Hur går det för er, tjejer?
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Hur går det för er, tjejer?

    Själv börjar jag deppa lite nu i alla fall. Jag har hela tiden känt på mig att i augusti kommer det ta sig, men nu misströstar jag minst sagt. Jag har fått min vanliga pms, som är irriterande likt gravsymtom, och förväntar mig mens typ idag.

    Hoppet steg häromdagen, när jag kände ett tydligt illamående komma krypande, men det sjönk på kvällen när sonen fick maginfluensa... Visserligen har jag inte fått det än, men det var ju sannolikt det illamåendet handlade om.

    Brösten har ömmat en vecka nu, som vanligt inför mens, och nu börjar ömheten avta - tydligt tecken att mensen är i antågande. Men vi får se. Jag borde ha fått mens igår alt idag, men än finns inget blod i sikte så visst lever ett litet hopp ändå.

    Men jag börjar känna mig lite uppgiven i det stora hela. Var hos vänner i helgen som glatt berättade att de ska ha barn igen, och också hur de planerat detta barn. Att de ville undvika syskonens födelsedagsmånader etc och att de kommit fram till att mars var en bra månad att föda barn i - och så blev det förstås. Känns jobbigt när man försökt ett tag utan resultat - och utan krav på perfekta omständigheter...

    Nåja - hur går det för er då? Fler som hoppas slippa mens i dagarna?
  2. 1
    Hur går det för er, tjejer? Själv börjar jag deppa lite nu i alla fall. Jag har hela tiden känt på mig att i augusti kommer det ta sig, men nu misströstar jag minst sagt. Jag har fått min vanliga pms, som är irriterande likt gravsymtom, och förväntar mig mens typ idag.

    Hoppet steg häromdagen, när jag kände ett tydligt illamående komma krypande, men det sjönk på kvällen när sonen fick maginfluensa... Visserligen har jag inte fått det än, men det var ju sannolikt det illamåendet handlade om.

    Brösten har ömmat en vecka nu, som vanligt inför mens, och nu börjar ömheten avta - tydligt tecken att mensen är i antågande. Men vi får se. Jag borde ha fått mens igår alt idag, men än finns inget blod i sikte så visst lever ett litet hopp ändå.

    Men jag börjar känna mig lite uppgiven i det stora hela. Var hos vänner i helgen som glatt berättade att de ska ha barn igen, och också hur de planerat detta barn. Att de ville undvika syskonens födelsedagsmånader etc och att de kommit fram till att mars var en bra månad att föda barn i - och så blev det förstås. Känns jobbigt när man försökt ett tag utan resultat - och utan krav på perfekta omständigheter...

    Nåja - hur går det för er då? Fler som hoppas slippa mens i dagarna?
  3. Mamma I
    #2
    Här är en som väntar på BIM, en dryg vecka kvar (riktigt dryg faktiskt!) Har tidigare känt lite illamående på kvällarna men de känner jag inte längre... Det enda jag kan tänka mej som kan va symptom (om man känner efter riktigt noga...) är väl att jag inte är speciellt sugen på att äta, förutom senare på kvällen när jag blir oerhört hungrig och sugen.... Finnar har jag dessutom fått ett gäng!
    Men det där med ömma bröst som alla säger att man "ska" ha, de känner jag inte av alls. Fast det gjorde jag iofs inte med sonen heller... De är bara att vänta å se!
    Förstår att de känns surt när vänner omkring berättar att de ska ha. jag har också två vänner som väntar bebis! Dessutom frågar folk HELA tiden om de inte är dags för en till snart. Man blir ju galen! Jag brukar svara att vi inte vill ha fler barn eller att vi inte kan få fler barn för att se reaktionerna. Det känns som att vissa tror att det bara är att "stoppa in den" å sen blir de barn!!!
    Så är läget här. Jag hoppas att vi båda (eller ja, alla härinne förstås) får det plus vi längtar efter snart!
  4. 2
    Här är en som väntar på BIM, en dryg vecka kvar (riktigt dryg faktiskt!) Har tidigare känt lite illamående på kvällarna men de känner jag inte längre... Det enda jag kan tänka mej som kan va symptom (om man känner efter riktigt noga...) är väl att jag inte är speciellt sugen på att äta, förutom senare på kvällen när jag blir oerhört hungrig och sugen.... Finnar har jag dessutom fått ett gäng!
    Men det där med ömma bröst som alla säger att man "ska" ha, de känner jag inte av alls. Fast det gjorde jag iofs inte med sonen heller... De är bara att vänta å se!
    Förstår att de känns surt när vänner omkring berättar att de ska ha. jag har också två vänner som väntar bebis! Dessutom frågar folk HELA tiden om de inte är dags för en till snart. Man blir ju galen! Jag brukar svara att vi inte vill ha fler barn eller att vi inte kan få fler barn för att se reaktionerna. Det känns som att vissa tror att det bara är att "stoppa in den" å sen blir de barn!!!
    Så är läget här. Jag hoppas att vi båda (eller ja, alla härinne förstås) får det plus vi längtar efter snart!
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Jodå, kikar i trosona varje gång jag går på toa trots att det inte är förens på lördag jag skulle fått mens om jag nu inte är gravid. Men jag tror och hoppas, jag är fet och har ömma bröst - klart jag måste vara med barn ;-)
  6. 3
    Jodå, kikar i trosona varje gång jag går på toa trots att det inte är förens på lördag jag skulle fått mens om jag nu inte är gravid. Men jag tror och hoppas, jag är fet och har ömma bröst - klart jag måste vara med barn ;-)
  7. försök med 2an
    #4
    Här väntas det oxå på BIM dagen. Borde vara imorgon eller lördag. Har gravidsymtomen, men som sagt, kan ju lika väl vara pms symtom.
    suck!
    Håller tummarna för oss båda två att vi får stanna!
    kram
  8. 4
    Här väntas det oxå på BIM dagen. Borde vara imorgon eller lördag. Har gravidsymtomen, men som sagt, kan ju lika väl vara pms symtom.
    suck!
    Håller tummarna för oss båda två att vi får stanna!
    kram
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5

    Kul att höra era svar!

    Själv börjar jag bli ordentligt hoppfull, faktiskt! Mensen borde ha kommit i tisdags eller onsdags, men fortfarande syns inte ett spår. Illamåendet är tydligt (och det blev ingen maginfluensa för mig , idag fick jag kasta nästan hela lunchen för jag lyckades verkligen inte få i mig den. Brösten ömmar fortfarande och det molvärker i magen till och från.

    Känns som bra signaler, eller hur? Det är väl kanske läge att testa snart...
  10. 5
    Kul att höra era svar! Själv börjar jag bli ordentligt hoppfull, faktiskt! Mensen borde ha kommit i tisdags eller onsdags, men fortfarande syns inte ett spår. Illamåendet är tydligt (och det blev ingen maginfluensa för mig , idag fick jag kasta nästan hela lunchen för jag lyckades verkligen inte få i mig den. Brösten ömmar fortfarande och det molvärker i magen till och från.

    Känns som bra signaler, eller hur? Det är väl kanske läge att testa snart...
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    O ja Det låter som bra tecken! Tycker du ska testa
    Håller tummarna för dig!
    Själv gjorde jag ett test nyss, visade inget tyvärr Men är ju som sagt några dagar ifrån *suck* denna väntan.
  12. 6
    O ja Det låter som bra tecken! Tycker du ska testa
    Håller tummarna för dig!
    Själv gjorde jag ett test nyss, visade inget tyvärr Men är ju som sagt några dagar ifrån *suck* denna väntan.
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    #7
    Nej! Nu sitter jag här och grinar - det gick inte alls bra det här. Mensen kom för ett par timmar sedan och det känns som om allt rasade. Jag trodde verkligen på det här försöket!

    Det känns som om alla andra springer om, som om alla andra kan planera exakt vilken månad som blir bra att föda barn i och så blir det så. Jag VET ju att det inte är så, men just nu känns det så.

    Jag tyckte att det var vår tur nu. Jag trodde att maj var vår månad, redan när vi började våra försök för ett halvår sedan trodde jag det. Fan också. Var tvungen att åka hem från jobbet, fixade inte att vara kvar. Och nu sitter jag här och är ledsen. Jävla kropp.

    Men - ett stort lycka till ni andra! Jag önskar er alla majbarn nästa år!
  14. 7
    Nej! Nu sitter jag här och grinar - det gick inte alls bra det här. Mensen kom för ett par timmar sedan och det känns som om allt rasade. Jag trodde verkligen på det här försöket!

    Det känns som om alla andra springer om, som om alla andra kan planera exakt vilken månad som blir bra att föda barn i och så blir det så. Jag VET ju att det inte är så, men just nu känns det så.

    Jag tyckte att det var vår tur nu. Jag trodde att maj var vår månad, redan när vi började våra försök för ett halvår sedan trodde jag det. Fan också. Var tvungen att åka hem från jobbet, fixade inte att vara kvar. Och nu sitter jag här och är ledsen. Jävla kropp.

    Men - ett stort lycka till ni andra! Jag önskar er alla majbarn nästa år!
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8
    NEEEEJ Stackare. Å jag lider med dig.
    Varför gör våra kroppar så mot oss ??
    Ingen som vet svaret på det. ...
    Jag hoppas att du snart mår bättre och kan se framåt på en eventuell junibebis
    Jag ska hålla tummarna för er!
    Skickar massa styrkekramar till dig
  16. 8
    NEEEEJ Stackare. Å jag lider med dig.
    Varför gör våra kroppar så mot oss ??
    Ingen som vet svaret på det. ...
    Jag hoppas att du snart mår bättre och kan se framåt på en eventuell junibebis
    Jag ska hålla tummarna för er!
    Skickar massa styrkekramar till dig
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9
    anää, det såg ju så hoppfullt ut för dig. usch va ledsen jag blir för din skull. sänder styrkekramar i massor!

    kram!
  18. 9
    anää, det såg ju så hoppfullt ut för dig. usch va ledsen jag blir för din skull. sänder styrkekramar i massor!

    kram!

Liknande trådar

  1. Hej tjejer!!
    By Åsuss in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 21:06
  2. hej tjejer
    By sessa79 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 21:42
  3. Hej tjejer!
    By liat in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 09:28
  4. Tjejer!
    By Sanna med Paula & Simon in forum _03 Vårbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 14:13
  5. Hej tjejer!
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 10:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar