Vad gör ni på nätterna...
_0909 Septemberbarn
  1. Väntar 3an
    #1

    Vad gör ni på nätterna...

    ... när ni vaknar och inte kan somna om? JAg skulle nog behöva lite tips och trix på hur man somnar om. Gick och lade mig ganska tidigt - 21:45 kanske vaknade vid 12 kissade somnade om vaknade vid halv 3, gick upp vid 4:45 - eftersom jag inte somnar om - det är ju inte så att jag inte är trött!!! FAttar inte detta. Någon annan som har det såhär?
  2. 1
    Vad gör ni på nätterna... ... när ni vaknar och inte kan somna om? JAg skulle nog behöva lite tips och trix på hur man somnar om. Gick och lade mig ganska tidigt - 21:45 kanske vaknade vid 12 kissade somnade om vaknade vid halv 3, gick upp vid 4:45 - eftersom jag inte somnar om - det är ju inte så att jag inte är trött!!! FAttar inte detta. Någon annan som har det såhär?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    låter precis som min natt....vet inte vad man ska göra?
  4. 2
    låter precis som min natt....vet inte vad man ska göra?
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    nån enstaka natt

    har varit sån. Inte sällan är jag hungrig - så då blir det ett par mackor. Lite patiens på datorn eller så läser jag. Efter en timme, ibland lite mer, kan jag somna om.
  6. 3
    nån enstaka natt har varit sån. Inte sällan är jag hungrig - så då blir det ett par mackor. Lite patiens på datorn eller så läser jag. Efter en timme, ibland lite mer, kan jag somna om.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Jag har samma problem. Oftast, liksom i natt, räcker det att jag byter rum. Jag går och lägger mig på soffan och somnar oftast mycket lättare. Men det kan bero på att det blir tystare när jag inte hör mannen snarka och dottern gny i sömnen.
  8. 4
    Jag har samma problem. Oftast, liksom i natt, räcker det att jag byter rum. Jag går och lägger mig på soffan och somnar oftast mycket lättare. Men det kan bero på att det blir tystare när jag inte hör mannen snarka och dottern gny i sömnen.
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5
    Jag har ofta vakenperioder eller halvslummerperioder på några timmar varje natt. Jag försöker att ligga kvar i sängen och vila. Tänker att vila/halvslummer iaf är bättre än inget alls.

    Ett tips är att smeta in korsryggen med starkt liniment (jag kör Linex). Värmen/hettan som blir genererar endorfiner = jag somnar om!!
  10. 5
    Jag har ofta vakenperioder eller halvslummerperioder på några timmar varje natt. Jag försöker att ligga kvar i sängen och vila. Tänker att vila/halvslummer iaf är bättre än inget alls.

    Ett tips är att smeta in korsryggen med starkt liniment (jag kör Linex). Värmen/hettan som blir genererar endorfiner = jag somnar om!!
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6
    Läser. Jag sover ensam numer eftersom jag inte klarar av sällskap i sängen, maken är förvisad till barnens rum. Så jag kan tända lampan när jag vill, och så ligger jag och läser gamla Kitty-böcker. Lagom ansträngning för intellektet om man säger så, kan ofta somna om efter någon timme eller så.
  12. 6
    Läser. Jag sover ensam numer eftersom jag inte klarar av sällskap i sängen, maken är förvisad till barnens rum. Så jag kan tända lampan när jag vill, och så ligger jag och läser gamla Kitty-böcker. Lagom ansträngning för intellektet om man säger så, kan ofta somna om efter någon timme eller så.
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Detta känner jag igen alltför väl. Om inget annat funkar byterjag sovställe och lägger mig i vardagsrumssoffan. Jag är för trött att läsa, så det funkar inte. Nån gång har jag satt på min förlossningsförberedande avslappningsskiva. Och ibland går jag upp och äter isglass, när det är värmen som plågar mig.
  14. 7
    Detta känner jag igen alltför väl. Om inget annat funkar byterjag sovställe och lägger mig i vardagsrumssoffan. Jag är för trött att läsa, så det funkar inte. Nån gång har jag satt på min förlossningsförberedande avslappningsskiva. Och ibland går jag upp och äter isglass, när det är värmen som plågar mig.
  15. Väntar 3an
    #8
    Tack för svar och tips! Hoppas att vi alla får sova gott i natt!
  16. 8
    Tack för svar och tips! Hoppas att vi alla får sova gott i natt!
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9
    Har rastat dotterns kanin runt kvarteret, ibland väcker hon mig med sitt grävande och skuttande. Förhoppningsvis sover hon hela natten!
  18. 9
    Har rastat dotterns kanin runt kvarteret, ibland väcker hon mig med sitt grävande och skuttande. Förhoppningsvis sover hon hela natten!

Liknande trådar

  1. Ont på nätterna
    By Längtan2010 in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 20:51
  2. Så ont på nätterna!
    By -Nike- in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 12:05
  3. Nätterna?
    By Little_sister in forum _0706 Junibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 15:42
  4. nätterna
    By Zelda. in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 22:18
  5. Nätterna
    By anonymt namn in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 13:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar