Min mormor
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Min mormor

    (som varit som min mamma i hela mitt liv) dog i morse. Hon fick lunginflammation och har legat på sjukhus i nästan 2 veckor.
    Mamma ringde mig och berättade att mormor dött, och hela familjen åkte hem till mamma, moster och morbror.
    Fy sjutton vad jobbigt det har varit idag!

    Mormor fick träffa mina tre barn, vilket jag är evinnerligt glad över. Barnen och deras gammelmormor fick skapa en god relation till varandra. Tyvärr får inte bebisen i magen träffa gammelmormor. I och med mormors bortgång föll sig namnvalet till en tjej väldigt naturligt där såväl min mormor som makens bortgångna farmor hedras i namnet. Hoppas bara att det blir en tjej nu också .
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  2. 1
    Min mormor (som varit som min mamma i hela mitt liv) dog i morse. Hon fick lunginflammation och har legat på sjukhus i nästan 2 veckor.
    Mamma ringde mig och berättade att mormor dött, och hela familjen åkte hem till mamma, moster och morbror.
    Fy sjutton vad jobbigt det har varit idag!

    Mormor fick träffa mina tre barn, vilket jag är evinnerligt glad över. Barnen och deras gammelmormor fick skapa en god relation till varandra. Tyvärr får inte bebisen i magen träffa gammelmormor. I och med mormors bortgång föll sig namnvalet till en tjej väldigt naturligt där såväl min mormor som makens bortgångna farmor hedras i namnet. Hoppas bara att det blir en tjej nu också .
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Uch och fy, beklagar verkligen. Förstår att din dag varit jobbig Många kramar.

    Sitter själv i en situation som inte är så kul, för drygt 4 mån sedan (ungefär precis samtidigt som lilla fröet började gro) fick min mamma en hjärnblödning. Visst hon lever, men hennes hjärnskador blev tyvärr väldigt stora och det är svårt att veta hur pass medveten hon är och om hon känner igen oss. Är väldigt tacksam att mina fyra barn fick lära känna mormor som hon var innan blödningen (även om lilltösen inte lär minnas ) och det kan göra mig så ont att veta att denna lilla knodd inte kommer få samma band och minnen av sin mormor.
  4. 2
    Uch och fy, beklagar verkligen. Förstår att din dag varit jobbig Många kramar.

    Sitter själv i en situation som inte är så kul, för drygt 4 mån sedan (ungefär precis samtidigt som lilla fröet började gro) fick min mamma en hjärnblödning. Visst hon lever, men hennes hjärnskador blev tyvärr väldigt stora och det är svårt att veta hur pass medveten hon är och om hon känner igen oss. Är väldigt tacksam att mina fyra barn fick lära känna mormor som hon var innan blödningen (även om lilltösen inte lär minnas ) och det kan göra mig så ont att veta att denna lilla knodd inte kommer få samma band och minnen av sin mormor.
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Usch vad tråkigt. Jag beklagar sorgen.
    Känner verkligen med dig, min mormor har också alltid varit en stor och viktig del i mitt liv och jag fasar för den dagen hon ska somna in. Hoppas den är långt borta.

    Vad fint att ni vill hedra henne med att döpa det nya lilla livet efter henne, håller tummen för att det blir en flicka och önskar dig och din familj massa styrka och värme nu i er sorg.
    Kramar.
  6. 3
    Usch vad tråkigt. Jag beklagar sorgen.
    Känner verkligen med dig, min mormor har också alltid varit en stor och viktig del i mitt liv och jag fasar för den dagen hon ska somna in. Hoppas den är långt borta.

    Vad fint att ni vill hedra henne med att döpa det nya lilla livet efter henne, håller tummen för att det blir en flicka och önskar dig och din familj massa styrka och värme nu i er sorg.
    Kramar.
  7. Medlem sedan
    Dec 2008
    #4
    Beklagar verkligen...
  8. 4
    Beklagar verkligen...
  9. Medlem sedan
    Feb 2009
    #5
    Fy va tråkigt!

    det e så hjärtskärande när en så närstående försvinner för gott. Den enda trösten är att smärtan bleknar men aldrig minnena..

    Hoppas de en liten tjej så din mormor får återfödas om ngr månader!

    Kram på dig!
  10. 5
    Fy va tråkigt!

    det e så hjärtskärande när en så närstående försvinner för gott. Den enda trösten är att smärtan bleknar men aldrig minnena..

    Hoppas de en liten tjej så din mormor får återfödas om ngr månader!

    Kram på dig!
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Beklagar sorgen. Ni verkar haft en jättefin relation och förmodligen många fina minnen som du får försöka bevara väl. KRAM
  12. 6
    Beklagar sorgen. Ni verkar haft en jättefin relation och förmodligen många fina minnen som du får försöka bevara väl. KRAM
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Beklagar sorgen, men förstår att det finns en hel del glada minnen att komma ihåg henne med! Kram
  14. 7
    Beklagar sorgen, men förstår att det finns en hel del glada minnen att komma ihåg henne med! Kram
  15. Medlem sedan
    Jul 2005
    #8
    beklagar sorgen! Själva så var vi på begravning i fredags då sambons farfar oxå dog i sviter av en lunginflammation.
  16. 8
    beklagar sorgen! Själva så var vi på begravning i fredags då sambons farfar oxå dog i sviter av en lunginflammation.
  17. Medlem sedan
    Aug 2009
    #9
    Mitt hjärta blöder för dig!

    Jag hade själv en nära relation till min morfar som gick bort innan mina barn hann födas så jag försår att du tycker att lilla fröet går miste om något underbart!

    Men jag tänker som du, att om jag får en liten kille så kan jag hedra min morfar med namnet...

    Det är hjärtskärande svårt nu, det förstår jag men håll hårt i dina kära, ni finner styrka hos varandra!

    Kram!
  18. 9
    Mitt hjärta blöder för dig!

    Jag hade själv en nära relation till min morfar som gick bort innan mina barn hann födas så jag försår att du tycker att lilla fröet går miste om något underbart!

    Men jag tänker som du, att om jag får en liten kille så kan jag hedra min morfar med namnet...

    Det är hjärtskärande svårt nu, det förstår jag men håll hårt i dina kära, ni finner styrka hos varandra!

    Kram!
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10
    Beklagar sorgen! Måste vara hemskt eftersom ni var så nära! =(
    Vet själv hur tungt det var/är efter min mormors bortgång för 1½ år sedan. Vi stod varann ändå inte så nära.
    Kramar om å hoppas att det snart känns bättre!
    /MiMA
  20. 10
    Beklagar sorgen! Måste vara hemskt eftersom ni var så nära! =(
    Vet själv hur tungt det var/är efter min mormors bortgång för 1½ år sedan. Vi stod varann ändå inte så nära.
    Kramar om å hoppas att det snart känns bättre!
    /MiMA
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11
    Åh, vad ledsamt! Det är alltid jobbigt att förlora någon som har stått nära en, kanske är det speciellt tungt nu när du själv går och bär på ett nytt liv. Ta hand om dig...skickar en massa kramar!
  22. 11
    Åh, vad ledsamt! Det är alltid jobbigt att förlora någon som har stått nära en, kanske är det speciellt tungt nu när du själv går och bär på ett nytt liv. Ta hand om dig...skickar en massa kramar!
  23. Medlem sedan
    Feb 2006
    #12
    Skickar en stor styrkekram!
  24. 12
    Skickar en stor styrkekram!
  25. Medlem sedan
    May 2009
    #13
    Vad tråkigt....beklagar sorgen... Jag hoppas du kan finna styrka i det nya lilla liv som kommer och i din familj.
    KRAMAR
  26. 13
    Vad tråkigt....beklagar sorgen... Jag hoppas du kan finna styrka i det nya lilla liv som kommer och i din familj.
    KRAMAR
  27. Medlem sedan
    Jun 2009
    #14
    Huvva så tråkigt att en viktig person i ditt liv gått bort. Men hon blir nog glad i sin himmel, eller på den fina platsen hon är just nu, av att veta att ni tänker på henne när ni namnger er nya familjemedlem. På så vis lever ju mormor kvar på något vis i alla fall.

    Stort deltagande i er stora sorg.
  28. 14
    Huvva så tråkigt att en viktig person i ditt liv gått bort. Men hon blir nog glad i sin himmel, eller på den fina platsen hon är just nu, av att veta att ni tänker på henne när ni namnger er nya familjemedlem. På så vis lever ju mormor kvar på något vis i alla fall.

    Stort deltagande i er stora sorg.
  29. Medlem sedan
    Jul 2000
    #15

    Tack alla!

    Jag orkar inte skriva ett personligt svar till alla, men jag tackar för era ord.
    Det har varit ett par tuffa dagar, och fler väntas såklart.
    På torsdag ska jag och min morbror till begravningsbyrån för att ordna allt praktiskt med begravningen.
    Den akuta sorgen har gått över, den praktiska hjärnan styr nu. Vi har varit i mormors hem och ordnat med saker och mycket har blivit gjort, samtidigt som vi har fått prata mycket minnen. Det underlättar ju att få prata mycket. Tror min utbildning i krispsykologi har hjälpt till en hel del också .

    Till er som nyss gått igenom detsamma; Jag tänker på er!

    Kram
    /Ango
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  30. 15
    Tack alla! Jag orkar inte skriva ett personligt svar till alla, men jag tackar för era ord.
    Det har varit ett par tuffa dagar, och fler väntas såklart.
    På torsdag ska jag och min morbror till begravningsbyrån för att ordna allt praktiskt med begravningen.
    Den akuta sorgen har gått över, den praktiska hjärnan styr nu. Vi har varit i mormors hem och ordnat med saker och mycket har blivit gjort, samtidigt som vi har fått prata mycket minnen. Det underlättar ju att få prata mycket. Tror min utbildning i krispsykologi har hjälpt till en hel del också .

    Till er som nyss gått igenom detsamma; Jag tänker på er!

    Kram
    /Ango

Liknande trådar

  1. Mormor ....
    By kanijo in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-12, 14:31
  2. mormor vid 38 år
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 08:35
  3. Mormor?
    By Mama_A in forum Tonåringar
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 12:50
  4. Nu vet min mormor...
    By -Louisa- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 23:17
  5. Min mormor och jag...
    By miia1977 in forum Ur barnamun
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 17:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar