15 mån koll och inskolning
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    15 mån koll och inskolning

    Z var med pappa på 15 månkoll i måndags. Han är en ståtlig liten kille på nästan 80 cm ser finfint ut på kurvan. Däremot så hade vikten gått ner istället för upp sedan 1 års kollen. Han har dippat ganska mycket på den kurvan och vi skall tillbaka om en månad. Vi är inte så oroliga då han ju både går, klättrar och springer mycket och vid 1 års kollen hade han ju precis börjat gå.

    Måndagen innebar också första inskolningsdagen på förskolan... Det är pappa som sköter den också på denne MAMMIGE kille vi har. Men men det blir nog bra...


    Hoppas ni med era små knytt har det bra!

    // Malin
    Gör det med ett leende Det blir så mycket roligare då!

  2. 1
    15 mån koll och inskolning Z var med pappa på 15 månkoll i måndags. Han är en ståtlig liten kille på nästan 80 cm ser finfint ut på kurvan. Däremot så hade vikten gått ner istället för upp sedan 1 års kollen. Han har dippat ganska mycket på den kurvan och vi skall tillbaka om en månad. Vi är inte så oroliga då han ju både går, klättrar och springer mycket och vid 1 års kollen hade han ju precis börjat gå.

    Måndagen innebar också första inskolningsdagen på förskolan... Det är pappa som sköter den också på denne MAMMIGE kille vi har. Men men det blir nog bra...


    Hoppas ni med era små knytt har det bra!

    // Malin
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    15 mån koll?

    Jag trodde inte det var koll förrän 18 mån? Eller så är det här i alla fall.
    Lite lustigt bara, jag tycker L är liten med runt 80 cm men så var han så lång från början. Ståendes är han ca 80 cm i alla fall. Han har haft st 80 i kortärmade bodys i ett år nu!
    Dagisinskolningen började i måndags här, och det är lite mammigt. I mitt tycke är det dessutom en knasig inskolning: en förälder ska vara där med L en timme per dag i två veckor. Sedan ska vi lämna heltid direkt efter. Jag är lite skeptisk till det får jag allt säga. Imorgon ska vi faktiskt vara där 2h, men det är för att synka mot storasysters tider. Jag vill inte åka fram och tillbaks tre ggr.... Sexåringen har ju sin egen inskolning och går till kl 15, men det fick inte storasyster.
    (och om du inte känner igen mitt nick så är det för att jag bytt, zotiz från vårbarn-03 och vårbarn-05)
  4. 2
    15 mån koll? Jag trodde inte det var koll förrän 18 mån? Eller så är det här i alla fall.
    Lite lustigt bara, jag tycker L är liten med runt 80 cm men så var han så lång från början. Ståendes är han ca 80 cm i alla fall. Han har haft st 80 i kortärmade bodys i ett år nu!
    Dagisinskolningen började i måndags här, och det är lite mammigt. I mitt tycke är det dessutom en knasig inskolning: en förälder ska vara där med L en timme per dag i två veckor. Sedan ska vi lämna heltid direkt efter. Jag är lite skeptisk till det får jag allt säga. Imorgon ska vi faktiskt vara där 2h, men det är för att synka mot storasysters tider. Jag vill inte åka fram och tillbaks tre ggr.... Sexåringen har ju sin egen inskolning och går till kl 15, men det fick inte storasyster.
    (och om du inte känner igen mitt nick så är det för att jag bytt, zotiz från vårbarn-03 och vårbarn-05)

Liknande trådar

  1. Inskolning
    By Heidi.P in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 08:52
  2. Inskolning?
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 22:34
  3. Inskolning?
    By JaxiBaxi in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 11:30
  4. Inskolning
    By Barnskötaren in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 20:37
  5. koll på 18-månaders koll?
    By Cina m Julia & Maja in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 11:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar