Hur är era barn till sättet?
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Hur är era barn till sättet?

    Lugna eller framåt, blyga, glada, humöriga?

    Kom att tänka på det ang affektkramper längre ner att Juno aldrig blir arg, eller så lessen att vi behöver "oroa" oss för kramper etc. Hur är era barn, har de ett eldigt humör eller är de, som Juno, lite mer "mellow"?
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  2. 1
    Hur är era barn till sättet? Lugna eller framåt, blyga, glada, humöriga?

    Kom att tänka på det ang affektkramper längre ner att Juno aldrig blir arg, eller så lessen att vi behöver "oroa" oss för kramper etc. Hur är era barn, har de ett eldigt humör eller är de, som Juno, lite mer "mellow"?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Calle är nästan alltid glad,mycket framåt,livlig,otroligt tålig(ramlar över saker men bara reser sig upp igen....o igen utan gnäll)Han är otroligt social,gnäller mycket sällan,har härlig humör och mycket humör.Han blir rejält arg ibland men det går över fort.han har aldrig heller blivit arg eller ledsen så det inte går att avleda eller trösta,men min soon nr 2 var sån så han skrek tills han nästan tuppa av(okontaktbar,gick inte att avleda).....en period när han var 1-3 år,skitjobbigt
  4. 2
    Calle är nästan alltid glad,mycket framåt,livlig,otroligt tålig(ramlar över saker men bara reser sig upp igen....o igen utan gnäll)Han är otroligt social,gnäller mycket sällan,har härlig humör och mycket humör.Han blir rejält arg ibland men det går över fort.han har aldrig heller blivit arg eller ledsen så det inte går att avleda eller trösta,men min soon nr 2 var sån så han skrek tills han nästan tuppa av(okontaktbar,gick inte att avleda).....en period när han var 1-3 år,skitjobbigt
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Wilja är en busig vilde. Alltid glad, men bestämd.
  6. 3
    Wilja är en busig vilde. Alltid glad, men bestämd.
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    haha. Exakt så där är Wilja. Jag skrev bara några korta ord ja Men som sagt. Lika som bär !!
  8. 4
    haha. Exakt så där är Wilja. Jag skrev bara några korta ord ja Men som sagt. Lika som bär !!
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    han har HUMOR ....och humör,skulle det ju va
  10. 5
    han har HUMOR ....och humör,skulle det ju va
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Väldigt glad och social. Det säger alla som träffar honom.
    Inte alls rädd för nya människor men absolut inte översvallande välkomnande.

    Blir arg en kort stund om något går emot honom. Väldigt bestämd.
    Ingen "knähund" utan aktiv hela tiden.
    Just nu ska det pillas på ALLT, Ordet NEJ går inte hem.
  12. 6
    Väldigt glad och social. Det säger alla som träffar honom.
    Inte alls rädd för nya människor men absolut inte översvallande välkomnande.

    Blir arg en kort stund om något går emot honom. Väldigt bestämd.
    Ingen "knähund" utan aktiv hela tiden.
    Just nu ska det pillas på ALLT, Ordet NEJ går inte hem.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Alva är nöjd och glad för det mesta. Hon kan bli arg om det är något hon inte får ha/göra men det går snabbt över när man visar henne något annat kul.
    Hon busar gärna och gör sådant hon vet att hon inte får och så skrattar hon högt när man säjer ifrån. "Nej" har hon inte förstått än.
    Tidigare var Alva lite reserverad och väldigt mammig men det har gått över och de senaste månaderna har hon varit väldigt öppen och social men fortsatt väldigt kramig, pussig och go här hemma
  14. 7
    Alva är nöjd och glad för det mesta. Hon kan bli arg om det är något hon inte får ha/göra men det går snabbt över när man visar henne något annat kul.
    Hon busar gärna och gör sådant hon vet att hon inte får och så skrattar hon högt när man säjer ifrån. "Nej" har hon inte förstått än.
    Tidigare var Alva lite reserverad och väldigt mammig men det har gått över och de senaste månaderna har hon varit väldigt öppen och social men fortsatt väldigt kramig, pussig och go här hemma
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Pappis och mammig - Alfred är ganska avvaktande mot nya människor och är inte så lättflirtad om okända kommer "för nära". Annars har han alltid varit väldigt glad och lugn . Jag skäms nästan att säga det men han har illvrålat endast en kväll sen han föddes (så vi var tvungna att gå runt och bära på honom) då ringde vi sjukvårdsupplysningen för vi var oroliga att något var fel, hahaha! Det tycker jag är lite kul så här i efterhand - förstagångsföräldrar liksom. Jag trodde du skulle bli mycket mer krikiga kvällar för de tycker jag alla pratade om innan man fick barn.

    Sen måste jag nog tillstå också att han ibland är lite "harig" - han testar inte nya saker om han inte kan dem känns detsom, då avvaktar han hellre .
  16. 8
    Pappis och mammig - Alfred är ganska avvaktande mot nya människor och är inte så lättflirtad om okända kommer "för nära". Annars har han alltid varit väldigt glad och lugn . Jag skäms nästan att säga det men han har illvrålat endast en kväll sen han föddes (så vi var tvungna att gå runt och bära på honom) då ringde vi sjukvårdsupplysningen för vi var oroliga att något var fel, hahaha! Det tycker jag är lite kul så här i efterhand - förstagångsföräldrar liksom. Jag trodde du skulle bli mycket mer krikiga kvällar för de tycker jag alla pratade om innan man fick barn.

    Sen måste jag nog tillstå också att han ibland är lite "harig" - han testar inte nya saker om han inte kan dem känns detsom, då avvaktar han hellre .
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    pappig- ska det stå...
  18. 9
    pappig- ska det stå...
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10
    Lucas är lugn.
    Och väldigt nöjd med livet. Sedan är han busig och har vilja som alla andra (och tur är väl det) men jag och alla i omgivningen ser honom som en nöjd och stillsam kille. Han hänger med liksom och det har aldrig varit några problem när man gjort saker.
  20. 10
    Lucas är lugn.
    Och väldigt nöjd med livet. Sedan är han busig och har vilja som alla andra (och tur är väl det) men jag och alla i omgivningen ser honom som en nöjd och stillsam kille. Han hänger med liksom och det har aldrig varit några problem när man gjort saker.
  21. Medlem sedan
    Jan 2008
    #11
    Nä, Ordet NEJ verkar inte ingå i 1-åringars
    språkminne :-)
    Jag känner mig som en papegoja snart som står och tjatar nej nej nej nej
  22. 11
    Nä, Ordet NEJ verkar inte ingå i 1-åringars
    språkminne :-)
    Jag känner mig som en papegoja snart som står och tjatar nej nej nej nej
  23. Medlem sedan
    Jan 2008
    #12
    Glad, glad , glad och envis Precis som mamman sin
  24. 12
    Glad, glad , glad och envis Precis som mamman sin
  25. Medlem sedan
    Dec 2007
    #13
    Som det flesta sagt, glad busig och väldigt lättsam. Har lite obalans i insomningen just nu men det har nog att göra med allt som händer i utvecklingen just nu.
    Har precis börjat på att gå.
  26. 13
    Som det flesta sagt, glad busig och väldigt lättsam. Har lite obalans i insomningen just nu men det har nog att göra med allt som händer i utvecklingen just nu.
    Har precis börjat på att gå.

Liknande trådar

  1. Enklaste sättet att få lata barn o gå ut
    By M@ckan in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 17:39
  2. tar ni stor plats. (dvs till sättet)
    By mmaddee in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 17:51
  3. bästa sättet för Thailand m tre barn?
    By mixie71 in forum Resesnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-20, 06:31
  4. Nej, på det här sättet blir
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 12:01
  5. Enklaste sättet
    By Vendela.. in forum Miljö & klimatfrågor
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 18:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar