Intimfråga....
_1001 Januaribarn
  1. Anonym
    #1

    Intimfråga....

    ..är lite feg och skriver anonymt just detta inlägg...

    Har mf i bagaget och har under denna graviditet haft en blödning, därför är jag super orolig att något ska gå fel...
    Detta har resulterat i att jag inte vågar ha sex med min man, jag vet att det inte borde vara någon fara.., men ändå..
    Som tur är har jag en förstående man som inte på något vis tjatar om att ha sex, man kan ju mysa till det på andra vis
    Men sedan jag fick pos gravtest 20 maj har vi inte haft ett "riktigt" samlag..
    Är jag helt galen eller??
  2. 1
    Intimfråga.... ..är lite feg och skriver anonymt just detta inlägg...

    Har mf i bagaget och har under denna graviditet haft en blödning, därför är jag super orolig att något ska gå fel...
    Detta har resulterat i att jag inte vågar ha sex med min man, jag vet att det inte borde vara någon fara.., men ändå..
    Som tur är har jag en förstående man som inte på något vis tjatar om att ha sex, man kan ju mysa till det på andra vis
    Men sedan jag fick pos gravtest 20 maj har vi inte haft ett "riktigt" samlag..
    Är jag helt galen eller??
  3. Medlem sedan
    Jul 2009
    #2
    nej du e inte galen!
    lyssna på din kropp och vad som känns bra för dig
    vissa blir jätte sexuella under graviditeten medans andra tappar lusten helt..
    gör det som känns bäst för dig *kram*
  4. 2
    nej du e inte galen!
    lyssna på din kropp och vad som känns bra för dig
    vissa blir jätte sexuella under graviditeten medans andra tappar lusten helt..
    gör det som känns bäst för dig *kram*
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Så klart att du inte är galen, vännen! Bara försiktig, och kanske mer försiktig än vad din kropp behöver. Men är man orolig så är det minsann inte lätt att rumla runt alldeles avslappnat!

    Låter som du har en fin och förstående man och det är ju jättebra. Så att du inte behöver vara både orolig och känna dig pressad av honom.

    Men kanske en BM skulle kunna säga om det finns anledning att "ligga lågt" (hö hö) eller om det är fritt fram ur ett medicinskt perspektiv. Så att du vet om det är lönt att jobba på den där oron eller inte. Det är ju ändå ett bra tag kvar, menar jag.
  6. 3
    Så klart att du inte är galen, vännen! Bara försiktig, och kanske mer försiktig än vad din kropp behöver. Men är man orolig så är det minsann inte lätt att rumla runt alldeles avslappnat!

    Låter som du har en fin och förstående man och det är ju jättebra. Så att du inte behöver vara både orolig och känna dig pressad av honom.

    Men kanske en BM skulle kunna säga om det finns anledning att "ligga lågt" (hö hö) eller om det är fritt fram ur ett medicinskt perspektiv. Så att du vet om det är lönt att jobba på den där oron eller inte. Det är ju ändå ett bra tag kvar, menar jag.
  7. Anonym
    #4

    Tack...

    ..gulliga tjejer för era svar...
    Ja , min är verkligen förstående och pressar mig inte ett dugg. Vilket gör det hela mkt lättare.
    kram på er och tack för att ni finns här så man kan ventilera sina tankar...
  8. 4
    Tack... ..gulliga tjejer för era svar...
    Ja , min är verkligen förstående och pressar mig inte ett dugg. Vilket gör det hela mkt lättare.
    kram på er och tack för att ni finns här så man kan ventilera sina tankar...
  9. Medlem sedan
    Dec 2008
    #5
    jag var likadan... vi hade inte sex förrän efter jag hade gått 12 fulla veckor (och lite till)... det kändes bra för mig och min man var också förstående... nu säger jag till honom att vara försiktig och det har gått alldeles utmärkt, så om inte din BM har något att invända så är det ju ingen fara... det är ju bara ens egna psyke som spelar roll i så fall och det måste ju också vara med om man ska kunna ha sex...
  10. 5
    jag var likadan... vi hade inte sex förrän efter jag hade gått 12 fulla veckor (och lite till)... det kändes bra för mig och min man var också förstående... nu säger jag till honom att vara försiktig och det har gått alldeles utmärkt, så om inte din BM har något att invända så är det ju ingen fara... det är ju bara ens egna psyke som spelar roll i så fall och det måste ju också vara med om man ska kunna ha sex...
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Man kan vara nära varandra på så många olika sätt som inte inkluderar penetrering:-)Absolut inget fel på dig, gör inte något som inte känns bra för dig (trots att jag är övertygad om att du inte kan skada bebisen genom att ha sex...)

    Här är det lite tvärtom, det är mannen som är obekväm och tror att något kan gå fel. Jag är inte särskilt sexsugen själv just nu, tur för oss...
  12. 6
    Man kan vara nära varandra på så många olika sätt som inte inkluderar penetrering:-)Absolut inget fel på dig, gör inte något som inte känns bra för dig (trots att jag är övertygad om att du inte kan skada bebisen genom att ha sex...)

    Här är det lite tvärtom, det är mannen som är obekväm och tror att något kan gå fel. Jag är inte särskilt sexsugen själv just nu, tur för oss...
  13. Medlem sedan
    Aug 2009
    #7
    Magiska vecka 12!

    Vi levde ocskå i celibat fram tills dess!
    Och vi har inte äns haft MF, vi blev bara nojjiga i alla fall!
    Men då var ju han med och nojjade så inte behövde jag ha dåligt samvete för det!

    Nu är sexbiten lite konstig för han slutar så fort han tycker att jag låter som jag fick ont eller han får för sig att jag rycker till.

    "hur är det gick det bra?!?"
    Får jag mest hela tiden. Så nu har vi nästan lagt ner det där...
  14. 7
    Magiska vecka 12!

    Vi levde ocskå i celibat fram tills dess!
    Och vi har inte äns haft MF, vi blev bara nojjiga i alla fall!
    Men då var ju han med och nojjade så inte behövde jag ha dåligt samvete för det!

    Nu är sexbiten lite konstig för han slutar så fort han tycker att jag låter som jag fick ont eller han får för sig att jag rycker till.

    "hur är det gick det bra?!?"
    Får jag mest hela tiden. Så nu har vi nästan lagt ner det där...

Liknande trådar

  1. Intimfråga
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 16:03
  2. Intimfråga
    By Plottis & tjejerna in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 15:57
  3. Intimfråga
    By **** in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 08:12
  4. Intimfråga
    By anonymt namn in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 21:33
  5. Intimfråga
    By Jeanette med Wille in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 09:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar