tvätta åkpåse?
_0912 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    tvätta åkpåse?

    Hmm...jag har fått en fin åkpåse i mörkblå manchester med fårskinn inuti. Vågar jag köra den i ulltvätt i maskin? Har gjort det med mitt fårskinn jag har och det blev jättefint , men nu när det liksom är både manchester och ull ??
    Nån som har erfarenhet??
    kram
  2. 1
    tvätta åkpåse? Hmm...jag har fått en fin åkpåse i mörkblå manchester med fårskinn inuti. Vågar jag köra den i ulltvätt i maskin? Har gjort det med mitt fårskinn jag har och det blev jättefint , men nu när det liksom är både manchester och ull ??
    Nån som har erfarenhet??
    kram
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Det har jag gjort när mina stora va mindre. Men vi hade beige manchester. Risken att det blå färgar av sej finns ju, men om du kör på 30 grader och ulltvätt så borde det gå.
    Står inget tvättråd på någon ettikett?
  4. 2
    Det har jag gjort när mina stora va mindre. Men vi hade beige manchester. Risken att det blå färgar av sej finns ju, men om du kör på 30 grader och ulltvätt så borde det gå.
    Står inget tvättråd på någon ettikett?
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Man ska ju helst inte tvätta ett fårskinn i tvättmaskin med vanligt tvättmedel. Det förlorar lite av sitt naturliga "fett" eller vad det nu är....och tappar lite av sin effekt..

    Fråga mig inte hur man ska göra dock...Jag står inför samma dilemma med min åkpåse med fårskinn.
  6. 3
    Man ska ju helst inte tvätta ett fårskinn i tvättmaskin med vanligt tvättmedel. Det förlorar lite av sitt naturliga "fett" eller vad det nu är....och tappar lite av sin effekt..

    Fråga mig inte hur man ska göra dock...Jag står inför samma dilemma med min åkpåse med fårskinn.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Det finns nån tvål som är till för fårfällar... Tror att dom säljs hos typ babyproffsen. Men ja är inte säker.
    Det går ju att tvätta i bara vatten åxå. Det blir ju iaf inte smutsigare...
  8. 4
    Det finns nån tvål som är till för fårfällar... Tror att dom säljs hos typ babyproffsen. Men ja är inte säker.
    Det går ju att tvätta i bara vatten åxå. Det blir ju iaf inte smutsigare...
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Tack för tipsen...det där med tvålen lät ju inte så dumt. Ska kolla upp det. Den har ju liksom legat på vinden sen 80-talet så jag skulle ju gärna vilja att den blev lite ren...
    kram
  10. 5
    Tack för tipsen...det där med tvålen lät ju inte så dumt. Ska kolla upp det. Den har ju liksom legat på vinden sen 80-talet så jag skulle ju gärna vilja att den blev lite ren...
    kram

Liknande trådar

  1. Tvätta åkpåse
    By linden81 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-29, 13:01
  2. Tvätta eller inte tvätta...
    By _emsi_ in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 23:11
  3. åkpåse
    By ansa71 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 12:17
  4. Tvätta OTH åkpåse?????
    By Martha m H-05 & M-07 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 01:06
  5. Åkpåse
    By ak in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 12:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar