Fixerad och långt ner men ändå rörlig?
_0909 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2008
    #1

    Fixerad och långt ner men ändå rörlig?

    Ja jag förstår verkligen inte hur det här hänger ihop.. När vi var hos Läkaren förra veckan (första kontrollen sen vi kom till Nordamerika) så fattade både jag och sambon att läkaren sa att bebisen var fixerad och låg långt ner - Hon pratade om att det var delvis därför det gick fortare andra förlossningen pga att bebisarna redan har åkt ner en bra bit - så det kan vi nog inte ha miss uppfattat?.

    Men vi var inte helt 100 på vad hon menade egentligen.. Och nu rör sig bebisen hejvilt från "sida till sida" med rumpan åt höger och vänster (hoppas jag så att det inte är huvudet som har kommit uppåt!!!)

    Men om bebisen var så långt ner och fixerad som hon sa - Kan bebisen verkligen röra på sig så mycket då? Eller förstod vi helt enkelt inte vad hon sa? Ska inte till läkaren igen förän den 25.. Långt kvar.. *suck*
    Kram
  2. 1
    Fixerad och långt ner men ändå rörlig? Ja jag förstår verkligen inte hur det här hänger ihop.. När vi var hos Läkaren förra veckan (första kontrollen sen vi kom till Nordamerika) så fattade både jag och sambon att läkaren sa att bebisen var fixerad och låg långt ner - Hon pratade om att det var delvis därför det gick fortare andra förlossningen pga att bebisarna redan har åkt ner en bra bit - så det kan vi nog inte ha miss uppfattat?.

    Men vi var inte helt 100 på vad hon menade egentligen.. Och nu rör sig bebisen hejvilt från "sida till sida" med rumpan åt höger och vänster (hoppas jag så att det inte är huvudet som har kommit uppåt!!!)

    Men om bebisen var så långt ner och fixerad som hon sa - Kan bebisen verkligen röra på sig så mycket då? Eller förstod vi helt enkelt inte vad hon sa? Ska inte till läkaren igen förän den 25.. Långt kvar.. *suck*
    Kram
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Jag undrar detsamma! Jag frågade barnmorskan igår, och hon sa att det var en sak som hon själv undrat massor över och diskuterat med kollegorna i oändlighet men inte kommit fram till något...

    Min är nämligen fixerad men växlar hejvilt mellan att ligga med ryggen åt höger och åt vänster. Knäppt.
  4. 2
    Jag undrar detsamma! Jag frågade barnmorskan igår, och hon sa att det var en sak som hon själv undrat massor över och diskuterat med kollegorna i oändlighet men inte kommit fram till något...

    Min är nämligen fixerad men växlar hejvilt mellan att ligga med ryggen åt höger och åt vänster. Knäppt.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Vet inte hur mycket jag ljuger nu, men jag tycker mig minnas att jag har hört nånstans att bebisarna kan göra så som ni beskriver, fast de är fixerade. Ta mig inte helt på allvar, för jag kan som sagt ha fel, men det känns så bekant när jag läser vad ni skriver...
  6. 3
    Vet inte hur mycket jag ljuger nu, men jag tycker mig minnas att jag har hört nånstans att bebisarna kan göra så som ni beskriver, fast de är fixerade. Ta mig inte helt på allvar, för jag kan som sagt ha fel, men det känns så bekant när jag läser vad ni skriver...
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Ja uppenbarligen kan de ju det. Eller så har jag en uggla i magen.
  8. 4
    Ja uppenbarligen kan de ju det. Eller så har jag en uggla i magen.
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    Min bebis är också fixerad och långt ner men rör sig hit och dit. Ena gången med ryggen åt höger och andra gången med ryggen åt vänster.
    Jag frågade min barnmorska om det och hon beskrev det som att även om huvudet sitter fast så kan ju ändå kroppen vrida och vända sig hit och dit. Och sedan när bebisen föds så snurras ju huvudet också runt och djupare ner.
  10. 5
    Min bebis är också fixerad och långt ner men rör sig hit och dit. Ena gången med ryggen åt höger och andra gången med ryggen åt vänster.
    Jag frågade min barnmorska om det och hon beskrev det som att även om huvudet sitter fast så kan ju ändå kroppen vrida och vända sig hit och dit. Och sedan när bebisen föds så snurras ju huvudet också runt och djupare ner.
  11. Medlem sedan
    Feb 2009
    #6
    Min är också fixerad men rör sig en hel del ändå. Jag tror det är normalt, har visserligen inte frågat direkt men har påpekat att ibland sparkar den rejält och ibland känner jag ingenting. Barnmorskan tyckte inte det lät konstigt, annars hade hon nog reagerat.
  12. 6
    Min är också fixerad men rör sig en hel del ändå. Jag tror det är normalt, har visserligen inte frågat direkt men har påpekat att ibland sparkar den rejält och ibland känner jag ingenting. Barnmorskan tyckte inte det lät konstigt, annars hade hon nog reagerat.
  13. Medlem sedan
    Dec 2008
    #7
    Va skönt att höra att det inte är bara min lill* som grejar fast h*n ska vara fixerad Och om inte ens BM vet så känns det som att det att dags att släppa det

    Tack för ditt svar!!
  14. 7
    Va skönt att höra att det inte är bara min lill* som grejar fast h*n ska vara fixerad Och om inte ens BM vet så känns det som att det att dags att släppa det

    Tack för ditt svar!!
  15. Medlem sedan
    Dec 2008
    #8
    Låter väldigt obekvämt för de små där inne Ska bli så härligt att snart få träffas på riktigt Tack för ditt svar, Känns mycket bättre när man får höra att det att samma för andra!
  16. 8
    Låter väldigt obekvämt för de små där inne Ska bli så härligt att snart få träffas på riktigt Tack för ditt svar, Känns mycket bättre när man får höra att det att samma för andra!
  17. Medlem sedan
    Dec 2008
    #9
    Ja det skulle hon naturligtvis ha gjort... Likadant här att sparkarna känns mer eller mindre beroende på hur den lill* ligger. Ligger bebisen åt höger kommer riktiga fotbolls sparkar titt som tätt medans om h*n ligger med ryggen åt vänster så känner jag knäppt något..
    Tack för ditt svar!!
  18. 9
    Ja det skulle hon naturligtvis ha gjort... Likadant här att sparkarna känns mer eller mindre beroende på hur den lill* ligger. Ligger bebisen åt höger kommer riktiga fotbolls sparkar titt som tätt medans om h*n ligger med ryggen åt vänster så känner jag knäppt något..
    Tack för ditt svar!!
  19. Medlem sedan
    Aug 2008
    #10
    Samma här. Varit fixerad länge och ligger låååångt ner. Men vänder sig gör han ofta. Jag föredrar att ha ryggen på höger sida, gör så förbaskat ont när han har rumpan på vänster. Men han verkar inte har några preferenser utan växlar vilt.
    Tre söner födda 02, 05, 09. Gravid med BF 120619.
  20. 10
    Samma här. Varit fixerad länge och ligger låååångt ner. Men vänder sig gör han ofta. Jag föredrar att ha ryggen på höger sida, gör så förbaskat ont när han har rumpan på vänster. Men han verkar inte har några preferenser utan växlar vilt.
  21. Medlem sedan
    Jan 2009
    #11
    Jag tänker att det är huvudet som är still fast om någon håller fast huvudet och så på en själv så kan man ju fortfarande röra rumpan...*ler' eller tänker jag helt fel...*ler*
  22. 11
    Jag tänker att det är huvudet som är still fast om någon håller fast huvudet och så på en själv så kan man ju fortfarande röra rumpan...*ler' eller tänker jag helt fel...*ler*
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12
    Hmm..ja det där är lite oklart tycker jag också. Hon BM häromdagen funderade vi på om bebisen kunde vara fixerad eller ruckbar. Men eftersom jag vet att den byter sida då och då konstaterade hon att den omöjligt kan vara fixerad, och mycket riktigt. Den ligger rörligt nu, så jag ska m a o lägga mig platt ifall vattnet skulle gå...
  24. 12
    Hmm..ja det där är lite oklart tycker jag också. Hon BM häromdagen funderade vi på om bebisen kunde vara fixerad eller ruckbar. Men eftersom jag vet att den byter sida då och då konstaterade hon att den omöjligt kan vara fixerad, och mycket riktigt. Den ligger rörligt nu, så jag ska m a o lägga mig platt ifall vattnet skulle gå...
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13

    Det behöver man inte göra hos oss!

    Min bebis är rörlig och jag frågade om just det - vad ska jag göra om vattnet går. Ingenting särskilt blev svaret. Huvudet lär sjunka då och risk för att navelsträngen faller fram finns inte, enligt min barnmorska. Annat är läget om barnet ligger i säte. Rumpan täpper inte till lika bra som huvudet nämligen. Intressant att man kan få så olika rekommendationer!
  26. 13
    Det behöver man inte göra hos oss! Min bebis är rörlig och jag frågade om just det - vad ska jag göra om vattnet går. Ingenting särskilt blev svaret. Huvudet lär sjunka då och risk för att navelsträngen faller fram finns inte, enligt min barnmorska. Annat är läget om barnet ligger i säte. Rumpan täpper inte till lika bra som huvudet nämligen. Intressant att man kan få så olika rekommendationer!
  27. Medlem sedan
    Aug 2009
    #14
    det rådet har jag också fått om vattnet går. Min är inte heller fixerad
  28. 14
    det rådet har jag också fått om vattnet går. Min är inte heller fixerad

Liknande trådar

  1. rörlig, ruckbar, fixerad?
    By NeasMamma in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 09:59
  2. Rörlig/Fixerad etc
    By alissa in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 08:41
  3. rörlig-ruckbar-fixerad ??
    By Lotta bf 7/9 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 11:13
  4. ruckbar/fixerad/rörlig ?
    By Åsa m F-04+bf2/3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 13:40
  5. Fixerad och sen rörlig igen... : (
    By Karima m.G-02,E-03,bf31/1 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 17:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar