HICKA
_0912 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    HICKA

    hej är det någon mer än jag som fått extremt mycket hicka... och vad beror det på?
  2. 1
    HICKA hej är det någon mer än jag som fått extremt mycket hicka... och vad beror det på?
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Jag är i v 25 (nov-gruppen) och har hickat varje dag sen kanske vecka 5. Oftast är det bara 1-2 ggr varje gång, men det kommer flera ggr om dagen. Jag hickar också varje gång jag vänder mig om i sängen under natten (förutsatt att jag vaknar när jag vänder mig förstås, men så är oftast fallet).

    Man vet inte riktigt varför vissa gravida hickar. En teori som jag läst på internet (länk nedan) är att man andas lite annorlunda när man är gravid jämfört med annars. Personligen tror jag snarare på att nåt organ (typ mjälten) har fått flytta lite på sig till förmån för andra saker, typ livmodern... Men det är bara min egna personliga teori

    http://symptomsonline.org/symptoms-o...ing-pregnancy/
  4. 2
    Jag är i v 25 (nov-gruppen) och har hickat varje dag sen kanske vecka 5. Oftast är det bara 1-2 ggr varje gång, men det kommer flera ggr om dagen. Jag hickar också varje gång jag vänder mig om i sängen under natten (förutsatt att jag vaknar när jag vänder mig förstås, men så är oftast fallet).

    Man vet inte riktigt varför vissa gravida hickar. En teori som jag läst på internet (länk nedan) är att man andas lite annorlunda när man är gravid jämfört med annars. Personligen tror jag snarare på att nåt organ (typ mjälten) har fått flytta lite på sig till förmån för andra saker, typ livmodern... Men det är bara min egna personliga teori

    http://symptomsonline.org/symptoms-o...ing-pregnancy/
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    mycket intressant ... jag hickar 10-15 gånger i rad kanske 2-4 gånger per dag .. och det är skitjobbigt
    skönt att veta att det inte är något att oroa sig för
    blev lite orolig
    *tack*
  6. 3
    mycket intressant ... jag hickar 10-15 gånger i rad kanske 2-4 gånger per dag .. och det är skitjobbigt
    skönt att veta att det inte är något att oroa sig för
    blev lite orolig
    *tack*
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4
    Jag tycker det är skönt. Jag hickar mer om jag mår illa och varje gång jag hickar då så känns det bättre ett tag med illamåendet...
  8. 4
    Jag tycker det är skönt. Jag hickar mer om jag mår illa och varje gång jag hickar då så känns det bättre ett tag med illamåendet...
  9. Medlem sedan
    Jul 2009
    #5
    då e det ju bra ... själv har jag inte haft något illamående alls...
    jag har hört rykten om att varje gång man hickar så stannar hjärtat till en hundradels sec
  10. 5
    då e det ju bra ... själv har jag inte haft något illamående alls...
    jag har hört rykten om att varje gång man hickar så stannar hjärtat till en hundradels sec
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6
    Inte jag men bebben hickar massor, särskilt på morgonen
  12. 6
    Inte jag men bebben hickar massor, särskilt på morgonen
  13. Medlem sedan
    Jul 2009
    #7
    hur märker man om babyn hickar?
  14. 7
    hur märker man om babyn hickar?
  15. Medlem sedan
    Oct 2003
    #8
    jag har bara känt me första barnet. Kändes som om nån petade inne i mig (inte så hårt som en spark) med sjukt jämna mellanrum. Ganska häftigt faktiskt.
  16. 8
    jag har bara känt me första barnet. Kändes som om nån petade inne i mig (inte så hårt som en spark) med sjukt jämna mellanrum. Ganska häftigt faktiskt.
  17. Medlem sedan
    Jul 2009
    #9
    HAHA VAD SKOJIGT
    får väll se om jag kommer uppleva det
    där emot känns det som om någon nyper mig inifrån ... och det gör faktiskt ont precis som om någon tjyv nyper med naglarna...
  18. 9
    HAHA VAD SKOJIGT
    får väll se om jag kommer uppleva det
    där emot känns det som om någon nyper mig inifrån ... och det gör faktiskt ont precis som om någon tjyv nyper med naglarna...
  19. Medlem sedan
    Nov 2005
    #10
    Japp, när det kommer petar med väldigt regelbundna mellanrum, då mååste det väl vara hickningar (jag har också tolkat det så). Min bebis hickar bara 4-5 ggr varje gång (som jag känner iaf), och jag känner av det kanske 2-3 ggr i veckan nu. Jättecoolt
  20. 10
    Japp, när det kommer petar med väldigt regelbundna mellanrum, då mååste det väl vara hickningar (jag har också tolkat det så). Min bebis hickar bara 4-5 ggr varje gång (som jag känner iaf), och jag känner av det kanske 2-3 ggr i veckan nu. Jättecoolt
  21. Medlem sedan
    Jul 2009
    #11
    åhhh ja vill också känna det... not fair *skratt'
    guu såå skojjigt
  22. 11
    åhhh ja vill också känna det... not fair *skratt'
    guu såå skojjigt
  23. Medlem sedan
    Oct 2008
    #12
    min bebi har oxå börjat hicka nu! första gången jag kände det idag hihi. annars brukar hon mest böka runt o sparka men det gör hon varje dag o många gånger om dagen. men hickandet har jag inte kännt innan så jag bara log o fick tillslut förklara för min kund varför jag såg så lycklig ut haha
  24. 12
    min bebi har oxå börjat hicka nu! första gången jag kände det idag hihi. annars brukar hon mest böka runt o sparka men det gör hon varje dag o många gånger om dagen. men hickandet har jag inte kännt innan så jag bara log o fick tillslut förklara för min kund varför jag såg så lycklig ut haha
  25. Medlem sedan
    Jul 2009
    #13
    awww ja ler varenda gång min tös rör sig men ingen hicka änn... får nöja mig med rörelserna
  26. 13
    awww ja ler varenda gång min tös rör sig men ingen hicka änn... får nöja mig med rörelserna
  27. Medlem sedan
    May 2001
    #14
    Jaa, hur ska man beskriva det? Det är som små regelbundna... hickningar! Jag tror att man vet vad det är när man känner det. 01:an hickade inte alls så mycket, så den här tösen i magen är väl mycket ivrigare på att sörpla fostervatten
  28. 14
    Jaa, hur ska man beskriva det? Det är som små regelbundna... hickningar! Jag tror att man vet vad det är när man känner det. 01:an hickade inte alls så mycket, så den här tösen i magen är väl mycket ivrigare på att sörpla fostervatten
  29. Medlem sedan
    May 2001
    #15
    Visst är det mysigt! (det är det med alla rörelser förstås). Det tyckte jag tills hon väckte mig för femte (semester)morgonen i rad, med rejäla hickningar! Stackarn, hon kan ju inte få vila något själv på det viset... :S
  30. 15
    Visst är det mysigt! (det är det med alla rörelser förstås). Det tyckte jag tills hon väckte mig för femte (semester)morgonen i rad, med rejäla hickningar! Stackarn, hon kan ju inte få vila något själv på det viset... :S
  31. Medlem sedan
    Jul 2009
    #16
    ja får vell säga till när knodden hickar ... men just nu e det bara jag som hickar hela tiden och det är jätte jobbigt
  32. 16
    ja får vell säga till när knodden hickar ... men just nu e det bara jag som hickar hela tiden och det är jätte jobbigt
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17
    Min bäbis hickar med! Det gjorde min första med, men den andra kände jag inte när han hickade.
  34. 17
    Min bäbis hickar med! Det gjorde min första med, men den andra kände jag inte när han hickade.

Liknande trådar

  1. Hicka
    By DianaL in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 16:06
  2. hicka!
    By -Katrien in forum _0705 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 09:45
  3. Hicka?
    By Indica in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 12:28
  4. Hicka!!!
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 18:31
  5. Hicka?
    By -Plupp- in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 10:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar