Försenad förlossningsberättelse
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Försenad förlossningsberättelse

    Vi hade ju fått två olika datum enl UL - det ena 20 juli och det andra 30 juli...
    När ingen bebis kommit 7 juli så var jag på besök hos bm och tanken var väl att jag skulle in för igångsättning efter det. Dels för att det var lite osäkert med datum (magen slutade växa lite väl tidigt) och dels för att bebis lågt högt upp/fullt rörlig och jag var stressad pga av det här med att ringa efter ambulansen om vattnet skulle gå - maken jobbade borta i veckorna och jag hade svårt att få barnvakt till våra andra fyra små under vardagarna. På sjukhuset sa de nej och jag fick åka hem igen med ny tid veckan därpå.

    På lördagskvällen 8 juli tittade jag och maken på en långfilm som slutade vid kl 23. Jag borstade tänderna och gick och la mig. En kort stund efter det ställde jag mig upp igen för att vifta bort en insekt och då kände jag att något började forsa utmed benen. Inte vatten - blod. Vi ringde efter ambulans och min mamma som turligt nog fanns på nära håll den kvällen kom samtidigt med två ambulanser. Maken fick inte följa med i ambulansen eftersom de då inte visste om barnet levde, så han fick köra i panik efter. In till sjukhuset där det bestämdes om akutsnitt. Jag tittade på klockan och den var 23.55 när jag rullades in för sövning. Vår son föddes 23.59!
    Moderkakan hade lossnat och det var ren tur att vi hann in i tid. Bebis var lite mindre än de andra vi fått (vi som trodde vi skulle få 6 kilos bebis med tanke på hur stor min livmoder var) men han mådde bra i alla fall.

    Jag hade aldrig trott att jag skulle gå över tiden - femte barnet och de andra har kommit tidigare och tidigare för varje gång. Men nu har vi honom här i alla fall. Namnet är inte bestämt ännu, men det lutar åt Ivar.
  2. 1
    Försenad förlossningsberättelse Vi hade ju fått två olika datum enl UL - det ena 20 juli och det andra 30 juli...
    När ingen bebis kommit 7 juli så var jag på besök hos bm och tanken var väl att jag skulle in för igångsättning efter det. Dels för att det var lite osäkert med datum (magen slutade växa lite väl tidigt) och dels för att bebis lågt högt upp/fullt rörlig och jag var stressad pga av det här med att ringa efter ambulansen om vattnet skulle gå - maken jobbade borta i veckorna och jag hade svårt att få barnvakt till våra andra fyra små under vardagarna. På sjukhuset sa de nej och jag fick åka hem igen med ny tid veckan därpå.

    På lördagskvällen 8 juli tittade jag och maken på en långfilm som slutade vid kl 23. Jag borstade tänderna och gick och la mig. En kort stund efter det ställde jag mig upp igen för att vifta bort en insekt och då kände jag att något började forsa utmed benen. Inte vatten - blod. Vi ringde efter ambulans och min mamma som turligt nog fanns på nära håll den kvällen kom samtidigt med två ambulanser. Maken fick inte följa med i ambulansen eftersom de då inte visste om barnet levde, så han fick köra i panik efter. In till sjukhuset där det bestämdes om akutsnitt. Jag tittade på klockan och den var 23.55 när jag rullades in för sövning. Vår son föddes 23.59!
    Moderkakan hade lossnat och det var ren tur att vi hann in i tid. Bebis var lite mindre än de andra vi fått (vi som trodde vi skulle få 6 kilos bebis med tanke på hur stor min livmoder var) men han mådde bra i alla fall.

    Jag hade aldrig trott att jag skulle gå över tiden - femte barnet och de andra har kommit tidigare och tidigare för varje gång. Men nu har vi honom här i alla fall. Namnet är inte bestämt ännu, men det lutar åt Ivar.
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    Vilken mardröm! Och vilken tur att din man var hemma och din mamma fanns i närheten. Oj, vad ni fått uppleva under den korta timmen.

    Skönt att allt slutade bra i alla fall. Grattis till er lilla kille!
  4. 2
    Vilken mardröm! Och vilken tur att din man var hemma och din mamma fanns i närheten. Oj, vad ni fått uppleva under den korta timmen.

    Skönt att allt slutade bra i alla fall. Grattis till er lilla kille!
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    grattis!!!!
    det är såå annorlunda att löäsa fb efter stt man varit med om dertta själv.

    känner med er.
    men slutet gott alltinfg gott
    fint med ivar!!!!!!!
  6. 3
    grattis!!!!
    det är såå annorlunda att löäsa fb efter stt man varit med om dertta själv.

    känner med er.
    men slutet gott alltinfg gott
    fint med ivar!!!!!!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Skönt att allt gick bra även om det inte är en sån förlossning man tänker sig precis.
  8. 4
    Skönt att allt gick bra även om det inte är en sån förlossning man tänker sig precis.

Liknande trådar

  1. Försenad äl:(
    By Lotta S med J in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 08:46
  2. Min mens är försenad!
    By Anonym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 06:58
  3. Försenad
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 17:00
  4. försenad fp....
    By madicken73 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 09:13
  5. Försenad ÄL
    By rosie in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 09:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar