Ta med urinprov!?
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2009
    #1

    Ta med urinprov!?

    Vi ska på inskrivning hos barnmorskan i veckan och det står att man ska ta med sig urinprov. Någon som kan tipsa om vad man tar med sig det i?
    Tack!
    maria
  2. 1
    Ta med urinprov!? Vi ska på inskrivning hos barnmorskan i veckan och det står att man ska ta med sig urinprov. Någon som kan tipsa om vad man tar med sig det i?
    Tack!
    maria
  3. Bling bf 1/4
    #2
    Va?!? Kan du inte kiss när du är där??
  4. 2
    Va?!? Kan du inte kiss när du är där??
  5. Medlem sedan
    Feb 2009
    #3
    Tydligen inte. Det står tydligt att glöm inte att ta med urinprov. Antar att de ska ha morgonurin? Tycker också det verkar krångligt.
  6. 3
    Tydligen inte. Det står tydligt att glöm inte att ta med urinprov. Antar att de ska ha morgonurin? Tycker också det verkar krångligt.
  7. Annanym
    #4
    Om det är inskrivning vet jag att de på vissa orter tar ett gravtest även då...

    Har jag dock aldrig behövt göra.

    En glasburk kanske?
  8. 4
    Om det är inskrivning vet jag att de på vissa orter tar ett gravtest även då...

    Har jag dock aldrig behövt göra.

    En glasburk kanske?
  9. BLING bf 1/4
    #5
    Hm... någon liten glasburk med lock?
    Eller om du har möjlighet att åka förbi och hämta upp kissburk på MVC eller vårdcentral?
  10. 5
    Hm... någon liten glasburk med lock?
    Eller om du har möjlighet att åka förbi och hämta upp kissburk på MVC eller vårdcentral?
  11. 4:an & 5:an på gång!
    #6
    På Apoteket kan man få/köpa sådana där små burkar som man brukar lämna urinprov i.

    Kul med inskrivning!
  12. 6
    På Apoteket kan man få/köpa sådana där små burkar som man brukar lämna urinprov i.

    Kul med inskrivning!
  13. Medlem sedan
    Aug 2009
    #7
    Jag behövde inte lämna urinprov, gjorde inget test där alls. Har däremot gjort tre(!) hemma.

    Om det kniper så kan du ta en liten sillburk eller dyl. i glas och "värma" ur bakterierna i ugnen på 100 grader så har du en helt steril burk.

    Lycka till på mötet!
  14. 7
    Jag behövde inte lämna urinprov, gjorde inget test där alls. Har däremot gjort tre(!) hemma.

    Om det kniper så kan du ta en liten sillburk eller dyl. i glas och "värma" ur bakterierna i ugnen på 100 grader så har du en helt steril burk.

    Lycka till på mötet!
  15. Medlem sedan
    Sep 2007
    #8
    när jag var på hälsokontroll och fick alla papper så fick jag med mig 1 provrör där jag skulle ha med mig urinprov till inskrivningen. De kanske bara har glömt att ge dig det..
  16. 8
    när jag var på hälsokontroll och fick alla papper så fick jag med mig 1 provrör där jag skulle ha med mig urinprov till inskrivningen. De kanske bara har glömt att ge dig det..
  17. Medlem sedan
    Nov 2007
    #9
    Hej!
    På vissa MVC så gör dom gravtest när man kommer på inskrivning. För att vara på säkra sidan så vill dom ha morgonurin eftersom den innehåller "starkare bevis på graviditeten" + att man är frisk.
    Apoteket säljer alt. ger bort provrör.
    Lycka till!
  18. 9
    Hej!
    På vissa MVC så gör dom gravtest när man kommer på inskrivning. För att vara på säkra sidan så vill dom ha morgonurin eftersom den innehåller "starkare bevis på graviditeten" + att man är frisk.
    Apoteket säljer alt. ger bort provrör.
    Lycka till!
  19. Medlem sedan
    Feb 2009
    #10
    Tack alla!
    Jag frågade på apoteket och de hade dem bakom disken, fråga mig inte varför, och kostade 12 kr. Så nu vet ni det om ni behöver!
    maria
  20. 10
    Tack alla!
    Jag frågade på apoteket och de hade dem bakom disken, fråga mig inte varför, och kostade 12 kr. Så nu vet ni det om ni behöver!
    maria

Liknande trådar

  1. Urinprov
    By Bissen in forum _0906 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 17:20
  2. Urinprov!?
    By Sase in forum _0807 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 22:26
  3. Urinprov
    By Tsarbabe in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 09:28
  4. Urinprov
    By Pia Bf 19/9 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 19:10
  5. Urinprov
    By asa81 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 15:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar