31147kr i räkningar denna månad =(
_0807 Julibarn
  1. Anonym idag
    #1

    31147kr i räkningar denna månad =(

    Det låter väl skoj! Läste lite snabbt i en tråd längre ned att " de i storstäder" tjänar mer pengar. MEN, vi har nog mer utgifter också, dvs vi som bor inne i storstaden. En lägenhet kostar som billigast ca 27000kr/kvm (en normal 3a på 80kvm hamnar alltså över 2 miljoner), ännu närmare city kostar det det dubbla..... Så nä, det går inte att skylla på de få extra tusenlapparna man tjänar per månad i storstaden för de ryker lika fort i räkningar. Som sagt, vi hade dyra räkningar denna månad men jag har ändå stor lust att vara hemma minst 1år till, det finns ju något som kallas vårdbidrag tror jag. Ligger väl på 3000kr/månad =)
  2. 1
    31147kr i räkningar denna månad =( Det låter väl skoj! Läste lite snabbt i en tråd längre ned att " de i storstäder" tjänar mer pengar. MEN, vi har nog mer utgifter också, dvs vi som bor inne i storstaden. En lägenhet kostar som billigast ca 27000kr/kvm (en normal 3a på 80kvm hamnar alltså över 2 miljoner), ännu närmare city kostar det det dubbla..... Så nä, det går inte att skylla på de få extra tusenlapparna man tjänar per månad i storstaden för de ryker lika fort i räkningar. Som sagt, vi hade dyra räkningar denna månad men jag har ändå stor lust att vara hemma minst 1år till, det finns ju något som kallas vårdbidrag tror jag. Ligger väl på 3000kr/månad =)
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Vårdbidraget finns bara i vissa kommuner.
  4. 2
    Vårdbidraget finns bara i vissa kommuner.
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    vi har vårdbidrag, men skulle aldrig gå runt på de :/ tyvärr !
  6. 3
    vi har vårdbidrag, men skulle aldrig gå runt på de :/ tyvärr !
  7. Anonym
    #4
    Men allt är ju relativt!
    Hur mycket räkningar man har säger ju inget alls om hur mycket pengar man tjänar!
    När vi båda jobbar får vi ut mellan 25-30 000/mån tillsammans. Våra räkningar när det är de jobbigaste månaderna kan landa runt 18-20 000!
    Ni kan ju föreställa er hur det är när en av oss då är föräldraledig!!!!!
    Räkningarna kommer ju ändå...
  8. 4
    Men allt är ju relativt!
    Hur mycket räkningar man har säger ju inget alls om hur mycket pengar man tjänar!
    När vi båda jobbar får vi ut mellan 25-30 000/mån tillsammans. Våra räkningar när det är de jobbigaste månaderna kan landa runt 18-20 000!
    Ni kan ju föreställa er hur det är när en av oss då är föräldraledig!!!!!
    Räkningarna kommer ju ändå...
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5
    Personligen förstår jag inte vad storstad vs småstad har i diskussionen alls att göra. Det är ju bara en av jättemånga faktorer som gör att vi alla har olika situationer ekonomiskt sett.
  10. 5
    Personligen förstår jag inte vad storstad vs småstad har i diskussionen alls att göra. Det är ju bara en av jättemånga faktorer som gör att vi alla har olika situationer ekonomiskt sett.
  11. trådstartare
    #6
    när båda jobbar får vi ut ca 37000kr efter skatt, nu när jag är mammaledig får vi ca 26000kr. våra räkningar är aldrig mindre än 22000kr/månad, sen tillkommer mat, hygien, blöjor, bensin osv
  12. 6
    när båda jobbar får vi ut ca 37000kr efter skatt, nu när jag är mammaledig får vi ca 26000kr. våra räkningar är aldrig mindre än 22000kr/månad, sen tillkommer mat, hygien, blöjor, bensin osv

Liknande trådar

  1. Noll räkningar, papperfakturor denna mån
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 19:55
  2. Våra räkningar en månad är
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 17:29
  3. Denna månad är vi
    By mamma mys in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 22:08
  4. Hur många räkningar per månad?
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 22:11
  5. Varför kom alla räkningar denna månad...
    By -Helena m AoM- in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 13:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar