Tänkte bara berätta...
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Tänkte bara berätta...

    slutet på min historia jag började berätta om cystan. Jag opererades i torsdags och allt gick bra. Det visade sig att cystan satt i tarmkexet istället för att utgå från äggstocken som man först trodde, så jag har både äggstockar och livmoder kvar *tjoho*. Den var ju dock stor som en handboll så nu har jag ett drygt 20 cm lång snitt upp längs magen. Är ju mindre skönt men det är bara att ta det lugnt och försöka komma igen så fort som möjligt. Fantasktis diet verkar det också ha varit för på snart sex dagar har jag tappat nästan fem kilo, eller var det kanske så att de lyssnade på mig och tog lite extra Nejdå, det där lär man väl äta tillbaka det mesta när aptiten kommer tillbaka. Är ju inte så sugen på mat efter att de haft ut hela tarmpaketet och gått igenom det...

    Hur som helst jag kan förklara mig officiellt galen...när jag tillslut vaknade upp på uppvaket och i dimman någonstans lyckades förstå att jag hade alla organ kvar var första tanken "ja, då är det inte försent för en liten femma" :-D. När hela den här cirkus började (när jag började må dålgt och väntade på provsvar osv) kunde jag inte låta bli att känna en sorg att vi kanske aldrig mer kunde få uppleva miraklet med en ny liten människa. Nu känns det som man fått en ny chans, men är jag för gammal?? Och hur blir det då med företaget?? massor att fundera på.

    Ja,ja, jag är långrandig som vanligt. Men nu ska jag sluta, jag lovar
    stor, stor kram till er alla!!!
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  2. 1
    Tänkte bara berätta... slutet på min historia jag började berätta om cystan. Jag opererades i torsdags och allt gick bra. Det visade sig att cystan satt i tarmkexet istället för att utgå från äggstocken som man först trodde, så jag har både äggstockar och livmoder kvar *tjoho*. Den var ju dock stor som en handboll så nu har jag ett drygt 20 cm lång snitt upp längs magen. Är ju mindre skönt men det är bara att ta det lugnt och försöka komma igen så fort som möjligt. Fantasktis diet verkar det också ha varit för på snart sex dagar har jag tappat nästan fem kilo, eller var det kanske så att de lyssnade på mig och tog lite extra Nejdå, det där lär man väl äta tillbaka det mesta när aptiten kommer tillbaka. Är ju inte så sugen på mat efter att de haft ut hela tarmpaketet och gått igenom det...

    Hur som helst jag kan förklara mig officiellt galen...när jag tillslut vaknade upp på uppvaket och i dimman någonstans lyckades förstå att jag hade alla organ kvar var första tanken "ja, då är det inte försent för en liten femma" :-D. När hela den här cirkus började (när jag började må dålgt och väntade på provsvar osv) kunde jag inte låta bli att känna en sorg att vi kanske aldrig mer kunde få uppleva miraklet med en ny liten människa. Nu känns det som man fått en ny chans, men är jag för gammal?? Och hur blir det då med företaget?? massor att fundera på.

    Ja,ja, jag är långrandig som vanligt. Men nu ska jag sluta, jag lovar
    stor, stor kram till er alla!!!
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Men oj! Vilken operation du har gått igenom! Skönt att allt verkar ha gått bra. Är du hemsläppt helt och hållet nu? Blir det mycket efterkontroller och så? Kan tänka mig att det frestar på med ett så stort operationssår... Har du hjälp med barnen så att du verkligen kan vila?

    Och du, oavsett om du är galen eller inte, så tycker jag du kan vänta med femman till såret läkt. Inte är du väl för gammal?! Företaget kan du väl alltid lägga på is - det du får bestämma är om du vill det. Tja, jag är väl inte rätt person att råda egentligen - jag skaffade ju en katt istället för en trea.

    Många stora kramar tillbaka!
    *glad att allt gått bra med dig*
    Ia
  4. 2
    Men oj! Vilken operation du har gått igenom! Skönt att allt verkar ha gått bra. Är du hemsläppt helt och hållet nu? Blir det mycket efterkontroller och så? Kan tänka mig att det frestar på med ett så stort operationssår... Har du hjälp med barnen så att du verkligen kan vila?

    Och du, oavsett om du är galen eller inte, så tycker jag du kan vänta med femman till såret läkt. Inte är du väl för gammal?! Företaget kan du väl alltid lägga på is - det du får bestämma är om du vill det. Tja, jag är väl inte rätt person att råda egentligen - jag skaffade ju en katt istället för en trea.

    Många stora kramar tillbaka!
    *glad att allt gått bra med dig*
    Ia
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Men åh vad härligt!!! Ja inte att lyfta ut hela tarmtjofräset och ta bort en handbollsstor cysta (jisses!) men att du fick behålla både livmoder och äggstockar! *öppnar skumpaflaskan"

    Du kan välja att se det som ett tecken på att ni ska ha en femma ;-). Och du är inte alls tossig, och företaget fixar du ändå... om det nu skulle bli så!

    Ta det nu riktigt lugnt ett tag - om jag känner dig rätt går det sådär med den saken. *s* Hoppas du får tillbaka aptiten snart och känner dig helt återställd!

    Kramar!!!
  6. 3
    Men åh vad härligt!!! Ja inte att lyfta ut hela tarmtjofräset och ta bort en handbollsstor cysta (jisses!) men att du fick behålla både livmoder och äggstockar! *öppnar skumpaflaskan"

    Du kan välja att se det som ett tecken på att ni ska ha en femma ;-). Och du är inte alls tossig, och företaget fixar du ändå... om det nu skulle bli så!

    Ta det nu riktigt lugnt ett tag - om jag känner dig rätt går det sådär med den saken. *s* Hoppas du får tillbaka aptiten snart och känner dig helt återställd!

    Kramar!!!
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Men oj vilken operation, och stor som en handboll!!! Skönt att det inte var äggstocken som de först trodde.. Och du är nog lite tokig som tänker på en femma, men det tycker jag är helt ok bara ta det lugnt tills allt är läkt nu, det ordnar sig alltid med jobb om man bara vill
  8. 4
    Men oj vilken operation, och stor som en handboll!!! Skönt att det inte var äggstocken som de först trodde.. Och du är nog lite tokig som tänker på en femma, men det tycker jag är helt ok bara ta det lugnt tills allt är läkt nu, det ordnar sig alltid med jobb om man bara vill
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Helt otroligt...

    att man kan gå omkring med en cysta som är så stor och ändå fungera. Nu får du faktiskt ta det riktigt lugnt. Härligt att ha livmodern kvar om det skulle bli så att det känns rätt med en femma.

    Stor bamsekram och ta nu hand om dig!
    Britta&Olivia
  10. 5
    Helt otroligt... att man kan gå omkring med en cysta som är så stor och ändå fungera. Nu får du faktiskt ta det riktigt lugnt. Härligt att ha livmodern kvar om det skulle bli så att det känns rätt med en femma.

    Stor bamsekram och ta nu hand om dig!

Liknande trådar

  1. Tänkte bara berätta...
    By Ninnan in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-12, 12:13
  2. Tänkte bara berätta
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 16:03
  3. Tänkte bara berätta....
    By erica76 in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-18, 09:43
  4. Tänkte bara berätta
    By -MOE- in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 13:22
  5. Tänkte bara berätta...
    By _annae_ in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 11:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar