Sambon har en tid nu tyckt att det är dags att skaffa barn, med tanke på att man inte blir yngre direkt. Jag har alltid tjatat innan, ibland på skoj ibland med allvar, men då har det inte varit rätt tillfälle med studier, ekonomi, arbetslöshet, nyanställning etc. Men nu, nu finns inte några egentliga hinder. Vikten för min del är väl det största problemet, men jag känner mig inte så överviktig som jag är på vågen, så blir man gravid så blir man, kroppen säger ju själv ifrån om det skulle vara så.

Alltså, barnverkstad började vi med den första augusti, men med en menscykel som inte är av denna värld när det kommer till regelbundenhet - ena månaden på 41 dagar, nästa på 23 - så visade det sig att vi började för sent... :-( Vi trodde då att vi var på väg in i den fertila perioden, och verkligen såg fram emot det faktum att det faktisk kunde hända just då att vi skulle bli gravida! Ett stort bakslag (även om man alltid lever med vetskapen att det sällan händer på en gång) - ville så gärna ha en liten aprilbebis... :-(

Men men, nu är det ny cykel och om denna är på 23 dagar också (vilket jag betvivlar - inte kommer den att vara så snäll att den är regelbunden, och till råga på allt också kort, om man nu skulle behöva försöka månad efter månad), så har min fertial period varit under helgen med sista fertil dag igår. I alla fall enligt ägglossningskalendern här på siten, men det var liksom dags direkt efter mensen, så vi höll nästan på att missa den - hemska tanke! Men vi fick då till det vid flera tillfällen :-), så vi håller alla tummar och tår för att det gått vägen. Kommer att fortsätta att mysa varannan dag ändå en tid framöver, eftersom det är omöjligt att veta hur min kropp tänker...

Hoppas, hoppas, hoppas att någon liten har hittat rätt och bestämmer sig för att vilja stanna kvar i magen. "Det blir en liten majblomma istället" som min älskling tröstade mig med vid mensen som kom sist. Så jag håller tummarna, hoppas, och längtar. Men det är lååånga dagar fram till det att mensen förväntas dyka upp. Trodde nog inte att man kunde längta till det. ;-) Enligt ägglossningskalendern är BIM den 31/8. Men det mest trista är den obefintliga vetskapen om när den faktiskt beräknas komma, med denna dumma oregelbundna cykel jag har! Den 31:a är inte ett säkert kort, kan vara veckor ifrån det. Jag vill ha ett datum att se fram emot, att äntligen få testa...

Hå hå ja ja, blev långt det här. Men med andra ord - jag hoppas innerligt, så innerligt, att få vara en del av just den här ankomsgruppen! :-)