Förlossningsberättelse - lång
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Förlossningsberättelse - lång

    Jag skulle få en igångsättning på onsdagen (igår) och var helt säker på att inget skulle hända innan dess. Men vaknade vid 04 på söndagmorgon och gick upp och för jag var hungrig. Då började det rinna en brungul vätska, som jag förstod var vattnet. Skyndade mig att äta lite och väckte sambon. Packade ihop oss och åkte till förlossningen, var där 05.30. Hade inga värkar alls, men fick åka in direkt eftersom det var missfärgat. De bestämde sig för att sätta igång mig och satte in en slags tampong med värkstimulerande hormon kl 10.30, då var jag öppen 1,5 cm. Fick värkar som blev värre och värre. kl 15.00 undersöktes jag igen och fick beskedet att jag inte öppnat mig mer , dock mjuknat lite. 19.30 fick jag samma besked igen. De bestämde sig för att låta mig sova under natten, tog ut tampongen och gav mig smärtlindring och sömnmedicin. Skulle ge mig dropp dagen där på och om det inte hjälpte vid 16.00 så skulle de ta kejsarsnitt, sa de. Sov i alla fall 3-4 h den natten.

    Måndag morgon satte de in "igångsättningsdropp" kl 06.30. Värkarna blev mer intensiva. Efter ett tag kom de in och sänkte droppet (vilket inte kändes som någon lindring precis). När jag legat med värkar i två timmar kom barnmorska, läkare och någon till (?) in och sa att de ville avbryta. Detta för att barnet inte mådde bra när de drog på droppet för mycket och när de sänkte så hände det för lite och skulle bli för utdraget. De hade bestämt sig för att ta kejsarsnitt så snart min frukost hunnit sjunka undan. Jag blev både lättad och rädd. När de stängt av droppet hade jag fortfarande värkar, till ingen nytta, vilket kändes för jävligt, särskilt som min sambo hade packat ner min livräddare, tens-maskinen, och burit ner på BB redan.

    Jag var jätterädd när jag skulle snittas eftersom min erfarenhet från operationer var väldigt negativ och tårarna sprutade. Det hela gick väldigt snabbt och plötsligt hörde jag skrik. Jag låg och väntade på min inbillade blonda son och sen la de en mörkhårig ursöt flicka på mitt bröst och tårarna sprutade igen. JAG HAR FÅTT EN DOTTER var allt jag kunde tänka och efter några korta stunder med henne på bröstet så var jag tvungen att åka till intensivvårdsavdelning och låg sedan där ensam och bara fånlog - lyckligast i världen! Inget slår den känslan som de timmarna efter att hon kommit! Våran Astrid
  2. 1
    Förlossningsberättelse - lång Jag skulle få en igångsättning på onsdagen (igår) och var helt säker på att inget skulle hända innan dess. Men vaknade vid 04 på söndagmorgon och gick upp och för jag var hungrig. Då började det rinna en brungul vätska, som jag förstod var vattnet. Skyndade mig att äta lite och väckte sambon. Packade ihop oss och åkte till förlossningen, var där 05.30. Hade inga värkar alls, men fick åka in direkt eftersom det var missfärgat. De bestämde sig för att sätta igång mig och satte in en slags tampong med värkstimulerande hormon kl 10.30, då var jag öppen 1,5 cm. Fick värkar som blev värre och värre. kl 15.00 undersöktes jag igen och fick beskedet att jag inte öppnat mig mer , dock mjuknat lite. 19.30 fick jag samma besked igen. De bestämde sig för att låta mig sova under natten, tog ut tampongen och gav mig smärtlindring och sömnmedicin. Skulle ge mig dropp dagen där på och om det inte hjälpte vid 16.00 så skulle de ta kejsarsnitt, sa de. Sov i alla fall 3-4 h den natten.

    Måndag morgon satte de in "igångsättningsdropp" kl 06.30. Värkarna blev mer intensiva. Efter ett tag kom de in och sänkte droppet (vilket inte kändes som någon lindring precis). När jag legat med värkar i två timmar kom barnmorska, läkare och någon till (?) in och sa att de ville avbryta. Detta för att barnet inte mådde bra när de drog på droppet för mycket och när de sänkte så hände det för lite och skulle bli för utdraget. De hade bestämt sig för att ta kejsarsnitt så snart min frukost hunnit sjunka undan. Jag blev både lättad och rädd. När de stängt av droppet hade jag fortfarande värkar, till ingen nytta, vilket kändes för jävligt, särskilt som min sambo hade packat ner min livräddare, tens-maskinen, och burit ner på BB redan.

    Jag var jätterädd när jag skulle snittas eftersom min erfarenhet från operationer var väldigt negativ och tårarna sprutade. Det hela gick väldigt snabbt och plötsligt hörde jag skrik. Jag låg och väntade på min inbillade blonda son och sen la de en mörkhårig ursöt flicka på mitt bröst och tårarna sprutade igen. JAG HAR FÅTT EN DOTTER var allt jag kunde tänka och efter några korta stunder med henne på bröstet så var jag tvungen att åka till intensivvårdsavdelning och låg sedan där ensam och bara fånlog - lyckligast i världen! Inget slår den känslan som de timmarna efter att hon kommit! Våran Astrid
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Det är fantastiskt hur mycket man kan stå ut med när man väl har skrutten "i hamn" !! Ta igen dig ordentligt nu, och en förlossning är sällan lik en annan - tydligen ...
  4. 2
    Det är fantastiskt hur mycket man kan stå ut med när man väl har skrutten "i hamn" !! Ta igen dig ordentligt nu, och en förlossning är sällan lik en annan - tydligen ...
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    ooooo
    vad underbart!fick vår dotter på natten den 6 aug kl 0104.din berättelse känns så nära.
    återkommer med min om några dagar!
  6. 3
    ooooo
    vad underbart!fick vår dotter på natten den 6 aug kl 0104.din berättelse känns så nära.
    återkommer med min om några dagar!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Ojoj en sådan resa! Tur ändå att det finns moderna förlossnings vård och njuuuut nu av lilla Astrid!
    Kram!
  8. 4
    Ojoj en sådan resa! Tur ändå att det finns moderna förlossnings vård och njuuuut nu av lilla Astrid!
    Kram!

Liknande trådar

  1. Förlossningsberättelse (lång)
    By linden81 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-07, 12:36
  2. Förlossningsberättelse (lång)
    By Karin Lovisa in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 10:21
  3. FÖRLOSSNINGSBERÄTTELSE - lång
    By Björnunge in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-04-20, 20:50
  4. Förlossningsberättelse (LÅNG)
    By JCP i Schweiz in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 12:08
  5. Förlossningsberättelse! *lång*
    By mucksan in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 14:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar