Första dagen på förskolan avklarad
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Första dagen på förskolan avklarad

    Puh - vi har tagit oss igenom första dagen på förskolan och för Franca gick det hur bra som helst , det enda var att hon inte alls ville sova redan kl 11.30 ( hon brukar somna först vid 12.30 hemma) och inte alls var förtjust i grönsakssoppan till lunch , en prickig korv macka gick ner iaf
    Här är det inskolning i 3 dagar med en av föräldrarna och sedan är man "standby" i ca 2 veckor

    Själv kändes det väldigt märkligt...som att vara med mitt i "Bolibompa " ett par timmar
    Här ( stockholm ) får vi 30 timmar i veckan på förskolan när man är föräldrarledig så vi kommer att köra så även nu i början ( hade fått heltid tom bf men det känns som om det är lika bra att köra på så här och inte behöva ändra rutinerna om ca en månad )

    Bra personal , 3 st på 14 barn och i Francas grupp är det hälften nya och hälften gamla barn så det känns som en bra mix. I morgon är det pappa Johans tur och jag har redan spetsat in mig på ett par sköna timmar i sängen i morgon fm.....gäller att passa på nu innan dygnet inte kommer att bestå mycket mer än av amning
  2. 1
    Första dagen på förskolan avklarad Puh - vi har tagit oss igenom första dagen på förskolan och för Franca gick det hur bra som helst , det enda var att hon inte alls ville sova redan kl 11.30 ( hon brukar somna först vid 12.30 hemma) och inte alls var förtjust i grönsakssoppan till lunch , en prickig korv macka gick ner iaf
    Här är det inskolning i 3 dagar med en av föräldrarna och sedan är man "standby" i ca 2 veckor

    Själv kändes det väldigt märkligt...som att vara med mitt i "Bolibompa " ett par timmar
    Här ( stockholm ) får vi 30 timmar i veckan på förskolan när man är föräldrarledig så vi kommer att köra så även nu i början ( hade fått heltid tom bf men det känns som om det är lika bra att köra på så här och inte behöva ändra rutinerna om ca en månad )

    Bra personal , 3 st på 14 barn och i Francas grupp är det hälften nya och hälften gamla barn så det känns som en bra mix. I morgon är det pappa Johans tur och jag har redan spetsat in mig på ett par sköna timmar i sängen i morgon fm.....gäller att passa på nu innan dygnet inte kommer att bestå mycket mer än av amning
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Vad skönt att första dagen gick bra! Hoppas att det fortsatt så med. Jakob gillade inte heller soppan när han fick den första gången. Kanske för att man inte har det så ofta hemma? Inte vi i alla fall.
  4. 2
    Vad skönt att första dagen gick bra! Hoppas att det fortsatt så med. Jakob gillade inte heller soppan när han fick den första gången. Kanske för att man inte har det så ofta hemma? Inte vi i alla fall.

Liknande trådar

  1. Första dagen avklarad!
    By marilen in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 10:48
  2. Första dagen avklarad
    By solrosmamman in forum _0905 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 21:07
  3. Första dagen på förskolan...
    By Ronja31 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 22:08
  4. Första dagen avklarad!
    By spinucklan in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 21:23
  5. Första dagen avklarad!
    By ~Milla~ in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 18:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar