för att få tillbaka ork, sedna lockar Indien mig mer än Thailand, bangkok verkar vara en stad jag skulle avsky.

    Jag vill åka till NY i höst och Moskva och Miami:-) Och Italien i morgon och Portugal nästa vecka.-)
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Jag skulle resa till Japan
  6. 3
    Jag skulle resa till Japan
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    men där är ju kallt:-)
  8. 4
    men där är ju kallt:-)
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Men interesante!
  10. 5
    Men interesante!
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Jag kan tänka mig våren i japan, älskar körsbärsblommor:-)
  12. 6
    Jag kan tänka mig våren i japan, älskar körsbärsblommor:-)
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Åk till Dominikanska republiken.
  14. 7
    Åk till Dominikanska republiken.
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8
    Det går fetbort med ungarna de vill bara bada...men om några år så! Syran har varit i Japan och hon älskade det!
  16. 8
    Det går fetbort med ungarna de vill bara bada...men om några år så! Syran har varit i Japan och hon älskade det!
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    Bara bada, ja då blir valet en enkel charter kanske?
  18. 9
    Bara bada, ja då blir valet en enkel charter kanske?
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10
    Nä, vill inte åka över atlanten igen på ett tag. Jag fick värsta ångesten på planet i vintras från Venezuela när jag upptäckte att vi skulle vara 8 tim över vatten och sonen sprutor bara skulle hålla honom vid liv i 1 tim om olyckan var framme...

    Men annars vill jag gärna dit, men det kostar för myckt för min plånbok i dagsläget
  20. 10
    Nä, vill inte åka över atlanten igen på ett tag. Jag fick värsta ångesten på planet i vintras från Venezuela när jag upptäckte att vi skulle vara 8 tim över vatten och sonen sprutor bara skulle hålla honom vid liv i 1 tim om olyckan var framme...

    Men annars vill jag gärna dit, men det kostar för myckt för min plånbok i dagsläget
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11
    men det går att bada även om man inte åker charter
  22. 11
    men det går att bada även om man inte åker charter
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12
    Indien lockar väldigt måste jag säga...väääldigt! Samtidigt har vi fått tag i biljetter till Bkk för grymt bra pris så det är nästan värt resan tillbaka till Thailand för den saken skull...och vi trivs ju där förstås

    Vrför tror du inte att Bkk är en stad för dig? Vi blev tokförtjusta på 3 minuter!! Har alltid längtat tillbaka coh tycker det ska bli så kul att visa ungarna stan!
  24. 12
    Indien lockar väldigt måste jag säga...väääldigt! Samtidigt har vi fått tag i biljetter till Bkk för grymt bra pris så det är nästan värt resan tillbaka till Thailand för den saken skull...och vi trivs ju där förstås

    Vrför tror du inte att Bkk är en stad för dig? Vi blev tokförtjusta på 3 minuter!! Har alltid längtat tillbaka coh tycker det ska bli så kul att visa ungarna stan!
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Kaos och fuktigt... Jag avkyr hög luftfuktighet, vill ha torr värme.
  26. 13
    Kaos och fuktigt... Jag avkyr hög luftfuktighet, vill ha torr värme.
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14
    Inget kaos alls! och det är airkondition överallt - och sååååå mycket shopping till bra priser
  28. 14
    Inget kaos alls! och det är airkondition överallt - och sååååå mycket shopping till bra priser
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Air condation ute?:-) Jag behöver inga saker, vad köper man för nått?
  30. 15
    Air condation ute?:-) Jag behöver inga saker, vad köper man för nått?
  31. Medlem sedan
    Oct 2001
    #16
    Nä inte ute men jag upplevde inte att det var sååå varmt när vi var där i februari, däremot var Singapore fuktigt - cheeses!!

    Man kan köpa allt i Bangkok - ALLT!!! Men vi är ju ingat shopomanics så vi njuter bara av pulsen och den goda maten!!
  32. 16
    Nä inte ute men jag upplevde inte att det var sååå varmt när vi var där i februari, däremot var Singapore fuktigt - cheeses!!

    Man kan köpa allt i Bangkok - ALLT!!! Men vi är ju ingat shopomanics så vi njuter bara av pulsen och den goda maten!!
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Nu älskar jag ju Thailand så jag hade valt det. Hade jag åkt till Indien skulle jag nog vilja ha lite mer än bara charter så dom resorna sparar jag till barnen är större och oxå vill se mer än bara havet.
  34. 17
    Nu älskar jag ju Thailand så jag hade valt det. Hade jag åkt till Indien skulle jag nog vilja ha lite mer än bara charter så dom resorna sparar jag till barnen är större och oxå vill se mer än bara havet.
  35. Medlem sedan
    Oct 2001
    #18
    Förstår hur du tänker!

    Ska ni iväg något i vinter?
  36. 18
    Förstår hur du tänker!

    Ska ni iväg något i vinter?

Liknande trådar

  1. Mycket vilja!
    By Fru M in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-01, 11:31
  2. Att vilja så mycket men det händer inget
    By anilorak_ in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 05:58
  3. vad vilja kan göra mycket
    By Ingen in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 19:19
  4. Mycket egen vilja
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 22:12
  5. Skulle vilja ha lite råd
    By Ballerina in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 21:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar