Födelsedagspresent
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Födelsedagspresent

    Nu börjar det dra ihop sig till födelsedagar igen!
    (förutom för Viggo då som har klarat av 3-årsdagen för länge sen)

    Vad ska ni köpa / önska för presenter till era små treåringar?
  2. 1
    Födelsedagspresent Nu börjar det dra ihop sig till födelsedagar igen!
    (förutom för Viggo då som har klarat av 3-årsdagen för länge sen)

    Vad ska ni köpa / önska för presenter till era små treåringar?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Vincent önskar sig följande:
    En jättestor Blixten
    Ett sjörövarskepp
    Lego (duplo)
    En egen resväska

    ... det är alltså vad han har kommit på själv. Vi funderar även på utklädningskläder, en sjörövarhatt med papegoja på (i filt, från Kalikå) och Pippi-kläder. Från farmor och farfar önskar vi oss nog vinteroverall, vi har ingen i rätt storlek och vi har insett att Vincent sliter lite mer (för att underdriva) på sina kläder än vad storasyster gjorde så han lär behöva en rejäl overall.
  4. 2
    Vincent önskar sig följande:
    En jättestor Blixten
    Ett sjörövarskepp
    Lego (duplo)
    En egen resväska

    ... det är alltså vad han har kommit på själv. Vi funderar även på utklädningskläder, en sjörövarhatt med papegoja på (i filt, från Kalikå) och Pippi-kläder. Från farmor och farfar önskar vi oss nog vinteroverall, vi har ingen i rätt storlek och vi har insett att Vincent sliter lite mer (för att underdriva) på sina kläder än vad storasyster gjorde så han lär behöva en rejäl overall.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Utklädningskläder var en bra idé. Nån form av prinskläder borde gå att hitta va?
    Nu för tiden går han ständigt runt med en liten filt som mantel, storasysters prinsesskrona som prinskrona och förstås svärdet nedstucket i kalsonglinningen. Också käpphästen mellan benen förstås
  6. 3
    Utklädningskläder var en bra idé. Nån form av prinskläder borde gå att hitta va?
    Nu för tiden går han ständigt runt med en liten filt som mantel, storasysters prinsesskrona som prinskrona och förstås svärdet nedstucket i kalsonglinningen. Också käpphästen mellan benen förstås
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Det finns jättefina prins- och riddarkläder på just Kalikå (Skanstull). Jag gillar att allt är mjukt och fint, till exempel riddarhjälmar i sammet och silverglittertyg. Mjuka (stoppade) svärd har de också. Den där leksaksaffären som ligger bredvid LekIt i Sickla har också fina utklädningskläder men jag undrar om inte de är dyrare?
  8. 4
    Det finns jättefina prins- och riddarkläder på just Kalikå (Skanstull). Jag gillar att allt är mjukt och fint, till exempel riddarhjälmar i sammet och silverglittertyg. Mjuka (stoppade) svärd har de också. Den där leksaksaffären som ligger bredvid LekIt i Sickla har också fina utklädningskläder men jag undrar om inte de är dyrare?
  9. Medlem sedan
    Mar 2006
    #5
    skruttan önskar sig ett paraply har vi kommit fram till, så det kommer hon få av farmor.
    För övrigt har vi föreslagit:
    en väska + necessär att ha när hon är borta utan mor&far.
    badleksaker + badskum (nu när vi blivit med badkar )
    formar/verktyg till play dough
    spel från 3 år

    av mig ska hon få en låda med utklädningssaker, inte nåot speciellt tema på kläderna utan sånt smått och gott som jag samlat på mig under åren (en sån som jag som älskar att klä ut mig har lite i gömmorna...)
  10. 5
    skruttan önskar sig ett paraply har vi kommit fram till, så det kommer hon få av farmor.
    För övrigt har vi föreslagit:
    en väska + necessär att ha när hon är borta utan mor&far.
    badleksaker + badskum (nu när vi blivit med badkar )
    formar/verktyg till play dough
    spel från 3 år

    av mig ska hon få en låda med utklädningssaker, inte nåot speciellt tema på kläderna utan sånt smått och gott som jag samlat på mig under åren (en sån som jag som älskar att klä ut mig har lite i gömmorna...)
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    kom på en sak till, det blir DVD-boxen med saltkråkan-filmerna också, vi behöver ett alternativ till Emil som vi börjar kunna utantill nu
  12. 6
    kom på en sak till, det blir DVD-boxen med saltkråkan-filmerna också, vi behöver ett alternativ till Emil som vi börjar kunna utantill nu

Liknande trådar

  1. Födelsedagspresent?
    By m.aria in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 18:23
  2. Vad ge i födelsedagspresent?
    By nikki73 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 17:34
  3. *ot* födelsedagspresent
    By ellem in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 20:49
  4. Födelsedagspresent
    By Neba in forum _0405 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 23:20
  5. födelsedagspresent..
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 09:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar