de e kärlek banne mej...
Många barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    de e kärlek banne mej...

    Nu är det verkligen på riktigt!!!
    I dag var vi på rutin ultraljudet och det ligger verkligen en liten krabat där inne!

    Magen har blivit rund så alla kan se, sparkar gör den...
    Men jag har ändå inte vågat tro på att det kan få vara så fantastiskt,
    Vi som trodde oss vara klara vid tre barn, nu ändå får fem underbara knottar!

    Känner sådan oerhörd lycka och kärlek, vill ta hela världen i famn!!
    Inne i sina små sängar ligger alla våra juveler o sover..
    gubben renoverar köket ...(inte så dumt de heller)
    och jag vill bara skrika jihuuu!!!!
    "Det finns så få viktiga saker i livet ... det gäller bara att skilja dem ifrån mängden..."
  2. 1
    de e kärlek banne mej... Nu är det verkligen på riktigt!!!
    I dag var vi på rutin ultraljudet och det ligger verkligen en liten krabat där inne!

    Magen har blivit rund så alla kan se, sparkar gör den...
    Men jag har ändå inte vågat tro på att det kan få vara så fantastiskt,
    Vi som trodde oss vara klara vid tre barn, nu ändå får fem underbara knottar!

    Känner sådan oerhörd lycka och kärlek, vill ta hela världen i famn!!
    Inne i sina små sängar ligger alla våra juveler o sover..
    gubben renoverar köket ...(inte så dumt de heller)
    och jag vill bara skrika jihuuu!!!!
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Vilket härligt inlägg

    Vad fint du delar med dig! Nu blev jag också på bra humör.
  4. 2
    Vilket härligt inlägg Vad fint du delar med dig! Nu blev jag också på bra humör.
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Visst är det härligt att få se de små vid ultraljudet! Blir så mkt verkligare då

    Ja jag kan knappt heller fatta att vi snart är fembarnsföräldrar

    Hur gamla är era fyra och vad är det för kön? Tog ni reda på vad det är för kön på bebisen?

    kram
  6. 3
    Visst är det härligt att få se de små vid ultraljudet! Blir så mkt verkligare då

    Ja jag kan knappt heller fatta att vi snart är fembarnsföräldrar

    Hur gamla är era fyra och vad är det för kön? Tog ni reda på vad det är för kön på bebisen?

    kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Vi har P7 P5 F4 och en liten kille på 10 månader!
    Med fjärde tog vi reda på könet på barnmorskekliniken i Göteborg. Inte för att det var så viktigt med vad för typ av kön bebben hade utan mer av nyfikna skäl!
    Men hjälp så mysigt det var och vad tydligt man såg!
    Vi kommer att göra det igen bara för att få vara med om detta en gång till!
    Sedan tyckte jag att det peppade mig på förlossningen då det kändes mer personligt när jag visste att det var en liten kille jag skulle föda!
    Hur har ni gjort?
  8. 4
    Vi har P7 P5 F4 och en liten kille på 10 månader!
    Med fjärde tog vi reda på könet på barnmorskekliniken i Göteborg. Inte för att det var så viktigt med vad för typ av kön bebben hade utan mer av nyfikna skäl!
    Men hjälp så mysigt det var och vad tydligt man såg!
    Vi kommer att göra det igen bara för att få vara med om detta en gång till!
    Sedan tyckte jag att det peppade mig på förlossningen då det kändes mer personligt när jag visste att det var en liten kille jag skulle föda!
    Hur har ni gjort?
  9. Anonym längtare...
    #5
    Oj så härligt det låter. Själv har jag bara fyra, funderar på en femma, önskar att jag kunde skriva ditt inlägg men är nog lite rädd för det okända, rädd för att ta mig vatten över huvudet och inte räcka till.

    Vi har det ju så underbart just nu, tänk om en femma blir för mycket? Mina barn är ung som dina i ålder = små!!

    Blir otroligt inspirerad och glad av ditt inlägg.
    Känner bara lycka och kärlek!

    Kanske vågar jag också.

    Tack!
  10. 5
    Oj så härligt det låter. Själv har jag bara fyra, funderar på en femma, önskar att jag kunde skriva ditt inlägg men är nog lite rädd för det okända, rädd för att ta mig vatten över huvudet och inte räcka till.

    Vi har det ju så underbart just nu, tänk om en femma blir för mycket? Mina barn är ung som dina i ålder = små!!

    Blir otroligt inspirerad och glad av ditt inlägg.
    Känner bara lycka och kärlek!

    Kanske vågar jag också.

    Tack!
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Grattis!! Låter härligt, önskar dig en fin graviditet.
    Själv är jag gravid med mitt sjunde barn, kommer i mitten av november. Mina övriga barn är mellan 17-3½ år.
  12. 6
    Grattis!! Låter härligt, önskar dig en fin graviditet.
    Själv är jag gravid med mitt sjunde barn, kommer i mitten av november. Mina övriga barn är mellan 17-3½ år.
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7
    Ibland så känner jag att jag inte räcker till, det skall jag inte säga annat.
    MEN då försöker jag tänka på för vem eller vad jag inte räcker till för!( då får tvätten ligga en dag..)
    Med barnen föds det dåliga samvetet men det tror jag oxå är nyttigt!
    För man tar sig tid att tänka på hur fort tiden går och hur viktig tiden verkligen är!
    Det är inte så att jag inte tvättar, städar och lagar mat men mycket går på rutin och fungerar utmärkt tillsammans med barnen!
    Det finns ju många med mycket fler barn än vi.. =)
    Dessutom har barnen bestämt att vi skall ha fem av varje .. fem killar och fem tjejer.. ha ha.
    Fråga e om dom verkligen skall få bestämma detta.*s*
    Hoppas du kommer på hur du skall välja!
    Barn e alltid lycka oavsett! Kram
  14. 7
    Ibland så känner jag att jag inte räcker till, det skall jag inte säga annat.
    MEN då försöker jag tänka på för vem eller vad jag inte räcker till för!( då får tvätten ligga en dag..)
    Med barnen föds det dåliga samvetet men det tror jag oxå är nyttigt!
    För man tar sig tid att tänka på hur fort tiden går och hur viktig tiden verkligen är!
    Det är inte så att jag inte tvättar, städar och lagar mat men mycket går på rutin och fungerar utmärkt tillsammans med barnen!
    Det finns ju många med mycket fler barn än vi.. =)
    Dessutom har barnen bestämt att vi skall ha fem av varje .. fem killar och fem tjejer.. ha ha.
    Fråga e om dom verkligen skall få bestämma detta.*s*
    Hoppas du kommer på hur du skall välja!
    Barn e alltid lycka oavsett! Kram
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8
    Åhh wow ! så roligt! Grattis!
    Får jag fråga?! Visste du att du ville ha fler barn hela tiden eller har ditt bebissug(barnsug kommit och gått?
    Jag funderar på det i bland.. om jag tillhör nån sort som inte kan tappa suget på fler barn? Kan man bli mätt i hjärtat, om du förstår vad jag menar?
    Inte för att du måste vara klar<utan jag tänker för egen del! =)
  16. 8
    Åhh wow ! så roligt! Grattis!
    Får jag fråga?! Visste du att du ville ha fler barn hela tiden eller har ditt bebissug(barnsug kommit och gått?
    Jag funderar på det i bland.. om jag tillhör nån sort som inte kan tappa suget på fler barn? Kan man bli mätt i hjärtat, om du förstår vad jag menar?
    Inte för att du måste vara klar<utan jag tänker för egen del! =)
  17. Medlem sedan
    Aug 2007
    #9
    Vi har bara döttrar så när vi väntade 4:an (en liten hoppsan) orkade jag inte höra alla spekulationer och vid FVP tog vi reda på att det var en tjej till och det var så skönt att kunna avfärda alla spekulationer och direkt kunna tala om att det var en fjärde tjej vi väntade.

    Denna gången är barnet planerat och blir också vårt sista barn så jag ville att det skulle bli en sista överraskning så därför har vi inte tagit reda på könet...MEN...jag är ändå övertygad om att det är en tjej till

    Allting känns som tidigare graviditeter och magen ser likadan ut så därför tror jag på en tjej till. Känns helt fantastiskt att vi "antagligen" kommer bli föräldrar till fem tjejer
  18. 9
    Vi har bara döttrar så när vi väntade 4:an (en liten hoppsan) orkade jag inte höra alla spekulationer och vid FVP tog vi reda på att det var en tjej till och det var så skönt att kunna avfärda alla spekulationer och direkt kunna tala om att det var en fjärde tjej vi väntade.

    Denna gången är barnet planerat och blir också vårt sista barn så jag ville att det skulle bli en sista överraskning så därför har vi inte tagit reda på könet...MEN...jag är ändå övertygad om att det är en tjej till

    Allting känns som tidigare graviditeter och magen ser likadan ut så därför tror jag på en tjej till. Känns helt fantastiskt att vi "antagligen" kommer bli föräldrar till fem tjejer
  19. Medlem sedan
    Aug 2009
    #10
    Hej!

    Har fem härliga ungar mellan 18 år och 10 månader. Jag ska inte ha fler (pallar inte att va gravid igen...), men känner vemod ibland. Bebissug har kommit och gått tidigare, men nu har jag bestämt mig. Försöker njuta så mkt det går av min lilla älskling (och de andra också såklart, men de är inte riktigt bebisar ju...), och det funkar rätt bra. Men ja vet ju inte hur det känns om nåt år eller tre.... ,-)
  20. 10
    Hej!

    Har fem härliga ungar mellan 18 år och 10 månader. Jag ska inte ha fler (pallar inte att va gravid igen...), men känner vemod ibland. Bebissug har kommit och gått tidigare, men nu har jag bestämt mig. Försöker njuta så mkt det går av min lilla älskling (och de andra också såklart, men de är inte riktigt bebisar ju...), och det funkar rätt bra. Men ja vet ju inte hur det känns om nåt år eller tre.... ,-)
  21. Medlem sedan
    Jan 2008
    #11
    Hi Hi .. näe.. de klart!
    Men då har du kontroll över bebissuget ett tag iaf! *s*
  22. 11
    Hi Hi .. näe.. de klart!
    Men då har du kontroll över bebissuget ett tag iaf! *s*
  23. Medlem sedan
    Jan 2006
    #12
    Härligt!
  24. 12
    Härligt!
  25. en flicka till
    #13
    Härligt att läsa! Vi väntar också femman, makens sjunde.
  26. 13
    Härligt att läsa! Vi väntar också femman, makens sjunde.
  27. en flicka till
    #14
    Vi har också en 7-,5- och 4-åring
  28. 14
    Vi har också en 7-,5- och 4-åring
  29. Medlem sedan
    Oct 2001
    #15
    När mina 4 första kom, då ville jag ha barnen tätt och har en make som inte motsatt sig det heller. När 4-an föddes fick jag livmoderinflamation och en stor bebis som borde ha fått tillägg direkt men bvc propagera bara för ammning annars skulle han skrika än mer, då var jag trött.... . Sen blev det inga fler barn på 4½ år innan suget på en sista 5-a satte in, kände mig nöjd men blev oplanerat gravid och fick missfall nör 5-an var 2 år. Blev då sugen på en 6-a, så när 5-an var 3½ år fick vi en planerad 6-a. Nu blev jag oplanerat gravid med en 7-a, känns härligt o bra. Enda smolket är att min familj är så emot att vi skaffar fler barn, vet inte om det är avudsjuka som ligger bakom eller vad för dom har inte haft lika lätt att bli gravida och jag vet att min äldsta systerdotter vill ha barn men fick missfall och dom upptäckte livmodercancer och nu vet dom inte om hon kommer kunna få fler barn.
    Själv har jag sen jag var liten alltid sagt att minst 5-6 barn skulle jag vilja ha, annars skulle det kännas tråkigt! Jag känner mig nöjd med barnen nu, kommer inte skaffa fler planerad barn. Kanske jag velat ha fler om folk i min omgivning vore mer positiva.
  30. 15
    När mina 4 första kom, då ville jag ha barnen tätt och har en make som inte motsatt sig det heller. När 4-an föddes fick jag livmoderinflamation och en stor bebis som borde ha fått tillägg direkt men bvc propagera bara för ammning annars skulle han skrika än mer, då var jag trött.... . Sen blev det inga fler barn på 4½ år innan suget på en sista 5-a satte in, kände mig nöjd men blev oplanerat gravid och fick missfall nör 5-an var 2 år. Blev då sugen på en 6-a, så när 5-an var 3½ år fick vi en planerad 6-a. Nu blev jag oplanerat gravid med en 7-a, känns härligt o bra. Enda smolket är att min familj är så emot att vi skaffar fler barn, vet inte om det är avudsjuka som ligger bakom eller vad för dom har inte haft lika lätt att bli gravida och jag vet att min äldsta systerdotter vill ha barn men fick missfall och dom upptäckte livmodercancer och nu vet dom inte om hon kommer kunna få fler barn.
    Själv har jag sen jag var liten alltid sagt att minst 5-6 barn skulle jag vilja ha, annars skulle det kännas tråkigt! Jag känner mig nöjd med barnen nu, kommer inte skaffa fler planerad barn. Kanske jag velat ha fler om folk i min omgivning vore mer positiva.

Liknande trådar

  1. Alltså gammal kärlek och ung kärlek
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 22:45
  2. Nu har nog banne mig....
    By Ziggy in forum Sport
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 15:45
  3. Banne mej!
    By Tjockmorsa in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 12:15
  4. Det börjar verka kärlek banne mig!
    By CexVa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 20:36
  5. Banne mig!
    By -ME- in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 21:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar