I morgon börjar skolan...
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    I morgon börjar skolan...

    i alla fall här hos oss. Tänk att våra oktoberbarn börjar i ettan, det är ju helt galet! *s* Siri längtar verkligen jättemycket nu! Själv sitter jag här med ytterplaggsångest, jag vet inte vad jag ska satsa på för höst/vinterkläder till henne i år. Vi har en vinteroverall hon kan ha om det blir snö och smällkallt, men innan dess då?

    Funderar på en softshelljacka från Ellos tills vidare, den står emot fukt och vind och går att ha en fleecejacka under om det blir kallt. Någon med erfarenheter av softshelljackor som vet hur bra de är?
    Humla med Siri -02, Folke -05 och Elma född 8/1-10
    Kom ihåg... livet är för kort för att vara dammfritt!
  2. 1
    I morgon börjar skolan... i alla fall här hos oss. Tänk att våra oktoberbarn börjar i ettan, det är ju helt galet! *s* Siri längtar verkligen jättemycket nu! Själv sitter jag här med ytterplaggsångest, jag vet inte vad jag ska satsa på för höst/vinterkläder till henne i år. Vi har en vinteroverall hon kan ha om det blir snö och smällkallt, men innan dess då?

    Funderar på en softshelljacka från Ellos tills vidare, den står emot fukt och vind och går att ha en fleecejacka under om det blir kallt. Någon med erfarenheter av softshelljackor som vet hur bra de är?
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Skolan börjar på onsdag här så vi har två lediga dagar kvar. Ska nog inhandla lite saker någon dag, bla skor till gymnastiken.

    Hoppas att så mycket kläder som möjligt från förra året passar. Tycker det är jättesvårt att veta vad man ska köpa till kalla/blöta vintrar. Josefin hade en fleecebyxor och ett par överdragsbyxor i vintras som var bra och höll tätt. Tror jag hittat samma sort igen, det märker man när de provas antar jag. Jacka har jag inte kommit till än, måste inventera garderoberna tror jag. Misstänker att Jonatan har väldigt många jackor eftersom jag råkade köpa till honom innan jag kom på att han kan ha Josefins gamla...
  4. 2
    Skolan börjar på onsdag här så vi har två lediga dagar kvar. Ska nog inhandla lite saker någon dag, bla skor till gymnastiken.

    Hoppas att så mycket kläder som möjligt från förra året passar. Tycker det är jättesvårt att veta vad man ska köpa till kalla/blöta vintrar. Josefin hade en fleecebyxor och ett par överdragsbyxor i vintras som var bra och höll tätt. Tror jag hittat samma sort igen, det märker man när de provas antar jag. Jacka har jag inte kommit till än, måste inventera garderoberna tror jag. Misstänker att Jonatan har väldigt många jackor eftersom jag råkade köpa till honom innan jag kom på att han kan ha Josefins gamla...
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    Här börjas det fritis imorrn men skola på torsdag. Sista lediga dagen idag och Theodor verkar njuta av det genom att kura i soffan framför barntv. Låter honom göra det, att börja ettan är stort!

    Har faktiskt inte funderat ett endaste dugg på höstkläder och ännu mindre vinterkläder. Han har en jacka som jag tror funkar ett tag till, även med fleece under. Nytt regnställ fick han nyss och stövlar också. Min man har en softshelljacka som han är väldigt nöjd med, kanske får bli nåt sånt till sonen också...

    Nu ska jag försöka kicka igång mig själv så det blir nåt gjort här hemma.
  6. 3
    Här börjas det fritis imorrn men skola på torsdag. Sista lediga dagen idag och Theodor verkar njuta av det genom att kura i soffan framför barntv. Låter honom göra det, att börja ettan är stort!

    Har faktiskt inte funderat ett endaste dugg på höstkläder och ännu mindre vinterkläder. Han har en jacka som jag tror funkar ett tag till, även med fleece under. Nytt regnställ fick han nyss och stövlar också. Min man har en softshelljacka som han är väldigt nöjd med, kanske får bli nåt sånt till sonen också...

    Nu ska jag försöka kicka igång mig själv så det blir nåt gjort här hemma.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Oj, är du redan i vintergarderoben. Här är vi glada om det finns något som fungerar här och nu. Hoppas Siri var nöjd med de första skoldagarna. Olivia har inte varit så positiv (hade nog helst fortsatt förskoleklassen lite till) men har varit nöjd med dagen. Hon hade ju dessutom namnsdag idag, så det var extra kul.

    Hoppas din egen skolstart också varit bra.

    Kramis!
  8. 4
    Oj, är du redan i vintergarderoben. Här är vi glada om det finns något som fungerar här och nu. Hoppas Siri var nöjd med de första skoldagarna. Olivia har inte varit så positiv (hade nog helst fortsatt förskoleklassen lite till) men har varit nöjd med dagen. Hon hade ju dessutom namnsdag idag, så det var extra kul.

    Hoppas din egen skolstart också varit bra.

    Kramis!
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5
    HIHI ja här har jag redan shoppat vinterns outfit. Den har hängt i garderoben i två veckor snart. Det är väl i tidigaste laget men jag blev så förtjust i H&M s jacka + byxa som dom hade i katalogen. En grönrutig med svarta byxor till. Minsta strl var 134 och det är väl i största laget till Melle men han hinner säkert växa nån centimeter tills det är dags för snön ;-)
    Hösten är ju inte såå lång här så nån fleecejacka under den vanliga funkar ju bra här!

    Softshell jacka har jag inte testat men dom verkar ju bra,så det funkar säkert :-)
  10. 5
    HIHI ja här har jag redan shoppat vinterns outfit. Den har hängt i garderoben i två veckor snart. Det är väl i tidigaste laget men jag blev så förtjust i H&M s jacka + byxa som dom hade i katalogen. En grönrutig med svarta byxor till. Minsta strl var 134 och det är väl i största laget till Melle men han hinner säkert växa nån centimeter tills det är dags för snön ;-)
    Hösten är ju inte såå lång här så nån fleecejacka under den vanliga funkar ju bra här!

    Softshell jacka har jag inte testat men dom verkar ju bra,så det funkar säkert :-)

Liknande trådar

  1. när börjar skolan hos er ?
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 17:42
  2. Få 2:an när 1:an börjar skolan?
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 20:19
  3. Skolan när börjar
    By Gullan m 3 ungar in forum _95 Alla barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 21:47
  4. I morgon börjar skolan
    By kallo in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 22:45
  5. I morgon börjar jag skolan!
    By Bekka in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 16:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar