Aktiviteter i höst? - Sidan 2
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #21

    De fick lapp från skolan

    Det heter "Stråklek" och verkar vara ganska mycket fokus på fiol, vad jag förstår. Han tycker att det är jättekul. Jag har en gammal fiol, som min farfar har byggt. Funderar på att stränga om den. Tydligen bor musikläraren granne med oss och har "hotat" med att komma och titta på fiolen. Vi som bor i flyttkartongerna sedan flytten för två år sedan - kanske en god anledning att skärpa till sig
  2. 21
    De fick lapp från skolan Det heter "Stråklek" och verkar vara ganska mycket fokus på fiol, vad jag förstår. Han tycker att det är jättekul. Jag har en gammal fiol, som min farfar har byggt. Funderar på att stränga om den. Tydligen bor musikläraren granne med oss och har "hotat" med att komma och titta på fiolen. Vi som bor i flyttkartongerna sedan flytten för två år sedan - kanske en god anledning att skärpa till sig
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #22

    Det gick Pontus storebror på

    mycket bra träning. Han ÄLSKADE det.
  4. 22
    Det gick Pontus storebror på mycket bra träning. Han ÄLSKADE det.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #23

    Sander

    har inga aktiviteter. Har aldrlg haft.
    Förra somras alltså inte i sommar utan före, så var han med både på nybörjarorientering och på friidrottsplanen eftersom vi ändå var där med de äldre pojkarna.

    Sen har han inte velat göra nånting. Inte vara med kompisar heller. Bara sitta här med sitt lego. Typ.
    Nu har han plötsligt börjat ha hem en kompis nångång ibland. Och sprungit över till en kompis ibland. Skönt tycker jag för han är helt ensam i 2timmar minst efter skolan alla onsdagar och torsdagar.

    Och så har han aldeles självmant hoppat på en aktivitet. I stil med kyrkans barntimmar antar jag. Ordnas av församlingen på måndageftermiddagar och heter "Häftis"
    Två måndagar har han varit nu. Första gången var han ensam pojke, andra gången kom hans storebror (som har typ en miljon aktiviteter!!) med och så en pojke till. Hoppas de stannar för jag kan tänka mig Sander hoppar av om det inte kommer andra pojkar med. Men han tycker det är roligt!
    memim- mamma till A-97, K-98, S-01 och Mira 1oktober-07
  6. 23
    Sander har inga aktiviteter. Har aldrlg haft.
    Förra somras alltså inte i sommar utan före, så var han med både på nybörjarorientering och på friidrottsplanen eftersom vi ändå var där med de äldre pojkarna.

    Sen har han inte velat göra nånting. Inte vara med kompisar heller. Bara sitta här med sitt lego. Typ.
    Nu har han plötsligt börjat ha hem en kompis nångång ibland. Och sprungit över till en kompis ibland. Skönt tycker jag för han är helt ensam i 2timmar minst efter skolan alla onsdagar och torsdagar.

    Och så har han aldeles självmant hoppat på en aktivitet. I stil med kyrkans barntimmar antar jag. Ordnas av församlingen på måndageftermiddagar och heter "Häftis"
    Två måndagar har han varit nu. Första gången var han ensam pojke, andra gången kom hans storebror (som har typ en miljon aktiviteter!!) med och så en pojke till. Hoppas de stannar för jag kan tänka mig Sander hoppar av om det inte kommer andra pojkar med. Men han tycker det är roligt!
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #24

    Truppgymnastik

    Isabelle går på truppgymnastik på torsdagar och söndagar 2-2,5 timme/gång.
    Hon är med i en kör 1 gång/vecka men det är skolans kör och på skoltid.
    Kanske Isabelle vill börja i tennis men det får bli till sommaren.Jag var 10 år då jag började med tennis och det är en kul sport som jag utövar än idag.
  8. 24
    Truppgymnastik Isabelle går på truppgymnastik på torsdagar och söndagar 2-2,5 timme/gång.
    Hon är med i en kör 1 gång/vecka men det är skolans kör och på skoltid.
    Kanske Isabelle vill börja i tennis men det får bli till sommaren.Jag var 10 år då jag började med tennis och det är en kul sport som jag utövar än idag.
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. höst ute, höst i sinne
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 16:20
  2. Aktiviteter?
    By Charlotte A in forum _05 Vårbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 20:46
  3. Aktiviteter
    By nannelina in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 15:36
  4. Aktiviteter!
    By Humla med tre in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 21:18
  5. Aktiviteter i höst?
    By Lillis mamma in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 22:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar