barnvagnsfynd?
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    barnvagnsfynd?

    hej alla!

    Nu när vi varit på UL har vi börjat kolla marknaden för vagnar så smått. Beg.marknaden är hyfsat begränsad här i Norrbotten där vi bor - jag tycker det som finns är så färglöst (svarta/gråa Briovagnar). Jag vill ha något med klös i! (Jag vet en fråga om smak, men sån är jag). Hur som helst sprang jag på sidan www.annaaxel.se Där säljs snygga vagnar i roliga färger för 3.000! Verkar för bra för att vara sant, samma pris för en sprillans ny som en begagnad! Har någon erfarenhet av märket Senator som de säljer? Ni verkar ju vara ena riktiga vagnshajar därute så nu litar vi på er. Ska man slå till på en Senator? Har ni själv haft en? Hört något om dem?
  2. 1
    barnvagnsfynd? hej alla!

    Nu när vi varit på UL har vi börjat kolla marknaden för vagnar så smått. Beg.marknaden är hyfsat begränsad här i Norrbotten där vi bor - jag tycker det som finns är så färglöst (svarta/gråa Briovagnar). Jag vill ha något med klös i! (Jag vet en fråga om smak, men sån är jag). Hur som helst sprang jag på sidan www.annaaxel.se Där säljs snygga vagnar i roliga färger för 3.000! Verkar för bra för att vara sant, samma pris för en sprillans ny som en begagnad! Har någon erfarenhet av märket Senator som de säljer? Ni verkar ju vara ena riktiga vagnshajar därute så nu litar vi på er. Ska man slå till på en Senator? Har ni själv haft en? Hört något om dem?
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    coolt ... har aldrig hört om dem.... men själv är ja den svarta typen när det kommer till vanar....
    är det både sittdel och liggdel som kostar 3000:- eller bara liggdelen?
    om jag var dig skulle jag åka dit... provköra den kolla noa och se efter känna efter vad du tycker om den
  4. 2
    coolt ... har aldrig hört om dem.... men själv är ja den svarta typen när det kommer till vanar....
    är det både sittdel och liggdel som kostar 3000:- eller bara liggdelen?
    om jag var dig skulle jag åka dit... provköra den kolla noa och se efter känna efter vad du tycker om den
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Jag hade en liknande, inte samma märke men mycket lik, samma låga pris (lite lägre till och med)

    Jag/ vi var helnöjda med den!!!
    De kan vara lite tyngre än trendvagnarna och kanske inte lika hållbara som en brio men de håller för ett barn.
    Briovagnarna håller ju i 20 år!!

    Jag ska höra med min barnvagnstokiga kompis om just detta märke men jag tror att det är helt ok!!!

    Och visst är det tråkigt med alla "svenska" vagnar!?!?
    Samma med bilar! I andra länder finns allt i hundra färger men inte här hemma! Marin, brunt, grått, svart och rött (om man har tur)
  6. 3
    Jag hade en liknande, inte samma märke men mycket lik, samma låga pris (lite lägre till och med)

    Jag/ vi var helnöjda med den!!!
    De kan vara lite tyngre än trendvagnarna och kanske inte lika hållbara som en brio men de håller för ett barn.
    Briovagnarna håller ju i 20 år!!

    Jag ska höra med min barnvagnstokiga kompis om just detta märke men jag tror att det är helt ok!!!

    Och visst är det tråkigt med alla "svenska" vagnar!?!?
    Samma med bilar! I andra länder finns allt i hundra färger men inte här hemma! Marin, brunt, grått, svart och rött (om man har tur)
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    min urban jungle e inte tråkig .... och den är svart
    jag är suuper nöjd
  8. 4
    min urban jungle e inte tråkig .... och den är svart
    jag är suuper nöjd
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5
    Nä, inte för dig men det är tråkigt att man inte kan köpa en Urban Jungle i orange med röda blommor om man vill!

    Det tråkiga är att man inte får välja!
  10. 5
    Nä, inte för dig men det är tråkigt att man inte kan köpa en Urban Jungle i orange med röda blommor om man vill!

    Det tråkiga är att man inte får välja!
  11. Medlem sedan
    Jul 2009
    #6
    finns ju tygblommor som man stryker på.... finns massor med roliga motiv i olika färger....
    sedan finns det ju tyg färger så man kan göra sin vagn helt unik...
    visst ja håller med det borde finnas mera olika sorter.... men att tillvärka det kostar mer än vad de tjänar.. på dem...de flästa vill ju ha stilrena vagnar om jag förtått rätt... det säljer juh...men visst vore det ballt med en flower power "hippie vagn"
  12. 6
    finns ju tygblommor som man stryker på.... finns massor med roliga motiv i olika färger....
    sedan finns det ju tyg färger så man kan göra sin vagn helt unik...
    visst ja håller med det borde finnas mera olika sorter.... men att tillvärka det kostar mer än vad de tjänar.. på dem...de flästa vill ju ha stilrena vagnar om jag förtått rätt... det säljer juh...men visst vore det ballt med en flower power "hippie vagn"
  13. Medlem sedan
    Aug 2009
    #7
    Nej men hallå, du läser ju inte hela inläggen!

    Jag skriver ju att de finns i andra länder bara inte här!
    Med andra ord tillvekas vagnarna redan det är bara vi som är så tråkiga att vi inte importerar dem!!!

    Svenskar är tråkiga - fakrum.
    Men vi är bra på en himla massa andra sätt!
  14. 7
    Nej men hallå, du läser ju inte hela inläggen!

    Jag skriver ju att de finns i andra länder bara inte här!
    Med andra ord tillvekas vagnarna redan det är bara vi som är så tråkiga att vi inte importerar dem!!!

    Svenskar är tråkiga - fakrum.
    Men vi är bra på en himla massa andra sätt!
  15. Medlem sedan
    Jul 2009
    #8
    och därför får man ta saker i egna händer ... antingen åka iväg ock köpa en eller göra en själv
  16. 8
    och därför får man ta saker i egna händer ... antingen åka iväg ock köpa en eller göra en själv
  17. Medlem sedan
    Aug 2009
    #9
    Jag tror inte den blir fin om JAG gör den!!!

    Och ja, jag har importerat mina babysaker.
  18. 9
    Jag tror inte den blir fin om JAG gör den!!!

    Och ja, jag har importerat mina babysaker.
  19. Medlem sedan
    Jun 2009
    #10
    Vagnen finns både som duo och kombi. dessutom finns ett paket där även åkpåse, regnskydd, myggnät och bilbarnstol ingår för strax över 4.000! Det är tokbilligt, gå in och kolla på www.annaaxel.se Tyvärr kan jag inte åka och titta på vagnarna för butiken ligger i Tranås och om vi köper vagnen så är det via hemsidan.
  20. 10
    Vagnen finns både som duo och kombi. dessutom finns ett paket där även åkpåse, regnskydd, myggnät och bilbarnstol ingår för strax över 4.000! Det är tokbilligt, gå in och kolla på www.annaaxel.se Tyvärr kan jag inte åka och titta på vagnarna för butiken ligger i Tranås och om vi köper vagnen så är det via hemsidan.
  21. Medlem sedan
    Jun 2009
    #11

    Hackar inte på någons smak...

    Smaken är som baken, dvs. delad! Jag förstår dig, det var ju som jag skrev i mitt första inlägg. Jag vill ha något med klös i, för det är min smak, andra har annan smak. Tur att du gillar svart: Ibland önskar jag att jag var lite mer stilren, för då skulle det vara enklare att hitta den där vagnen.

    Samtidigt kan jag inte vara för galen heller nu när vi letar vagn... Jag har nämligen en supersnygg Emmaljunga original från 1979 som endast ett barn legat i, superfint skick! Den är varmt, mörkt olivgrön med en dekorpanel som är brun med vita små, små blommor (tusenskönor på typ två cm) på. Jag tycker den är jättefin (och jag har dessutom legat i den själv!). Sambon tycker dock den är ASFUL och totalvägrar.

    Vi ska alltså hitta en vagn i en rolig färg, men samtidigt inte tokrolig (vilket det hade blivit om jag valt själv).

    Det är hårt att kompromissa.
  22. 11
    Hackar inte på någons smak... Smaken är som baken, dvs. delad! Jag förstår dig, det var ju som jag skrev i mitt första inlägg. Jag vill ha något med klös i, för det är min smak, andra har annan smak. Tur att du gillar svart: Ibland önskar jag att jag var lite mer stilren, för då skulle det vara enklare att hitta den där vagnen.

    Samtidigt kan jag inte vara för galen heller nu när vi letar vagn... Jag har nämligen en supersnygg Emmaljunga original från 1979 som endast ett barn legat i, superfint skick! Den är varmt, mörkt olivgrön med en dekorpanel som är brun med vita små, små blommor (tusenskönor på typ två cm) på. Jag tycker den är jättefin (och jag har dessutom legat i den själv!). Sambon tycker dock den är ASFUL och totalvägrar.

    Vi ska alltså hitta en vagn i en rolig färg, men samtidigt inte tokrolig (vilket det hade blivit om jag valt själv).

    Det är hårt att kompromissa.
  23. Medlem sedan
    Jul 2009
    #12
    det e bra ... ofta mycket billigare också
  24. 12
    det e bra ... ofta mycket billigare också
  25. Medlem sedan
    Jul 2009
    #13
    jag såg en vagn i dalarna på loppis det var en SILVER CROWN från 70talet vit och blå påminner om en raggar bil i modellen... skitsnygg.... men dom ville ha 7000 för den och det är bara liggvagn
  26. 13
    jag såg en vagn i dalarna på loppis det var en SILVER CROWN från 70talet vit och blå påminner om en raggar bil i modellen... skitsnygg.... men dom ville ha 7000 för den och det är bara liggvagn
  27. Medlem sedan
    Jun 2009
    #14
    7000??? Då kanske jag sitter på en dyrgrip då. Ska nog prata med sambon ett varv till. Kanske det går att överyga honom
  28. 14
    7000??? Då kanske jag sitter på en dyrgrip då. Ska nog prata med sambon ett varv till. Kanske det går att överyga honom
  29. Medlem sedan
    Aug 2009
    #15

    En liten helgutflykt till Tranås kanske?

    Kul för hela familjen!!
  30. 15
    En liten helgutflykt till Tranås kanske?

    Kul för hela familjen!!
  31. Medlem sedan
    Jul 2009
    #16
    Det kanske du gör va rädd om den vagnen
    försökte hitta på internet silver crown baby carrier utan något bättre resultat... hade en sådan till sin första son min bror .... och hon sålde den efter honnom
    var av att ja brast ut VARFÖR SPARA DU DEN INTE... den var döööööläcker som en caddilac men 7000 om det inte va 7500 ... var för mycket för bara en liggvagn de pengarna har inte ja råd med
  32. 16
    Det kanske du gör va rädd om den vagnen
    försökte hitta på internet silver crown baby carrier utan något bättre resultat... hade en sådan till sin första son min bror .... och hon sålde den efter honnom
    var av att ja brast ut VARFÖR SPARA DU DEN INTE... den var döööööläcker som en caddilac men 7000 om det inte va 7500 ... var för mycket för bara en liggvagn de pengarna har inte ja råd med
  33. Medlem sedan
    Aug 2009
    #17
    Kan du inte vädja till hans ekonomiska sinne och få behålla vagnen du redan gillar?

    De killar jag känner är mer snåla än intresserade av barnvagnar...

    Hitta en tokdyr vagn att jämföra med!
  34. 17
    Kan du inte vädja till hans ekonomiska sinne och få behålla vagnen du redan gillar?

    De killar jag känner är mer snåla än intresserade av barnvagnar...

    Hitta en tokdyr vagn att jämföra med!
  35. Medlem sedan
    Jul 2009
    #18
    säg såhär du får välja antingen denna kult vagn som vi redan har ..... eller så vill jag ha denna van för 12000 kr
    och då får du betala.... det är det enda ja går med på säger du...
    och så fråar du honnom ... vem kommer att köra barnvagnen mäst det 1a året .....
    klart du ska bestämma villken vagn ni ska ha det e du som burit bäbisen all denna tid.... då har du rätten att bestämma också..*fniss*
  36. 18
    säg såhär du får välja antingen denna kult vagn som vi redan har ..... eller så vill jag ha denna van för 12000 kr
    och då får du betala.... det är det enda ja går med på säger du...
    och så fråar du honnom ... vem kommer att köra barnvagnen mäst det 1a året .....
    klart du ska bestämma villken vagn ni ska ha det e du som burit bäbisen all denna tid.... då har du rätten att bestämma också..*fniss*
  37. Medlem sedan
    Feb 2006
    #19
    är ovkså nyfiken, tycker dom är helläckra!! Vi är sugna på en riktigt färgsprakande
  38. 19
    är ovkså nyfiken, tycker dom är helläckra!! Vi är sugna på en riktigt färgsprakande
  39. Medlem sedan
    Jun 2009
    #20
    Nja, helgutflykt till Tranås från Luleå.... vet inte om jag är så gravidgalen ännu!
  40. 20
    Nja, helgutflykt till Tranås från Luleå.... vet inte om jag är så gravidgalen ännu!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Barnvagnsfynd!
    By Mran in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 23:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar