Förskolan imorgon
_0702 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Förskolan imorgon

    Imorgon är det dags för första dagen på förskolan sen 13/6 och ikväll blir det till att rota igenom alla gömmer och hitta alla pryttlar och kläder som ska med. Känns som man flyttar halva garderoben till dagis!

    Tror att Tuwa har längtat efter dagis och det ska bli skönt att komma igång med vardagen på allvar igen.

    Blöj/torrträningen har ju tyvärr inte gått så bra som jag hade hoppats. Tuwa har vägrat nästintill hela sommaren att gå i trosor så det är nog bara att acceptera att det kommer ta lite längre tid än jag tänkt mig. Hon är kanske inte redo än trots allt. Vi får se om det ändras nu när förskolan börjar igen.

    Har era barn börjat än eller är vi sist ut här?

    kram
    MammaMu till fem prinsessor
  2. 1
    Förskolan imorgon Imorgon är det dags för första dagen på förskolan sen 13/6 och ikväll blir det till att rota igenom alla gömmer och hitta alla pryttlar och kläder som ska med. Känns som man flyttar halva garderoben till dagis!

    Tror att Tuwa har längtat efter dagis och det ska bli skönt att komma igång med vardagen på allvar igen.

    Blöj/torrträningen har ju tyvärr inte gått så bra som jag hade hoppats. Tuwa har vägrat nästintill hela sommaren att gå i trosor så det är nog bara att acceptera att det kommer ta lite längre tid än jag tänkt mig. Hon är kanske inte redo än trots allt. Vi får se om det ändras nu när förskolan börjar igen.

    Har era barn börjat än eller är vi sist ut här?

    kram
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Våran stora har börjat skolan men de två små är hemma i ett par dagar till. På onsdag börjar allvaret för hela familjen och jag kan känna att jag riktigt längtar efter rutinerna. Även om det kan kännas jobbigt.

    Sen är det ju som du sa alla kläder, stövlar och regnkläder som ska släpas dit.
  4. 2
    Våran stora har börjat skolan men de två små är hemma i ett par dagar till. På onsdag börjar allvaret för hela familjen och jag kan känna att jag riktigt längtar efter rutinerna. Även om det kan kännas jobbigt.

    Sen är det ju som du sa alla kläder, stövlar och regnkläder som ska släpas dit.
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    tisdag(imorgon) startar vi upp dagis igen.
    Skall bli skönt för både barnen och mig.

    Jag fasar för allt man skall ha med sig dit igen men det känns ju lite tidigt för vissa grejer.

    Vad har ni med nu?
    ombyte:t-shirt, tröja, byxor, strumpor
    regnkläder
    gummistövlar
    nån varmare tröja

    vad har jag glömt?
  6. 3
    tisdag(imorgon) startar vi upp dagis igen.
    Skall bli skönt för både barnen och mig.

    Jag fasar för allt man skall ha med sig dit igen men det känns ju lite tidigt för vissa grejer.

    Vad har ni med nu?
    ombyte:t-shirt, tröja, byxor, strumpor
    regnkläder
    gummistövlar
    nån varmare tröja

    vad har jag glömt?
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Det är väl ungefär det vi haft med också. Tror att det får räcka så länge.

    Jo just det...innetofflor tog vi med också
  8. 4
    Det är väl ungefär det vi haft med också. Tror att det får räcka så länge.

    Jo just det...innetofflor tog vi med också
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Ja det är en helt del som ska med till dagis när de börjar igen efter sommaren.

    Jag fick tips från personalen om vårt schema idag så Tuwa byter nog från mån-ons kl.0:30-13:30 till mån-tors kl. 08:15-12:00 eftersom storasyster kommer gå förskoleklassen mån-fre kl. 08:15-11:45.

    Tuwa sover ju ändå ingen middag längre så då är det bättre att hon får en extra dag på förskolan istället för att sitta och titta på de andra barnen när de sover middag.
  10. 5
    Ja det är en helt del som ska med till dagis när de börjar igen efter sommaren.

    Jag fick tips från personalen om vårt schema idag så Tuwa byter nog från mån-ons kl.0:30-13:30 till mån-tors kl. 08:15-12:00 eftersom storasyster kommer gå förskoleklassen mån-fre kl. 08:15-11:45.

    Tuwa sover ju ändå ingen middag längre så då är det bättre att hon får en extra dag på förskolan istället för att sitta och titta på de andra barnen när de sover middag.
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Hej, jo vi är inne i svängen nu

    Lilla M skolades in på dagis i början av augusti och har gått en riktig vecka sedan. Det går riktigt bra. Lite ledsen när jag har lämnat, men innan jag hunnit stänga dörren hör jag "mamma kommer sen", mamma hämtar mig sen", så hon lugnar sig fort. När jag kom och hämtade en dag sa hon " Vad snäll du är som hämtar mig mamma". Knasfia!

    Inskolning för mig med som inte jobbar sedan M. föddes, men nu så har jag varit igång i 1½vecka.

    Stora flickona började skolan för en vecka sedan, men har varit lite på fritids när vi skolade in M.

    Den nya vardagen har väl inte riktigt satt sig än. Mkt att tänka på, men en dag i taget är det som gäller.

    Blöjor har vi helt strukit dagtid (även sovstunden) och det känns jätteskönt. Enda kruxet är att hon ofta gnäller om blöjan på natten och tycker att det är obekvämt. Redo att ta bort den på natten tror jag inte hon är.

    Kramar Lima
  12. 6
    Hej, jo vi är inne i svängen nu

    Lilla M skolades in på dagis i början av augusti och har gått en riktig vecka sedan. Det går riktigt bra. Lite ledsen när jag har lämnat, men innan jag hunnit stänga dörren hör jag "mamma kommer sen", mamma hämtar mig sen", så hon lugnar sig fort. När jag kom och hämtade en dag sa hon " Vad snäll du är som hämtar mig mamma". Knasfia!

    Inskolning för mig med som inte jobbar sedan M. föddes, men nu så har jag varit igång i 1½vecka.

    Stora flickona började skolan för en vecka sedan, men har varit lite på fritids när vi skolade in M.

    Den nya vardagen har väl inte riktigt satt sig än. Mkt att tänka på, men en dag i taget är det som gäller.

    Blöjor har vi helt strukit dagtid (även sovstunden) och det känns jätteskönt. Enda kruxet är att hon ofta gnäller om blöjan på natten och tycker att det är obekvämt. Redo att ta bort den på natten tror jag inte hon är.

    Kramar Lima
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    8.15-12.00 låter som bättre tider för det låter hemskt jobbigt att lämna vid 0.30 på natten...hihi..Kunde inte låta bli. *kram*
  14. 7
    8.15-12.00 låter som bättre tider för det låter hemskt jobbigt att lämna vid 0.30 på natten...hihi..Kunde inte låta bli. *kram*
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Ooops...missade en siffra...08:30 skulle det ju stå

    kram
  16. 8
    Ooops...missade en siffra...08:30 skulle det ju stå

    kram

Liknande trådar

  1. på förskolan
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 08:42
  2. Jul på förskolan
    By annakrist in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 21:08
  3. om lön i förskolan?
    By tova80 in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 20:59
  4. Förskolan!
    By Sissi82 in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 15:08
  5. vad man får på förskolan
    By timotej in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 20:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar