överdragsbyxor ??
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    överdragsbyxor ??

    Jag behöver ett par överdragsbyxor till Wilja. Inte vanliga galonbyxor. Tänkte mer på dagar det inte regnar, men när man inte vill att hon ska "skita ner" sina kläder. att ha på dagis när dom är ute. Så man kan ha strumpbyxor o klänning nån dag exempel.
    missförstå mig rätt, smuts är bra (smygreklam) men man vill inte alltid förstöra kläderna och Wilja har mest bara fina kläder.
    TIPS ?

    Tack !
  2. 1
    överdragsbyxor ?? Jag behöver ett par överdragsbyxor till Wilja. Inte vanliga galonbyxor. Tänkte mer på dagar det inte regnar, men när man inte vill att hon ska "skita ner" sina kläder. att ha på dagis när dom är ute. Så man kan ha strumpbyxor o klänning nån dag exempel.
    missförstå mig rätt, smuts är bra (smygreklam) men man vill inte alltid förstöra kläderna och Wilja har mest bara fina kläder.
    TIPS ?

    Tack !
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Skalkläder är toppen

    Det finns lite varstans, kolla efter begagnade POP på tex Tradera. De kläderna är inte fodrade och av sådant material att man kan torka av dem med en fuktig trasa etc när de blir sandiga. När det blir kallare kan man komplettera med en fleecebyxa under så håller de sig varma! Till skillnad fr galon etc andas materialet så det inte blir svettigt och läbbigt + att de håller även för regniga dagar.
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  4. 2
    Skalkläder är toppen Det finns lite varstans, kolla efter begagnade POP på tex Tradera. De kläderna är inte fodrade och av sådant material att man kan torka av dem med en fuktig trasa etc när de blir sandiga. När det blir kallare kan man komplettera med en fleecebyxa under så håller de sig varma! Till skillnad fr galon etc andas materialet så det inte blir svettigt och läbbigt + att de håller även för regniga dagar.
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    tack. jag kan ej tradera, men i vilka butiker finns dom ?
  6. 3
    tack. jag kan ej tradera, men i vilka butiker finns dom ?
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Tradera är lätt!

    Det finns köp-skola!

    Annars finns dom bla på POP men jag är säker på att alla som säljer barnkläder har någon sorts skalkläder.
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  8. 4
    Tradera är lätt! Det finns köp-skola!

    Annars finns dom bla på POP men jag är säker på att alla som säljer barnkläder har någon sorts skalkläder.
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    hm ska man våga sin in i den djungeln
    lite tips kanske ?
  10. 5
    hm ska man våga sin in i den djungeln
    lite tips kanske ?
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Sitter precis och tankar upp

    en massa auktioner så jag hinner inte nu. Men kolla här: http://www.tradera.com/help/BuyHub.aspx?NodeID=6280

    Vilken strl har W på byxor?
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  12. 6
    Sitter precis och tankar upp en massa auktioner så jag hinner inte nu. Men kolla här: http://www.tradera.com/help/BuyHub.aspx?NodeID=6280

    Vilken strl har W på byxor?
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Jag köpte ett par för 149 kr på Lindex för några dagar sedan. Ofodrade. Verkade helt ok. Svarta. Sen när det blir kallare kan man ju komplettera med fleece under.
  14. 7
    Jag köpte ett par för 149 kr på Lindex för några dagar sedan. Ofodrade. Verkade helt ok. Svarta. Sen när det blir kallare kan man ju komplettera med fleece under.
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Här är dom jag köpte: http://www.lindex.com/se/Product/Pro...111370;1357363

    Finns fodrade också på samma ställe för 199 kr.
  16. 8
    Här är dom jag köpte: http://www.lindex.com/se/Product/Pro...111370;1357363

    Finns fodrade också på samma ställe för 199 kr.
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    hon kan ha 86-92 i tights. 80 på "vanliga" byxor.
  18. 9
    hon kan ha 86-92 i tights. 80 på "vanliga" byxor.
  19. Medlem sedan
    Nov 2008
    #10
    Fina. Tack för tips. och ett bra pris.
  20. 10
    Fina. Tack för tips. och ett bra pris.
  21. Medlem sedan
    Jan 2007
    #11
    Jag har oxå dom från Lindex marinblå, svarta och röda fanns det.Eftersom Olle mest kryper är det kanon att ha på dagis i sandlådan så slipper man skita ner och förstöra vanliga kläderna.
  22. 11
    Jag har oxå dom från Lindex marinblå, svarta och röda fanns det.Eftersom Olle mest kryper är det kanon att ha på dagis i sandlådan så slipper man skita ner och förstöra vanliga kläderna.
  23. Medlem sedan
    Apr 2004
    #12
    Jag köpte ett par för 149 kr på Lindex för några dagar sedan. Ofodrade. Verkade helt ok. Svarta. Sen när det blir kallare kan man ju komplettera med fleece under.
    Är de vattentäta? dvs om man åker en rutchkana som är lite blöt eller sitter på en blöt gunga?
    Jannice m Nathalie (040908) & Liam (080722)
  24. 12
    Jag köpte ett par för 149 kr på Lindex för några dagar sedan. Ofodrade. Verkade helt ok. Svarta. Sen när det blir kallare kan man ju komplettera med fleece under.
    Är de vattentäta? dvs om man åker en rutchkana som är lite blöt eller sitter på en blöt gunga?
  25. Medlem sedan
    Jan 2008
    #13
    Hittade på en second hand butik igår, ett par nike med tunt foder, 40:-. Blir kanon för skitiga lekar.
    Har annat regnställ och POP's skalkläder oxå.
  26. 13
    Hittade på en second hand butik igår, ett par nike med tunt foder, 40:-. Blir kanon för skitiga lekar.
    Har annat regnställ och POP's skalkläder oxå.
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14
    Jag har ju inte testat dem än men de borde väl vara det, eller vattenavvisande i allafall. Vill man ha helt 100% vattentätt får man använda galonbyxor tror jag.
  28. 14
    Jag har ju inte testat dem än men de borde väl vara det, eller vattenavvisande i allafall. Vill man ha helt 100% vattentätt får man använda galonbyxor tror jag.
  29. Medlem sedan
    Sep 2002
    #15

    Nix

    Polarn o pyret, Molo och fler andra också har vattentäta byxor som andas, dvs inte galon.
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  30. 15
    Nix Polarn o pyret, Molo och fler andra också har vattentäta byxor som andas, dvs inte galon.

Liknande trådar

  1. Överdragsbyxor
    By soffijoh in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 08:15
  2. Överdragsbyxor?
    By Notte m tjejer in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 08:53
  3. Hms överdragsbyxor?
    By Minama in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 12:15
  4. Överdragsbyxor
    By Vilse i Pannkakan!? in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 18:35
  5. vem har överdragsbyxor med fot?
    By pia5 in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 13:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar