Nu spricker bubblan!
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    Nu spricker bubblan!

    Hej alla söta!
    Idag är sista dagen på min mammaledighet!
    Imorgon börjar Freja på dagis "på riktigt".

    Vi har haft en smärtfri inskolning på två veckor. Vi har verkligen fått ett superbra dagis. Och Frejas inskolningsfröken är toppen!

    vi mjukstartade med 1½ timme de första två dagarna, och sedan trappade vi upp tiden, för att på fredagen första veckan stanna och äta lunch tillsammans. sen på måndagen åt freja lunch själv utan mig, och på tisdag vinkade jag och Frejas pappa hejdå till henne vid dörren och gick hem, kom tillbaka efter lunch. Sen på onsdag-torsdag kom jag tillbaka efter lunch, och fanns i huset då Freja stannade för vilan, och i fredags stannade freja där själv från morgon o fram till efter mellis.

    Freja har knappt tid att säga hejdå till mig, och skiner som en sol, busar med barnen, bjuder på sig själv, charmar all personal och är sitt härliga jag!
    Känns verkligen toppen!

    Jag får en mjukstart på jobb, det är inte mycket konferenser bokade nästa vecka så jag tänkte jobba 6-14, och så lämnar Johan Freja vid 0750 och så hämtar jag henne efter vilan! Blir riktigt bra tror jag!

    Hoppas ni har det lika bra som vi har det!
    Kram Kim och Freja- som nu lämnar bubblan vi levt i sen den 25 april 08
  2. 1
    Nu spricker bubblan! Hej alla söta!
    Idag är sista dagen på min mammaledighet!
    Imorgon börjar Freja på dagis "på riktigt".

    Vi har haft en smärtfri inskolning på två veckor. Vi har verkligen fått ett superbra dagis. Och Frejas inskolningsfröken är toppen!

    vi mjukstartade med 1½ timme de första två dagarna, och sedan trappade vi upp tiden, för att på fredagen första veckan stanna och äta lunch tillsammans. sen på måndagen åt freja lunch själv utan mig, och på tisdag vinkade jag och Frejas pappa hejdå till henne vid dörren och gick hem, kom tillbaka efter lunch. Sen på onsdag-torsdag kom jag tillbaka efter lunch, och fanns i huset då Freja stannade för vilan, och i fredags stannade freja där själv från morgon o fram till efter mellis.

    Freja har knappt tid att säga hejdå till mig, och skiner som en sol, busar med barnen, bjuder på sig själv, charmar all personal och är sitt härliga jag!
    Känns verkligen toppen!

    Jag får en mjukstart på jobb, det är inte mycket konferenser bokade nästa vecka så jag tänkte jobba 6-14, och så lämnar Johan Freja vid 0750 och så hämtar jag henne efter vilan! Blir riktigt bra tror jag!

    Hoppas ni har det lika bra som vi har det!
    Kram Kim och Freja- som nu lämnar bubblan vi levt i sen den 25 april 08
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    välkommen ut!

    Jag började jobba halvtid i april, så jag har haft en halvsprucken bubbla. Dock spricker den helt på måndag när maken åker iväg och jag ska både lämna och hämta alla tre (har jobbat i en vecka nu). Ja, just måndagen lämnar maken, men sedan blir det jag i 1½ vecka . Första dagen vi ens lämnar L där (nix, dagis har inte ändrat sig) så jag hoppas verkligen att det fungerar för jag jobbar liksom 40 min därifrån (förbenade vägarbete!)
    Frejas inskolning verkade helt normal och vettig, skönt att det fungerat så bra!
  4. 2
    välkommen ut! Jag började jobba halvtid i april, så jag har haft en halvsprucken bubbla. Dock spricker den helt på måndag när maken åker iväg och jag ska både lämna och hämta alla tre (har jobbat i en vecka nu). Ja, just måndagen lämnar maken, men sedan blir det jag i 1½ vecka . Första dagen vi ens lämnar L där (nix, dagis har inte ändrat sig) så jag hoppas verkligen att det fungerar för jag jobbar liksom 40 min därifrån (förbenade vägarbete!)
    Frejas inskolning verkade helt normal och vettig, skönt att det fungerat så bra!
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    hej Kimzan! Ja nu kommer saker o ting i fatt en! Jag har lika bra upplevlese med Alexias inskolning.. ska jobba heltid tyvärr men så är det för många "intalar jag mig själv" från och med Måndag ska hon gå heltid på dagis... Varma kramar sissi
  6. 3
    hej Kimzan! Ja nu kommer saker o ting i fatt en! Jag har lika bra upplevlese med Alexias inskolning.. ska jobba heltid tyvärr men så är det för många "intalar jag mig själv" från och med Måndag ska hon gå heltid på dagis... Varma kramar sissi
  7. Medlem sedan
    Nov 2007
    #4
    Freja går också heltid... denna veckan har det dock varit lyxigt för både mig o Freja då jag har slutat kl 14 mån-tors och idag kl 12. Mjukstart är skönt! Men den 31 aug tar det full fart på jobb o då hämtar jag henne inte förräns kl 1530, tidigast.... så du har rätt... "så är det för många". kram kram
  8. 4
    Freja går också heltid... denna veckan har det dock varit lyxigt för både mig o Freja då jag har slutat kl 14 mån-tors och idag kl 12. Mjukstart är skönt! Men den 31 aug tar det full fart på jobb o då hämtar jag henne inte förräns kl 1530, tidigast.... så du har rätt... "så är det för många". kram kram

Liknande trådar

  1. Jag spricker!
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-06-30, 09:02
  2. Nu spricker bubblan!
    By Malmborg in forum _0806 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 15:01
  3. Jahapp! Spricker bubblan nu alltså?
    By Misell in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 20:16
  4. Nu spricker bubblan
    By ♥Helena♥ in forum Bebissnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 11:19
  5. jag spricker
    By phio in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 16:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar