Amning och nattsömn
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2008
    #1

    Amning och nattsömn

    Ni som har slutat amma - tycker ni barnen sover bättre på natten efter det? Är lite i valet och kvalet angående amningen. Samtidigt tycker jag att det är ett enkelt sätt att få L att snabbt somna om på natten (hon sover i vår säng) för visst är det väl så att de flesta barn som inte ammar också vaknar till på natten? Inte att de behöver mat men kanske lite klapp på ryggen eller en sång?
  2. 1
    Amning och nattsömn Ni som har slutat amma - tycker ni barnen sover bättre på natten efter det? Är lite i valet och kvalet angående amningen. Samtidigt tycker jag att det är ett enkelt sätt att få L att snabbt somna om på natten (hon sover i vår säng) för visst är det väl så att de flesta barn som inte ammar också vaknar till på natten? Inte att de behöver mat men kanske lite klapp på ryggen eller en sång?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Jag tror det är väldigt individuellt men för oss blev amningsslutet också slutet på mat på natten (efter en övergångsperiod på någon vecka då hon åt välling på natten) och nu vaknar hon oftast 1 gång/natt då hon får komma över i vår säng. Sen kan hon visserligen gnälla och vrida sig och vara allmänt stökig på natten ibland men jag tror att hon sover då egentligen.
  4. 2
    Jag tror det är väldigt individuellt men för oss blev amningsslutet också slutet på mat på natten (efter en övergångsperiod på någon vecka då hon åt välling på natten) och nu vaknar hon oftast 1 gång/natt då hon får komma över i vår säng. Sen kan hon visserligen gnälla och vrida sig och vara allmänt stökig på natten ibland men jag tror att hon sover då egentligen.
  5. Medlem sedan
    Jun 2008
    #3
    Hm, ja det låter ju ungefär som Liv. Det jobbiga är ju de nätter då hon sover riktigt dåligt och att sambon har svårt att hjälpa till (han är ju pappaledig). Eftersom L inte förstår sig på nappflaska har jag känslan av att det får bli amning eller ingenting...
  6. 3
    Hm, ja det låter ju ungefär som Liv. Det jobbiga är ju de nätter då hon sover riktigt dåligt och att sambon har svårt att hjälpa till (han är ju pappaledig). Eftersom L inte förstår sig på nappflaska har jag känslan av att det får bli amning eller ingenting...

Liknande trådar

  1. Amning och nattsömn
    By Borebus in forum Bebissnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 18:48
  2. Nattsömn
    By längtan in forum _0706 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 14:02
  3. Nattsömn, amning mm
    By Kristina med 3 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 09:12
  4. Nattsömn/amning
    By pertta in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 10:18
  5. Amning och nattsömn
    By Hibiskus_m_3 in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 15:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar