Sova på dagen/huvudvärk
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Sova på dagen/huvudvärk

    Undrar om era 2 åringar fortfarande sover på dagarna?
    Mira går på dagis mellan 7-16 och hon får sova 40 min annars så somnar hon på soffan vid halv 6.

    På helgerna klarar hon av att vara vaken hela dagen, somnar då vid 19:30.
    Ska man kanske sluta med att sova på dagarna nu när hon är så pass stor?

    Hur vanligt är det med huvudvärk på dom här små? Mira kan få sprängande huvudvärk som gör att hon gråter, har hört att det finns barn migrän men hur vet man att dom har det?

    Annars så lever livet med oss,storasyskonen har börjat i skolan idag 1:an, 8:an och 9:an
    Barn tänker inte på den tid som gått eller den tid som kommer. De njuter ögonblicket, vilket få av oss gör
  2. 1
    Sova på dagen/huvudvärk Undrar om era 2 åringar fortfarande sover på dagarna?
    Mira går på dagis mellan 7-16 och hon får sova 40 min annars så somnar hon på soffan vid halv 6.

    På helgerna klarar hon av att vara vaken hela dagen, somnar då vid 19:30.
    Ska man kanske sluta med att sova på dagarna nu när hon är så pass stor?

    Hur vanligt är det med huvudvärk på dom här små? Mira kan få sprängande huvudvärk som gör att hon gråter, har hört att det finns barn migrän men hur vet man att dom har det?

    Annars så lever livet med oss,storasyskonen har börjat i skolan idag 1:an, 8:an och 9:an
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Moa sover alltid minst en timme på dagis,det behöver hon. då somnar hon ca 20 på kvällen. är hon ledig kan hon sova ännu längre på dagen,men oftast ca 40 min.
    huvudvärken vet jag tyvärr inget om, men det låter jobbigt
  4. 2
    Moa sover alltid minst en timme på dagis,det behöver hon. då somnar hon ca 20 på kvällen. är hon ledig kan hon sova ännu längre på dagen,men oftast ca 40 min.
    huvudvärken vet jag tyvärr inget om, men det låter jobbigt
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3

    Huvudvärken

    hade jag kollat upp direkt hos en läkare. Kanske inte bara hos vårdcentralen utan på barnkliniken. En pojke här där vi bor hade klagat på huvudvärk och det kom med jämna mellanrum och han var ledsen. Så dom åkte in med honom akut. Det visade sig att den vätskan som finns runt lilla hjärnan inte kunde komma förbi som den skulle, där var för trångt. Så dom fick op honom.

    Hannes sover middag fortfarande. Ca 1 timme. Får se hur det blir nu när han börjar på dagis, håller på att inskola honom nu.
    Elin med E,H&A
  6. 3
    Huvudvärken hade jag kollat upp direkt hos en läkare. Kanske inte bara hos vårdcentralen utan på barnkliniken. En pojke här där vi bor hade klagat på huvudvärk och det kom med jämna mellanrum och han var ledsen. Så dom åkte in med honom akut. Det visade sig att den vätskan som finns runt lilla hjärnan inte kunde komma förbi som den skulle, där var för trångt. Så dom fick op honom.

    Hannes sover middag fortfarande. Ca 1 timme. Får se hur det blir nu när han börjar på dagis, håller på att inskola honom nu.
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Lilltjoppan sover sällan på dagen nu, bara om vi åker bil och hon somnar på vägen. Detta är dock ganska nytt, för två veckor sedan sov hon fortfarande ca 1,5h per dag. Jag gissar att hon kommer börja sova på dagis igen då hon börjar där nästaq vecka.

    Huvudvärken vet jag inget om, stackars Mira!
  8. 4
    Lilltjoppan sover sällan på dagen nu, bara om vi åker bil och hon somnar på vägen. Detta är dock ganska nytt, för två veckor sedan sov hon fortfarande ca 1,5h per dag. Jag gissar att hon kommer börja sova på dagis igen då hon börjar där nästaq vecka.

    Huvudvärken vet jag inget om, stackars Mira!
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Mattias sover inte middag, fick lov att slut med det så vi aldrig fick han i säng på kvällen. Okej han kan somna i bilen, men de går ju nästan inte å undvika om man åker långt.
  10. 5
    Mattias sover inte middag, fick lov att slut med det så vi aldrig fick han i säng på kvällen. Okej han kan somna i bilen, men de går ju nästan inte å undvika om man åker långt.
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    I dag börjar våra i skolan. Sommaren är över och löven har börjat gulna....
    Nisse sover nästan varje dag middag men är då uppe toksent i stället, svår sits. Bara att vänta att den går över. Försöker hålla honom vaken men då slocknar han kl 17 och vaknar 23 så lika bra att han får sova vid 14-15 i stället. Helst innan tycker vi vuxna, men då är han inte nog sömnig.

    Jag har aldrig hört honom klaga över huvudvärk.
    Benvärk däremot säger han då och då att han har.
  12. 6
    I dag börjar våra i skolan. Sommaren är över och löven har börjat gulna....
    Nisse sover nästan varje dag middag men är då uppe toksent i stället, svår sits. Bara att vänta att den går över. Försöker hålla honom vaken men då slocknar han kl 17 och vaknar 23 så lika bra att han får sova vid 14-15 i stället. Helst innan tycker vi vuxna, men då är han inte nog sömnig.

    Jag har aldrig hört honom klaga över huvudvärk.
    Benvärk däremot säger han då och då att han har.

Liknande trådar

  1. Tredje dagen med konstig huvudvärk...
    By Therese & 3 små barn in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-04-14, 19:00
  2. Huvudvärk hela dagen
    By *CuP* in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 08:42
  3. Sova på dagen?
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 09:31
  4. Huvudvärk 5'e dagen!
    By Charley in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 21:11
  5. Dagen efter *lätt huvudvärk*
    By •Milou• in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 10:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar