Lovas första dag på fritids
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Lovas första dag på fritids

    är avklarad! Vi har ju inte haft nån regelrätt inskolning förutom de få dagar som var i våras då de gick från dagis över till skolan ett par gånger. Men som tur är har ju Lova varit med till skolan flera gånger och hämtat storebror. Och det är mestadels samma fröknar som han hade oxå så det är ju ändå lite bekant lixom. Hon var väldigt förväntasnfull imorse när vi gick iväg men blugheten satte sina klor i henne när vi kom dit. Så en kvart var jag kvar innan en av Linus ord fritidsfröknar tog henne i sitt knä för att bestämma vad dom skulle hitta på att göra sedan...Det såg ut som om hon skulle bärja gråta men jag gick fort så jag tror det nog gick över rätt fort. Ibland är det nästan bäst och bara "klippa av" fort och gå iväg än o stå kvar o vela.

    Så nu när jag träffade henne efter att jag kommit hem från jobbet så var hon hur glad som helst och tyckte första dagen hade gått jättebra!

    Imorgon är skolan stängd så vi är hemma men onsdag blir det fritids igen.
    Kramar från Heidi m Linus och Lova
  2. 1
    Lovas första dag på fritids är avklarad! Vi har ju inte haft nån regelrätt inskolning förutom de få dagar som var i våras då de gick från dagis över till skolan ett par gånger. Men som tur är har ju Lova varit med till skolan flera gånger och hämtat storebror. Och det är mestadels samma fröknar som han hade oxå så det är ju ändå lite bekant lixom. Hon var väldigt förväntasnfull imorse när vi gick iväg men blugheten satte sina klor i henne när vi kom dit. Så en kvart var jag kvar innan en av Linus ord fritidsfröknar tog henne i sitt knä för att bestämma vad dom skulle hitta på att göra sedan...Det såg ut som om hon skulle bärja gråta men jag gick fort så jag tror det nog gick över rätt fort. Ibland är det nästan bäst och bara "klippa av" fort och gå iväg än o stå kvar o vela.

    Så nu när jag träffade henne efter att jag kommit hem från jobbet så var hon hur glad som helst och tyckte första dagen hade gått jättebra!

    Imorgon är skolan stängd så vi är hemma men onsdag blir det fritids igen.
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Då håller vi tummarna för att det fortsätter bra imorgon!

    A och jag ska snart iväg för inskolning i förskoleklass. Klockan 9 börjar det, och så ska vi lämna lillebror på dagis på vägen dit. Det är bara 2 timmar idag, och vi föräldrar ska visst få gå iväg på information medan barnen och fröknarna bekantar sig med varandra. Imorgon och på fredag behövar jag inte vara där alls, om allt gått bra, utan det räcker att jag är nåbar på telefon och snabbt kan komma dit om det behövs. Vilket jag inte tror kommer behövas, A känner sååå många av barnen redan och är inte det minsta nervös. Fast det kan ju hinna ändras förstås...
  4. 2
    Då håller vi tummarna för att det fortsätter bra imorgon!

    A och jag ska snart iväg för inskolning i förskoleklass. Klockan 9 börjar det, och så ska vi lämna lillebror på dagis på vägen dit. Det är bara 2 timmar idag, och vi föräldrar ska visst få gå iväg på information medan barnen och fröknarna bekantar sig med varandra. Imorgon och på fredag behövar jag inte vara där alls, om allt gått bra, utan det räcker att jag är nåbar på telefon och snabbt kan komma dit om det behövs. Vilket jag inte tror kommer behövas, A känner sååå många av barnen redan och är inte det minsta nervös. Fast det kan ju hinna ändras förstås...

Liknande trådar

  1. Imorgon är det första dagen på fritids..
    By MiaKL,S03+K06 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 18:25
  2. Lovas syster?
    By MissW in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 11:45
  3. Första dagen på fritids!
    By Gafsan m. A & K + bf 8/11 in forum _00 Alla barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 21:34
  4. Första dan på fritids!
    By Eva & Johanna in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 07:39
  5. Då var det Lovas tur
    By HeidiN72 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 06:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar